Vaarin jalat ovat yhtäkkiä tulleet heikoiksi, onko tämä normaalia?
Ei johdu siitä ettei kuntoile. Joka päivä se käy kävelemässä. Siitäkin huolimatta se heikkenee.
Kuuluko se todellakin ikääntymiseen että yksi päivä jalat vaan antavat periksi ilman syytä ja heikkenevät?
Kommentit (31)
Ei ole tarpeeksi protskua kaupungin valmisruuassa. Lisäksi täytyy ostaa jotain, jota laittaa itse välipaloiksi! Ja kaikki on syötävä, sillä ei se kaupungin tuoma ruoka roskikseen heitettynä pidä terveenä! Vanhuksella ravitsemus on tarkkaa. Jos tahtoo elää vanhaksi, on osattava itse laittaa hyvää terveellistä ruokaa, niin miesten kuin naistenkin. Tai että joku sukulainen laittaa ainakin, mutta kyllä oma perehtyneisyys on tärkeintä ja jos ei ole nuorempana oppinut, niin miten pärjää vanhanakaan! Moni nuorempikin syö huonosti, mutta se kostautuu vielä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu ikääntymiseen, että keho alkaa pettää.
Ei. Jalkojen äkillinen pettäminen EI kuulu ikääntymiseen.
Lääkäriin, mitataan verenpaine jaloista, sitten lähete sairaalaan, tehdään tutkimus jalkojen verenkierrosta. Tukoksia avattu hyvällä menestyksellä jopa yhdeksänkymppisiltä. Eli tosiaankaan ei tarvitse hyväksyä noin vain heikkenemistä!
Uskomatonta miten tietämätöntä porukkaa täällä pyörii.
Minun isällä auttoi aikansa b-vitamiinipistokset. (Ihan lääkärissä) Oli synnynnäinen huono imeytyvyys.
Hyvä että pappa syö kotipalvelun tuoman ruuan, mutta se ei yksistään riitä. Pitäkää huoli, että pappa syö myös kunnon aamu-ja iltapalan. Ikääntyneiden ravitsemuksesta löytyy kyllä tietoa hyvin netistä.
Tuo proteiini on todella tärkeää, koska vanhetessa lihasmassaa katoaa kovalla vauhdilla.
Vanhuus voittaa lopulta 6-0, mutta elämänlaatuun voi silti vaikuttaa sitä ennen.
Diabetes, sydämen vajaatoiminta, aivoverenkierronhäiriö? Kyllä kannattaisi lääkäriin viedä!
Heikkous voi johtua anemiasta, joka puolestaan voi johtua esimerkiksi suolistosyövästä.
Aivan ilman muuta pitää mennä lääkäriin mahdollisimman pian. Ei ole normaalia, että jaloista yhtäkkiä menee voima.
Voi olla myös selkäytimen ahtaumaa alaselässä tai kaularangankin tasolla. Komppaan toisia, lääkäriin.
Joskus (erityisesti vanhuksilla) ihan virtsatietulehdus vie jalat alta.
Voi johtua myös tulehduksesta, esim pissatulehduksesta. Lääkäriin mars!
Lääkäri varmaan tietäisi paremmin kuin palsta.