Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ja kaverin talkoopyynnöt facessa.

Vierailija
25.06.2013 |

Eilen olis pitänyt mennä pihatalkoisiin ja nyt olis seuraavaksi jotkut autotallien siivoukset. Sitten vielä esittää närkästynyttä kun lomalaisia ei ilmaiset työt kiinnosta. Hän on ollut kotona kotiäitinä usemman vuoden ja nyt olettaa että kukaan ei oikeesti lomailla halua. En ole menossa, suuttukoon sitten, mutta mielestäni oon lomani ansainnut. Omatkin nurkat ja puutarhat siistimistä kaipais, mutta en jaksa niihinkään lomallani puuttua. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa mennä hieman aloituksen vierestä, mutta tunnen myötähäpeää myös sellaisten fb-kavereiden puolesta, jotka ruinaavat koko ajan jotakin kaikilta tuntemiltaan ihmisiltä. Millon ollaan vailla ilmaista hiustenleikkuuta, kirjahyllyä, kyytiä tai sitten vaan huomiota. Ja mikään ei tietenkään saisi koskaan maksaa mitään, vaikka asuisi yksin ja kävisi täysipäiväisesti töissä. Parhaimmissa päivityksissä karjutaan/itketään elämäntilannetta, mutta kun joku kysyy mikä on hätänä, vastaus on tyyliä "En voi puhu siitä täällä" tai "laitan sulle yksityisviestiä". Ja aina samat tyypit jakelee jaxuhaleja näille prinsessoille, vaikka kenelläkään ei olisi mitään hajua, mistä on kyse. 

Ymmärrän esim. muuttoavun pyytämisen, mutta silloinkin on mielestäni kohteliasta luvata auttajille virvokkeita/ruokaa urakan päätteeksi. Nämä ruinaajaprinsessat vain harvoin tarjoavat omia ylimääräisiä tavaroitaan kenellekään puoli-ilmaiseksi..

Vierailija
2/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan noita nähty... Minullakin on kaveri, joka yhtenä kesänä ilmoitti kaveripiirille ja sukulaisilleen että olis mökkitalkoot tiedossa. Luvassa oli pöheikköjen raivaamista, veneen korjausta, polttopuiden pilkkomista, terassin rakentamista, nurmikon istuttamista ynnä muuta mukavaa. Saunoakin kuulemma olisi saanut. Omat juomat ja ruoat pyydettiin varaamaan mukaan... jokin siinä mielestäni mätti ja pahasti.

Minä korkkasin mieluummin jääkylmän Breezerin vuokramökin laiturilla. En kaipaa työleiriä alkeellisissa oloissa lomallani! Myöhemmin kuulin, että jostain syystä oli iso osa hommista jäänyt tekemättä väkikadon vuoksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkoissa pitää olla hulppeat tarjottavat palkaksi talkooväelle. Tosin en kyllä itsekkään menisi, kun omassa pihassa on tosi paljon työtä. Näillä ilmoilla lähtisi henki.

Vierailija
4/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, en ole IKINÄ nähnyt yhdenkään ihmsen kerjäävän mitään facessa! Joku on saattanut kysyä löytyisikö tuttavista halukasta vuokralaista tai toinen tiedustellut onko samaan suuntaan ajomatkaa silloin-ja-silloin, mutta ei muuta.

Miten sitten kaverinne sinne valitsettekin? Ehkä eivät ole ihan parhaita ystäviä?

Vierailija
5/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 17:36"]

Omituista, en ole IKINÄ nähnyt yhdenkään ihmsen kerjäävän mitään facessa! Joku on saattanut kysyä löytyisikö tuttavista halukasta vuokralaista tai toinen tiedustellut onko samaan suuntaan ajomatkaa silloin-ja-silloin, mutta ei muuta.

Miten sitten kaverinne sinne valitsettekin? Ehkä eivät ole ihan parhaita ystäviä?

[/quote]

Juu tämä ilmaisen työvoiman metsästäjä ei ole se paras ystävä. Paras ystävä ei kehtaisi minua lomallani vaivata jatkuvalla työleiripyynnöillä, tosin parasta kaveria silloin eällöin mielelläni menenkin auttamaan. Mulla ainakin facekavereista löytyy paljon tuttuja ja kavereita. Tuskin kenelläkään siellä kavereina on vaan ne parhaimmat ystävät. -ap

Vierailija
6/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset poista tai estä tuollaista energiasyöppöä, jos et kerran pidä hänestä millään muotoa?

Vierailija
7/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 17:44"]

Mikset poista tai estä tuollaista energiasyöppöä, jos et kerran pidä hänestä millään muotoa?

[/quote]

Missä kohtaa olen sanonut etten pidä hänestä millään muotoa? En missään. Osaa hän olla ihan mukavakin. Mä oon oppinut olemaan vaan kommentoimatta enää näihin pyyntöihin ja oon ihan kuin en olisi huomannutkaan näitä pyyntöjä. Ihmettelen välillä kuinka ihmiset kehtaa niin eri lailla tehdä ja toimia. Itse en ikinä kehtaisi vastaavaan, -ap

Vierailija
8/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Hyvä kun olet oppinut välttelemään moukkaa ihmistä. Ehkäpä hän käy myös AV:lla ja tunnistaa itsensä. Saattaa hävettää.

Vierailija
9/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookista ei saa koskaan valittaa mitään ilman, että kommentoidaan "poista se kavereista, niin yksinkertaista" tai "eroa facesta".

Hohhoijaa.

Mites kun työkaverin jutut ärsyttävät töissä? Poistetaanko tämäkin työpaikalta? Mitään muita vaihtoehtojahan ei näiden kommentoijien mielestä ole olemassakaan. Ei esim. sellaista vaihtoehtoa, että haluaa vaan purkaa ärsyyntymistään ilman, että meinaa ryhtyä toimenpiteisiin.

Vierailija
10/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ymmärrän kyllä muuttoavun pyytämisen, kun usein siihen menee vain muutama tunti. Johonkin mökkitalkoisiin voisin pyytää ihmisiä silloin, kun olisi jotain sellaista tiedossa, mitä ei pystyttäisi miehen kanssa tekemään kahdestaan (en tiedä mikä sellaista olisi, mutta kuitenkin).

Vierailija
11/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärrän muuttoavun pyytämisen esim. kun on muuttoauto tilattu ja tarvitaan kantoapua, mutta en kyllä kehtaisi koko muuttoakaan pakkaamisineen ja loppusiivouksineen  kavereilla teetättää. Tätäkin on nähty. 

Vierailija
12/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teillä on erilainen kaveriporukka? Me laitetaan usein ystävien kesken tuollaisia pyyntöjä ja monet puut on pinottu ja terassit rakennettu talkoo voimin. Emäntä ja Isäntä toki aina pulittavat juotavat ja syötävät. 

Jos joku ei pääse, niin ei haittaa. Toki sitten odotetaan että joskus itsekkin osallistuu niihin talkoisiin toisten luona. Meillä ainakin toiminut hyvin:) 

Vierailija
13/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 19:35"]

Ehkä teillä on erilainen kaveriporukka? Me laitetaan usein ystävien kesken tuollaisia pyyntöjä ja monet puut on pinottu ja terassit rakennettu talkoo voimin. Emäntä ja Isäntä toki aina pulittavat juotavat ja syötävät. 

Jos joku ei pääse, niin ei haittaa. Toki sitten odotetaan että joskus itsekkin osallistuu niihin talkoisiin toisten luona. Meillä ainakin toiminut hyvin:) 

[/quote]

Tossahan se oleellinen puoli tulikin että "Jos joku ei pääse, niin ei haittaa.."

Sellaiset talkoot onkin ok. Ap:n tapauksessahan kaveri oli närkästynyt kun joku ei ole yleisäryntäystä hänen talkoisiinsa. Ehkeipä sitten tuossa tapauksessa ollutkaan niin vastavuoroisuutta tuossa meiningissä vaan ennemmin olettamista että aina autetaan kun käsketään.. 

Vierailija
14/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monihan kutsuu itsensä toisten mökeille kesäisin. Ehkä tuollainen talkoopyyntö saa edes osan näistä vieraista pysymään vaihteeksi poissa :)

Vierailija
15/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 17:28"]

Joo, onhan noita nähty... Minullakin on kaveri, joka yhtenä kesänä ilmoitti kaveripiirille ja sukulaisilleen että olis mökkitalkoot tiedossa. Luvassa oli pöheikköjen raivaamista, veneen korjausta, polttopuiden pilkkomista, terassin rakentamista, nurmikon istuttamista ynnä muuta mukavaa. Saunoakin kuulemma olisi saanut. Omat juomat ja ruoat pyydettiin varaamaan mukaan... jokin siinä mielestäni mätti ja pahasti.

Minä korkkasin mieluummin jääkylmän Breezerin vuokramökin laiturilla. En kaipaa työleiriä alkeellisissa oloissa lomallani! Myöhemmin kuulin, että jostain syystä oli iso osa hommista jäänyt tekemättä väkikadon vuoksi...

[/quote]

Ehkäpä kaverisi olikin vain ovela ja halusi tällä tavalla päästä eroon ainaisista mökkilainaajaruinaajista ;) Ja jos joku osallistui talkoisiin, niin hyvähän se oli.

Vierailija
16/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 17:28"]

[/quote]

Ehkäpä kaverisi olikin vain ovela ja halusi tällä tavalla päästä eroon ainaisista mökkilainaajaruinaajista ;) Ja jos joku osallistui talkoisiin, niin hyvähän se oli.

[/quote]

Niin, ehkä siinä sitten oli kyse siitä. Minä en ole heidän mökkiään koskaan lainannut enkä pyytänyt lainaksi, vieraillut olen siellä kahdesti muutaman tunnin ohikulkumatkalla. En siis kokenut myöskään mitään velvollisuutta osallistua työleirille. Toisaalta, tämän kaverin tuntien, kyllä siinä oli varmasti kyse myös siitä, että halutaan säästää aikaa ja rahaa kun kutsutaan kaverit hommiin. Ja jos heidän mökkiään joku lainaa, on mielestäni oikein, että osallistuvat mökin kunnossapitoon. Itselläni pisti kuitenkin silmään erityisesti nuo omat eväät...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi