Ei mitään järkeä kieltää parvekkeella tupakointia!
Asun 1. krs:ssa. Nyt kun tässä kaupungin omistamassa kerrostalossa on kielletty parvekkeella tupakointi, niin mitä tapahtuukaan?
Nyt kaikki polttavat tupakkansa porraskäytävän edessä, eli siinä, missä minulla on ikkunat. Kaikki savu tulee suoraan minun kotiini ja myös viereisiin 1, krs:n asuntoihin.
Lisäksi paatuneimmat polttelijat ramppaavat eestaas rappuja pitkin yötä pihalle tupakalle. Ovia paiskotaan ja käytävässä kolistellaan tauotta.
Mikä älynväläys tämäkään lienee!!
Kommentit (33)
Onko lääkityksesi kunnossa? Vai muuten vainko helle aiheuttaa ärsytystä ;)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 16:05"]
Itse en polta mutta mielestäni näillä kielloilla mennään perse edellä puuhuun. Ihmiset alkavat varmasti tupakoida sisällä ja sieltä se löyhkä takuuvarmasti leviää ilmastoinkanavia pitkin vielä pahemmin. Jos kieltojen tielle lähdetään, seuraavanan kieltolistalla ovvat varmasti lemmikit, mausteisten ruokien laitto (valkosipuli), vessan vetäminen yms, lapsiperheet..Ei hyvä!
[/quote]
Et sitten taida ymmärtää mikä on alipainekaappi? No, tyhmä mikä tyhmä, todetusti tupakointi heikentää aivojen toimintaa ja kaventaa henkistä kapasiteettia.
Nyt puhuttiin tupakoinnista, ei valkosipulista, Pysy aiheessa, idiootti. Kiitos.
Jos muut eivät halua haistella syöpäkäryjäsi, niin siihen heillä pitäisi olla täysi oikeus. Se, että itse olet läskipää ei sitä asiaa muuksi muuta.
[/quote]
Jos kerrostalonatsia niin paljon se naapurin tupakointi häiritsee niin hanki sille naapurille se alipainekaappi. Tai muuta johonkin keskelle metsää missä ei ole muita ihmisiä. Tai parhaimpana ratkaisuna hirtä ittes vaikka parvekkeen kaiteeseen niin ratkeaa niin sun, kun naapureidenkin ongelmat kerralla...
Laittakaa tupakoitsijan yläpuolella asuvat kanakakkaämpäri + vettä parvekkeen laatan saumakohtaan sopivasti rei'itettynä, oppivatpahan miltä epämielllyttävä haju tuntuu. Toimi meillä.
Mikä tuossa muuten on niin vaikeaa sille tupakoitsijalle ymmärtää? Että muut saavat ihan aikuisten oikeasti terveyshaittoja (astmaatikot, vauvat) tupakansavusta? Onko se jatkuva savun sisään vetäminen tuhonnut sen viimeisenkin herneen sieltä korvien välistä? Ja se jatkuva haju, miten sitä kukaan kestää???
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 15:20"]
Asun 1. krs:ssa. Nyt kun tässä kaupungin omistamassa kerrostalossa on kielletty parvekkeella tupakointi, niin mitä tapahtuukaan?
Nyt kaikki polttavat tupakkansa porraskäytävän edessä, eli siinä, missä minulla on ikkunat. Kaikki savu tulee suoraan minun kotiini ja myös viereisiin 1, krs:n asuntoihin.
Lisäksi paatuneimmat polttelijat ramppaavat eestaas rappuja pitkin yötä pihalle tupakalle. Ovia paiskotaan ja käytävässä kolistellaan tauotta.
Mikä älynväläys tämäkään lienee!!
[/quote]
Kuulostat kovin itsekkäältä. Meneekö se savu sun piimään vai miten se nyt noin vituttaa kun savu tulee juuri sinun kotiisi. Toisella puolella ei siis haittaa vaikka menee yläkerran vauvan nokkaan? Asuin aikoinaan Espoossa 3-kerroksisen talon ylimmässä kerroksessa. Talossa oli ns lippa eli kaikki savut mitä alempana poltettiin kerääntyivät meidän parvekkeelle. Olipa todella kiva istua siellä vauvan kanssa kun tuntui kuin olisi ollut kaasukammiossa. Polttakaa vessassa tai reippaasti sisällä tai lopettakaa moinen juntteilu.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 16:38"]
Jos kerrostalonatsia niin paljon se naapurin tupakointi häiritsee niin hanki sille naapurille se alipainekaappi. Tai muuta johonkin keskelle metsää missä ei ole muita ihmisiä. Tai parhaimpana ratkaisuna hirtä ittes vaikka parvekkeen kaiteeseen niin ratkeaa niin sun, kun naapureidenkin ongelmat kerralla...
[/quote]
No, kyllä se päivä koittaa, kun ne alipainekaapit ovat pakollisia tupakoitsijoille. Ja Ihan Omalla Kustannuksella hankittavia. Ja vähävaraisille nikotiininarkkareille myydään tiskin alta erityisluvalla nuuskaa, kuten täällä joku jo ehdotti.
Tupakoitsijathan ne niitä itsensä hirttäjiä ja myrkyttäjiä ovat.
Olen suvaitsevainen, mutta mielestäni tupakka, kahvi ja alkoholi tulisi kieltää kokonaan.
Myös kaikki makeiset, karkit, jäätelöt, limut ja kahvileivät, tulisi kieltää.
Hiilihydraattipitoiset ruoka-aineita, kuten leipää, pastaa, riisiä, jne. tulisi verottaa 10-kertaisesti terveelliseen ruokaan verrattuna.
Tv:stä tulisi kieltää kaikki viihde, koska se on turmiollista. Ja viihdemusiikki olisi kiellettävä nuorisoa rappeuttavan vaikutuksen vuoksi.
Sosiaali- ja terveysministeriössä tutkitaan mahdollisuuksia siirtyä tähän omakustanteiseen, asunnonsisäiseen alipainekäytäntöön. Vähän sama asia kuin omakustanteinen alkolukko rattijuopoille.
Menee kyllä useampi vuosi ennen kuin tulee eduskuntakäsittelyyn. Ollaan varmaan jossain vuodessa 2020-25 ennen kuin realistisesti voisi toteutua. Mutta on siis tulossa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 17:40"]
Olen suvaitsevainen, mutta mielestäni tupakka, kahvi ja alkoholi tulisi kieltää kokonaan.
Myös kaikki makeiset, karkit, jäätelöt, limut ja kahvileivät, tulisi kieltää.
Hiilihydraattipitoiset ruoka-aineita, kuten leipää, pastaa, riisiä, jne. tulisi verottaa 10-kertaisesti terveelliseen ruokaan verrattuna.
Tv:stä tulisi kieltää kaikki viihde, koska se on turmiollista. Ja viihdemusiikki olisi kiellettävä nuorisoa rappeuttavan vaikutuksen vuoksi.
[/quote]
Ja sinulta pitäisi kieltää kirjoittelu tänne, koska et aivan ilmeisesti osaa pysyä aiheessa.
Tosin, tupakan pilaamin aivoin, se voi olla hankalaa. Sääliksi käy.
Silloin kun parveketupakoinnista on haittaa muille asukkaille se on mielestäni kiellettävä.
Ap:n tilanne on kurja, mutta syy ei ole parveketupakoinnin kielto vaan se ettei taloyhtiö ole osoittanut sallittua tupakointipaikkaa josta ei olisi haittaa kenellekkään asukkaalle.
Kun kielletään parveketupakointi, niin samassa kiellossa pitäisi mainita ettei saa tupakoida saa myöskään hississa, rappukäytävässä, olko-oven edessä, toisen ikkunan tai parvekkeen alla, taloyhtiön saunatiloissa tai lasten pihakeinuissa.
Onko järkee vai ei? Eipä tietenkään, mutta eipä tuo ole ennenkään suvaitsevaiston eli vihervasureiden toimintaa haitannut.
Itse polttelen nykyään ketjussa sisällä, ihan sama mulle, tosin skidit ja vaimo ei oikein tykkää. No, kaikkia ei voi miellyttää.
Kyllä aina vituttaa naapurin poika, joka on tupakalla rapun oven edessä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 16:05"]
Itse en polta mutta mielestäni näillä kielloilla mennään perse edellä puuhuun. Ihmiset alkavat varmasti tupakoida sisällä ja sieltä se löyhkä takuuvarmasti leviää ilmastoinkanavia pitkin vielä pahemmin. Jos kieltojen tielle lähdetään, seuraavanan kieltolistalla ovvat varmasti lemmikit, mausteisten ruokien laitto (valkosipuli), vessan vetäminen yms, lapsiperheet..Ei hyvä!
[/quote]
Et sitten taida ymmärtää mikä on alipainekaappi? No, tyhmä mikä tyhmä, todetusti tupakointi heikentää aivojen toimintaa ja kaventaa henkistä kapasiteettia.
Nyt puhuttiin tupakoinnista, ei valkosipulista, Pysy aiheessa, idiootti. Kiitos.
Jos muut eivät halua haistella syöpäkäryjäsi, niin siihen heillä pitäisi olla täysi oikeus. Se, että itse olet läskipää ei sitä asiaa muuksi muuta.
[/quote]
Minäkö tyhmä?? Ehkä niin mutta itse et taida osta lukea, kirjoitin tuossa että EN POLTA..
[/quote]
Vaikea uskoa ettet polta, vaikutat niin läskipäiseltä.