Raskaana ollessasi, kuinka pitkään pystyit tekemään suur siivouksia?
Hinkkasitko kodin vielä lattiasta kattoon vain päiviä ennen vauvan syntymää vai nostitko jalat pöydälle jo heti alussa? Siivotkoon joku muu, sinä et pysty, no ku maha on eessä!? :D
Naurattaa..
Kommentit (19)
Mikä on suursiivous? Itse siivosin perjantai-iltana, joka oli L.A., normaalin viikkosiivouksen, kuten joka viikko raskauden aikana: imurointi, lattioiden pesu, pölyt, vessat, keittiö (siis pintojen, kaapinovien jne. huolellinen pyyhintä), lakanoiden vaihto. Vauva syntyi la-su-yönä.
Kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen vielä muutin kavereitani hissittömän talon 3. kerroksesta. Sekään ei käynnistänyt kyllä synnytystä. Muutenkaan raskaus ei vaikuttanut toimintakykyyni muuten kuin että Body Attackissa alkoi lirahtaa pissa housuun joskus puolivälin jälkeen.
En mä mitään suursiivouksia yksinäni tee vaikken olisikaan raskaana. Siivosin kyllä raskaanakin, mies nosti ja kantoi jos oli jotain raskaampaa. Yhdessä me siivotaan aina muutenkin joten ei siinä mitään eroa ollut.
Itsenäisyyspäivänä 6.12. mies meni isompien lasten kanssa mummolaan ja minä leivoin kaikki joululeipomukset, tyhjensin kaikki keittiön kaapit ja pesin ne, astiankuivauskaapin ritilät jynssäsin. Normaalit siivoukset tein tietenkin koko ajan. Poika syntyi 7.12. aamulla klo 4.42, kaksi viikkoa etuajassa, tunnin sairaalassaolon jälkeen. :) Minulla on aina ollut ennen synnytystä hirveä pesänrakennusvietti siivouksineen ja verhojen vaihtoineen, että vauvan olisi kiva tulla. :)
En tee suursiivouksia, mutta ihan ne normaalit siivoukset pystyin tekemään koko raskauden ajan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 14:24"]
Siivotkoon joku muu, sinä et pysty, no ku maha on eessä!? :D
Naurattaa..
[/quote]
Mikä sinua tuossa naurattaa?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 14:24"]
Hinkkasitko kodin vielä lattiasta kattoon vain päiviä ennen vauvan syntymää vai nostitko jalat pöydälle jo heti alussa? Siivotkoon joku muu, sinä et pysty, no ku maha on eessä!? :D
Naurattaa..
[/quote]
Mikä sua niin naurattaa?
Mä lopetin viikko sitten, rv:lla 37, kun siivooja kävi ekan kerran. Tänään kävi toistamiseen, ja olipa kiva tulla puhtaaseen kotiin!
Äitiyslomaa en tosin ole vielä aloittanut, teen töitä vauvan syntymään asti. Työ ei ole fyysisesti raskasta.
En kertaakaan sen jälkeen kun pahoinvointi alkoi. Eli rv 6 - rv 41 välisellä ajalla en tehnyt paljon muuta kun makasin sängyssä oksentelemassa sankoon. Mies siivosi. Mun ainoa pesänrakennusvietti oli vaihtaa puhtaat lakanat sänkyyn ennen sairaalaan lähtemistä.
kyllä tein perusviikkosiivousta ihan loppuun asti
Miksi pitäisi tehdä SUUR siivouksia? En ole koskaan tehnyt suursiivouksia, olin raskaana tai en. Mutta muuttosiivouksia olen kyllä tehnyt. Kuopusta odottaessani siivosin uutta kämppäämme ihan viime hetkille asti.
Eipä meillä kukaan muukaan käynyt siivoamassa, joten ihan normaalit viikkosiivoukset tein. En nyt ollut edes mitenkään hurjan iso, hyvin pystyin. Suursiivouksia teen pari kertaa vuodessa, en nyt ikkuinoita alkanut viimeisilläni pesemään. Esikoinen syntyi 41+1, laskettuna päivänä kaakeloin kylpyhuonetta.
Meilläkin tehdään normaaleja viikkosiivouksia ja lisäksi harvemmin tehtäviä hommia tarpeen tullen, joten ei ole tarvetta suursiivouksille. Älkää päästäkö kämppiänne niin paskaisiksi.
En minäkään tee mitään suursiivouksia ikinä, miehen kanssa siivotaan kun ehditään. Toisessa raskaudessa en kyllä lopussa siivonnut sitäkään kun lannerangasta meni välilevy.
Mut lääkäri määräsi vuodelepoon raskauden puolessavälissä, ja kielsi kaiken fyysisen - myös siivoamisen. Naurattaako, ap?
Esikoisen kohdalla hoidin muuttoa, kannoin laatikoita ja siivosin. Tein kaikkea, maha ei ollut esteenä, vaikka iso olikin.
Toisessa raskaudessa olin melkein joka toinen viikko vuodelevossa lääkärin määräyksestä, kaksosraskaus syynä. Loppu viikot olinkin sairaalassa raskausmyrkytyksen takia. Muo ei kauheesti naurattanut.
Osallistuin muuttoon rv 31 ja pian sen jälkeen synnytin keskosen. Ehkä olis kannattanut vaan nostaa jalat pöydälle ja olla rehkimättä senkään vertaa.
Mun terkka kielsi imuroinnin supistelun takia rv. 25. Mua vielä jopa harmitti imurointikielto, voisin imuroida monta kertaa pvässä, se on musta jotenkin rentouttavaa kun kivet ja pölyt kopsahtelee imuriin.... En paljon alkuraskaudesta (alusta noin vk 16) voinut siivota pahoinvoinnin takia. Sitten loppuraskaudesta (vk 32-42) oli niin pahat selkäkivut, sappikipu kohtaukset, palannut pahoinvointi ja nivelsäryt että olin käytännössä toimintakyvytön. Siivosin sieltä täältä silloin tällöin kuin pystyi ja mies hoiti lattioiden luuttuamiset, imuroinnit ja ylipäätään kaiken muun siivouksen paitsi keittiön siivouksen jonka minä hoidin.
Siihen saakka, kun kolme päivää ennen laskettua aikaa piti lähteä laitokselle raskausmyrkytyksen takia.