Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko opiskellut jotain eksoottista kieltä? Jos olet, miksi?

Vierailija
06.12.2022 |

Itse opiskelen koreaa, koska opettaja on niin mukava.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaanko jiddiš ja heprea laskea sellaisiksi? Opiskelin niitä, koska olen kiinnostunut juutalaisesta kulttuurista.

Vierailija
2/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaa tuskin lasketaan eksoottiseksi mutta haluan opetella sitä siksi kun haluaisin joskus tulevaisuudessa kierrellä Etelä-Amerikassa ja Karibialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko jiddiš ja heprea laskea sellaisiksi? Opiskelin niitä, koska olen kiinnostunut juutalaisesta kulttuurista.

Mielestäni voidaan.

Ap

Vierailija
4/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjaa tuskin lasketaan eksoottiseksi mutta haluan opetella sitä siksi kun haluaisin joskus tulevaisuudessa kierrellä Etelä-Amerikassa ja Karibialla.

Kieli kuulostaa jännältä ja sitä puhuvissa maissa ihmiset on eksoottisen näköisiä = kieli on eksoottinen.

Espanja <3

Vierailija
5/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja minullakin, tuskin voi eksoottiseksi sanoa. Espanja on tosi kiva kieli!

Vierailija
6/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki. Eikä ole kyse muusta kuin siitä, että tykkäsin turkkilaaisesta musiikista ja halusin ymmärtää sanat. Paljon on unohtunut vuosikymmenten aikana.

Espanjaa osaan ihan kohtalaisen hyvin. Pärjään matkoilla.

Vierailija
7/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkaa, niin nyky- kuin klassista, ,jos sitä nyt eksoottiseksi voi kutsua.

Se on eurooppalaisuuden lähtökoti ja perusta.

Vierailija
8/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin suomalaiselle täysin vierasta ja tarpeetonta ruotsia, koska minut pakotettiin.

Vierailija
9/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä. Kaunis kieli, joka tuntui vielä hirvittävän salaperäiseltäkin, kun omat aakkoset ja kaikki.

Vierailija
10/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksoottista? No jos korea menee siihen niin varmaan sitten myös japani. En kyllä pidä kovin eksoottisena, sen verran "tuttu" maa se on populäärikulttuurista. Pennusta asti katsonut japanilaisia piirrettyjä, pelannut japanilaisia pelejä jne.

Ai mikskö. En tiedä ajattelin vaan että sitä ois hauskaa osata. Ja sanojen yms opettelu menee hauskasta aivojumpasta.

Vierailija
11/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei kovin eksoottinen kieli jos puhujia on yli 75 miljoonaa.

Minä taas olen hyvinkin vaikeaa ja eksoottista kieltä opiskellut. Osaan sitä melko hyvinkin. Nimittäin suomea.

Vierailija
12/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin suomalaiselle täysin vierasta ja tarpeetonta ruotsia, koska minut pakotettiin.

Eihän se hukkaan mennyt nytkin saat tapettua aikaa siitä itkemällä

Vierailija
13/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä. Kaunis kieli, joka tuntui vielä hirvittävän salaperäiseltäkin, kun omat aakkoset ja kaikki.

Venäjässä ei nyt mitään kaunista ole, eikä ainakaan kieli. Ehkä yksi maailman rummista kielistä kuultuna.

Vierailija
14/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjässä ei nyt mitään kaunista ole, eikä ainakaan kieli. Ehkä yksi maailman rummista kielistä kuultuna.

Itse en viitsis venäjän kieltä lyttää kun en sitä erota ukrainasta :p

kirjoitettuna erottaa  siitä että ukrainassa on Ï-kirjain

Vierailija
15/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en viitsis venäjän kieltä lyttää kun en sitä erota ukrainasta :p

kirjoitettuna erottaa  siitä että ukrainassa on Ï-kirjain

no ei se ukrainan kieli yhtään sen kauniimmalta kuulosta.

Vierailija
16/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabiaa ja iiriä. Halusin tietää, millainen kielioppi ja samalla ajatusmaailma niissä on.

Vierailija
17/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei kovin eksoottinen kieli jos puhujia on yli 75 miljoonaa.

Minä taas olen hyvinkin vaikeaa ja eksoottista kieltä opiskellut. Osaan sitä melko hyvinkin. Nimittäin suomea.

Hankala tosiaan sanoa missä se eksotiikan raja menee. Varmaan jossain abstraktissa kulttuurillisessa etäisyydessä.

Joku afrikan alkuperäiskieli menis varmasti tuohon kategoriaan.

Vierailija
18/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ehkä suomalaiselle varsinaisesti eksoottinen, mutta kovin moni sitä silti ei osaa - olen opiskellut viron kieltä ja olen B2-tasolla. Korona-aika on vähän hidastanut etenemistä.

Vierailija
19/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä minullakin. Osoittautui todella vaikeaksi kieleksi, paljon vaikeammaksi kuin ikinä kuvittelin, mutta joskus yläasteella aloitin ja jatkoin vielä yliopistossakin oikiksen sivussa monta vuotta. Sittemmin yläpitänyt kieltä ja puhun + luen sitä vieläkin aika hyvin. Kirjoittaminen ei enää luonnistu sujuvasti, sillä sitä en ole vuosikausiin ylläpitänyt.

Harmittaa pi run sota + korona, sillä viimeksi käynyt maassa ennen koronaa eikä mitään hajua milloin maa taas "matkustuskelvollinen".

Vierailija
20/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se hukkaan mennyt nytkin saat tapettua aikaa siitä itkemällä

Toisin kuin sinä, joka nautit siitä, että sinua alistetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme