Tiedätkö hyväosaisia ihmisiä, joiden lapset ovat lihavia tai peräkammarin poikia
tai tyttöjä?
Hyväosaisen määritelmä tässä vähintään keskituloinen ja suh terveellisesti elävä ( liikuntaa harrastava, ei alkoholisti tai narkomaani)
Kommentit (16)
Tiedänm, ja paljon.
T: työkseen näitä sitten hoitava
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 22:25"]
Tiedän yhden akateemisen perheen, jossa yksi lapsista on ylipainoinen. Toisaalta tuttavapiiriimme kuuluu n. 30 akateemista perhettä, joten aika harvinaista tuo näyttää olevan. Peräkammarin poikia tai tyttöjä ei vielä ole näkynyt, kun lapset on monilla vielä pieniä.
[/quote]
Akateeminenkin voi olla huono-osainen, jos on työttömänä tai sairastuu. Täällä palstalla käytetään sitä sanaa mielestäni järjestelmällisesti väärin, eivät kaikki akateemiset ole edes keskituloisia. Varmasti suurin osa yltää sinne keskituloihin, mutta rikastumaan pääsee lopulta aika harva, maistereita nyt nykyisin on melkeinpä 13 tusinassa.
En sano että sinun kaikki 30 akateemista tuttavaperhettäsi tai yksikään niistä potisi työttömyyttä, mutta kerroinpahan tässä sen mitä jonkin aikaa jo olen ajatellut.
terv. akateeminen täältä köyhyysrajalta
Tiedän yhden, tosin sen tapauksessa äitinsä sanoi pojalle "hit the road jack" siinä vaiheessa kun poika täytti 30 vuotta, ei viitsinyt käydä töissä vaan jätti työpaikkansa ja keskittyi juomiseen jo toista vuotta kokopäivätoimisesti. Poika taisi olla jotenkin päästään vajaa jo lähtökohtaisesti, mutta alkoholi ei asiaa ainakaan parantanut, alkoi olla uhka äidilleen jo lopulta ja niin moniongelmainen että siinä ei äidinrakkaus paljoa auta (vahinkoahan se äidinrakkaus oli tehnyt jo kymmenen vuotta siinä vaiheessa).
Ihan oikeasti, tulotasostanne riippumatta, katkaiskaa ne napanuorat jos penskalla itsellään ei ole mitään halua itsenäistyä!
Ei pelkkä tulotaso jaa ihmisiä niihin joilla menee hyvin ja niihin joilla menee vähän huonommin. Ihmisen olemus enemmänkin kertoo siitä miten hänellä yleisesti ottaen elämässään menee, onko se hallinnassa ja saako siitä niitä asioita mitä haluaa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 08:38"]
Tiedänm, ja paljon.
T: työkseen näitä sitten hoitava
[/quote]
Mitä kuuluu peräkammarin pojan hoitoon?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 09:18"]
Ei pelkkä tulotaso jaa ihmisiä niihin joilla menee hyvin ja niihin joilla menee vähän huonommin. Ihmisen olemus enemmänkin kertoo siitä miten hänellä yleisesti ottaen elämässään menee, onko se hallinnassa ja saako siitä niitä asioita mitä haluaa.
[/quote]
On ihan tutkittua, että lihavia on eniten huono-osaisissa. Myös liikuntaharrastukset ovat harvinaisempia huono-osaisilla.(vt.peräkammarin poika)
Tiedän. Itseni. Älä huoli, olen kuolemassa verisyöpään, joten ongelma helpottaa parissa vuodessa.
Kävin tässä miettimään, niin tarkemmin ajatellen en mä tunne yhtään lihavaa ihmistä. En rikkaita enkä köyhiä, en hyvä- enkä huono-osaisia. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, mutta nyt kuin tulin, niin tosiaan, eipä ole minkään tulotason tuttavissani lihavia. Onko kellään muulla näin? En siis valitse ystäviäni enkä kavereitani painon perusteella (osalla selittää kyllä yhteiset liikuntaharrastukset ja kiinnostuksenkohteet jotain muttei läheskään kaikkien kavereiden kohdalla), vaan siis missään sukulaisissakaan ei ole lihavia, ja suku on suuri.
Liikuntaharrastuksia ei minulla ole tapana kuulustella, joidenkin harrastuksista tiedän, joidenkin en, mutta lihavuuden näkisi ulospäin.
Omat vanhempani esimerkiksi. Ovat akateemisesti koulutettuja, varsin varakkaita, hoikkia. Meitä on 2 lasta, minä olen lihava ja veljeni masennuksen takia eläkkeellä (peräkammarin poika käytännössä ollut vuosia).
Lasse Virénin toinen poika oli läski ainakin murrosiässä. Sinänsä erikoista, koska toinen vanhempi kuikelo maailmanluokan kestävyysjuoksija.
Minä itse olen lihava, samoin moni ystävistäni. Tuntemani peräkamarinpojat ovat ylempään keskiluokkaan kuuluvista perheistä.
en mutta tiedän aika monta tapausta, jossa hyväosasten tytöistä tuli mamupatjoja ja myöhemmin ihan huoria.
Joo, ihan ns. kunnollisten perheiden pojat ne on jääneet sinne nurkkiin pyörimään. Eihän sitä periaatteessa voi pienituloiseksi sanoa jos on talot saatu rakennettua ja maatalon töitä tehtyä.
Vaikeampi mun on kuvitella että huono-osaisissa perheissä jäävät lapset sinne kammariin, kun sossun luukulla siitä on haittaa, eiköhän ne potki pennut ihan omaan sossun maksamaan kämppään.
Kyllä. Akateemisia, hyvätuloisia, kunnollisia perhekeskeisiä ihmisiä tiedän. Ehkä nykyajan tukikeinoilla joiltakin peräkamaripojilta olisi voinut välttyäkin, mutta vielä muutama vuosikymmen sitten jonkun aspergertyyppisen lapsen kanssa ei ollut tietoja eikä keinoja. Ja tunnetaidot sota-ajalla syntyneillä vanhemmilla on ollut vähissä yhteiskuntaluokasta riippumatta.
Tiedän yhden akateemisen perheen, jossa yksi lapsista on ylipainoinen. Toisaalta tuttavapiiriimme kuuluu n. 30 akateemista perhettä, joten aika harvinaista tuo näyttää olevan. Peräkammarin poikia tai tyttöjä ei vielä ole näkynyt, kun lapset on monilla vielä pieniä.
Tietysti...