Olen nyt lomalla meikittömänä huomannut että miehet katsahtaa ja sitten kääntävät katseen pois ja takaisin ja alkavat tuijottaa, mitä tämä tarkoittaa?
Itselle tulee mieleen onko mun kaksoisolento jossain aikuisten leffassa vai mitä ihmettä. Nyt ihan muutaman päivän sisällä monta kertaa sama kokemus. Ja tosiaan erona normaaliin arkiminääni jolloin en ole tällaista huomannut että nyt ei ole meikkiä ollenkaan.
Kommentit (61)
Oletpa saanut ikäviä kommentteja. Ihan kuin nämä kommentoijat olisi jokin läpileikkaus siitä miten naiset käyttäytyvät, kun tuntuvat tietävän niin hyvin, ettei naiset koskaan mulkoile paremmannäköisiä. Kyllä minä olen huomannut, että jotkut naiset tujottavat hyvännäköisiä nuoria naisia paheksuvasti ja miehet taas hakeutuvat näiden naisten lähelle. Tätä tapahtuu junissa ja muissa julkisissa kulkuvälineissä. Olen herkkä huomaamaan ihmisten kiinnostuksen johonkuhun. Minulle itsellenikin miehet tulevat juttelemaan, ja koskaan ei ole yllättänyt kenenkään lähestyminen, kun olen huomannut kiinnostuksen jo katseesta.
Kerroit että joku mulkkasi sinua kaupassa vaikka olit tavalliset vaatteet päällä. Tuli heti mieleen, että sinulla on hyvä kroppa. Kai sellainenkin voi jonkun kateuden herättää.
Tämä palsta on kyllä oikeasti niin pimeä, ettei tänne voi tehdä ko. aiheesta keskusteluja. Väitetään ettei muka olla ilkeitä ja pahansuopia mulkkaajia, mutta sitten jotenkin maagisesti ollaankin sellaisia anonyymillä palstalla...
Vierailija kirjoitti:
Oletpa saanut ikäviä kommentteja. Ihan kuin nämä kommentoijat olisi jokin läpileikkaus siitä miten naiset käyttäytyvät, kun tuntuvat tietävän niin hyvin, ettei naiset koskaan mulkoile paremmannäköisiä. Kyllä minä olen huomannut, että jotkut naiset tujottavat hyvännäköisiä nuoria naisia paheksuvasti ja miehet taas hakeutuvat näiden naisten lähelle. Tätä tapahtuu junissa ja muissa julkisissa kulkuvälineissä. Olen herkkä huomaamaan ihmisten kiinnostuksen johonkuhun. Minulle itsellenikin miehet tulevat juttelemaan, ja koskaan ei ole yllättänyt kenenkään lähestyminen, kun olen huomannut kiinnostuksen jo katseesta.
Kerroit että joku mulkkasi sinua kaupassa vaikka olit tavalliset vaatteet päällä. Tuli heti mieleen, että sinulla on hyvä kroppa. Kai sellainenkin voi jonkun kateuden herättää.
Tämä palsta on kyllä oikeasti niin pimeä, ettei tänne voi tehdä ko. aiheesta keskusteluja. Väitetään ettei muka olla ilkeitä ja pahansuopia mulkkaajia, mutta sitten jotenkin maagisesti ollaankin sellaisia anonyymillä palstalla...
Et kai ole niitä ihmisiä, jotka luulevat jokaisen ruuhkabussissa viereen istuvan olevan kiinnostunut, tai jokaisen tuntemattoman keskustelunaloituksen olevan flirttiä?
Te vaan kuvittelette. Naisilta monesti odotetaan, että koko ajan pitäisi hymyillä ja naurahdella. Jos ei niin tee, on muka myrtsi yms. Miehiltä ei odoteta hymyilyä 24/7.
Vai eikö teille ole baarissa miehet tulleet sanomaan: "piristy vähän" tai "miks sä et hymyile? Hymyilisit vähän."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai ole niitä ihmisiä, jotka luulevat jokaisen ruuhkabussissa viereen istuvan olevan kiinnostunut, tai jokaisen tuntemattoman keskustelunaloituksen olevan flirttiä?
En tietenkään. Puhuin kerroista, joina minulle on tultu juttelemaan nimenomaan flirttaillen (kehutaan) tai kiinnostuneena tutustumaan lähemmin (kysytään numeroa, lähdenkö treffeille).
Vierailija kirjoitti:
Te vaan kuvittelette. Naisilta monesti odotetaan, että koko ajan pitäisi hymyillä ja naurahdella. Jos ei niin tee, on muka myrtsi yms. Miehiltä ei odoteta hymyilyä 24/7.
Vai eikö teille ole baarissa miehet tulleet sanomaan: "piristy vähän" tai "miks sä et hymyile? Hymyilisit vähän."
Tämä on muuten totta. Tai sitten jos ei naura tyhjäpäisesti jonkun äijän vitseille niin onkin yhtäkkiä tylsä ja ankea ja mitä kaikkea. Ihan kuin ei olisi mahdollista että kyseisen tyypin vitsit on yksinkertaisesti ihan p*skoja :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin sinä voisit tietää miten kaikki naiset käyttäytyvät, kun et ole heitä edes näkemässä. Väität varmaankin myös, ettei kateutta ylipäätään ole olemassa? Että kukaan koskaan ei ole kateellinen kenenkään ulkonäöstä, eikä kukaan koskaan mulkoile pahasti kateuden kohdetta katsoessaan.
Miksi miehet ei koskaan vouhota, kuinka muut miehet katsoo ilkeästi ja ovat kateellisia millon mistäkin? Aivan, koska eivät ylitulkitse kaikkia muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ei koskaan vouhota, kuinka muut miehet katsoo ilkeästi ja ovat kateellisia millon mistäkin? Aivan, koska eivät ylitulkitse kaikkia muita ihmisiä.
Voisiko johtua siitä että a. Miehet eivät ole yhtä herkkiä lukemaan sanatonta viestintää b. Miehet eivät mieti ulkonäköään yleisesti ottaen yhtä paljon kuin naiset. Vaikka elämmekin vuotta 2020, niin edelleen vähemmistöä edustaa ulkonäköään puunaavat ja tuunaavat miehet (oletan että ihminen joka panostaa ja haluaa näyttää mahdollisimman hyvältä myös kiinnittää huomiota muiden reaktioihin ja ne eivät ole hänelle merkityksetön asia) tai esimerkiksi c. Miehet eivät ehkä puhu tai kirjoita edes anonyymisti tällaisesta, koska sellaista pidetään epämiehekkäänä).
Omakohtainen kokemus on, että hassua kyllä enemmän tulee katseita meikittömänä kuin meikattuna. Etenkin nyt kun pikkuisen päivettynyt ja hiuksiin tullut aurinkoraitaa. Ja katseita tulee siis ihan kummaltakin sukupuolelta ja ekalla kerralla olinkin ihan varma, että nonni nyt mulla on suklaata naamassa tai lokip@ska rinnuksilla/tukassa kun tuntui oikeasti ahdistavaltakin ne katseet kun en varsinaisesti kaipaa minkäänlaista huomiota. Pitää siis vissiin alkaa taas meikata :-/
Naisilta tulee sellaista todella tuimaa ja kiukkuista "tappokatsetta" enkä kyllä ymmärrä miksi koska minussa ei oikeasti ole mitään huomiota herättävää. Ei hyvässä eikä pahassa.
M36 kirjoitti:
Itse en ainakaan koko ajan huomioi katsooko joku minua vai ei. Narsistien hommaa.
Joo, muiden ihmisten ja heidän katseidensa huomaaminen, heidän motivaatioidensa miettiminen ja ajatuksistaan välittäminen on tosi narsistista.
Vierailija kirjoitti:
M36 kirjoitti:
Itse en ainakaan koko ajan huomioi katsooko joku minua vai ei. Narsistien hommaa.
Joo, muiden ihmisten ja heidän katseidensa huomaaminen, heidän motivaatioidensa miettiminen ja ajatuksistaan välittäminen on tosi narsistista.
No onpa kamalaa? Mikä siinä mielestäsi on niin väärin? Suurin osa ihmisistä on vähintään alitajuisesti kiinnostunut siitä, mitä hänestä mietitään. Uskon että ihan jokainen esimerkiksi tykkää saada vilpittömiä kehuja tai ihailua. Siinä ei ole mitään väärää, vaan ihmislajille täysin ominaista, olemmehan laumaeläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät mitä miehet vouhottaa, kun et ole kuulemassa? Et sä joka paikassa pysty olemaan joka hetki.
Tosi aggressiivinen vastaanotto ollut tälle keskustelulle. Minä en pidä mitenkään utopistisena, että jotakuta katsotaan pahalla silmällä kateuden takia. Yleensähän näitä keskusteluita tekevät nuoret naiset, joten mikä ihme se on, että nuorta ihmistä kiinnostaa muiden ajatukset hänestä? Niin minuakin kiinnosti vielä alle kolmekymppisenä, mutta nyt kolmekymppisenä ei juurikaan, koska olen tullut iän myötä vähän rennommaksi, mikä taitaa johtua itsevarmuudesta. En siis oikein ymmärrä, miksi suhtaudutte niin vähätellen ja ylimielisesti näihin keskusteluihin. Luulisi teidän ymmärtävän, että nuoret naiset usein ovat sellaisia, että heitä kiinnostaa spekuloida tällaisia omaan ulkonäköönsä liittyviä asioita. Juuri samasta syystähän nuoret hyvännäköiset naiset ovat kaikkein aktiivisimmin niitä jotka lisäävät mahdollisimman kauniita ja vetäviä kuvia, koska heille on merkityksellistä se, mitä reaktioita he saavat muissa ihmisissä aikaan.
Ja kyllähän se on ihmisille täysin luontaista, että muiden kateus tuntuu hyvältä. Se vain on yksi suurimmista tabuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin saada murhaavasti tuijottavalta naiselta selityksen tähän tuijotuksen. Itse myös joutunut tällaisen kohteeksi. Miksi tuijotat vieraita naisia murhaavasti? Luuletko, että se pitkä, vihainen ja suorastaan halveksua pistävä tuijotus ei näy?
Mitä se sulle kuuluu miten p _ska päivä mulla on ollut?
Eli voit iloisesti jutella ystäväsi kanssa ja hymyillä tälle ja kun saat jonkun vieraan vastaantulijan näkökenttääsi niin tuijotat sitä koko matkan kun kävelette toisianne kohti, avoimen halveksivasti?
Älä muuntele esimerkkejäsi. Ilmeisesti juuri siksi tollottavat niin pahasti kun et pysy alkuperäisessä tarinassa.
Koet tietenkin Olosi erilaiseksi ja siksi huomioit ympariston eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
No pakostikki siinä alkaa tuntemaan itsensä suureksi, huomionarvoseksi sillon ku huomaan että naiset näyttää niin vihasilta ja jää oikeen tuijottamaan. Tiesin kyllä että oli ihan onnistunu meikki ja onnellinen olo, mutta kiva huomata että kauneus onki tota luokkaa että otetaan isona uhkana :D siitähän se just kertoo. Huom naiset jos ette halua että nainen luulee Itestään mtn, ei kannata tuijottaa.
Voi sua...rauhoitu ja ala miettimään muita asioita.
Mina Katselen muita ihmisia joko koska he ovat lihavia ja rumia tai sitten kauniita, tyylikkaita.
Naamanhappamusaste riippuu paivasta ja omasta mielentilasts. Ei siis henkilosta.
Ja kylla on kadehdittavia naisia. Todella kauniita ja muodokkaita. Joita vois vaan tujottaa.
Nainen +30
Muistutat erehdyttävästi sitä maksullista hornoa joka on parkkeerannut matkailuautonsa paikkakunnallenne muutamaksi päiväksi palvellakseen puutteesta kärsiviä miehiä.
Sinä tollotat niitä miehiä yhtä paljon, miten muuten tietäisit. Ne ihmettelee mitä katsot.
Kyllä minä ainakin saatan jäädä hieman tuijottamaan jos näen toisen kauniin naisen! Tai jos jonkun tyylitaju on mielestäni upea!
Saatan heittää komplimenttiakin jos jään kiinni tuijottamisesta. En ainakaan viitsi mulkoilla pahasti, koska se kertoisi vain huonosta itsetunnosta tai pahansuopaisuudesta. Pyrin aina vastaanaan hymyyn hymyllä ja tervehdinkin ihmisiä jos katseet kohtaa.