Mies haki lapsensa exältään ja minä odotin sillä aikaa autossa
Nurkan takana. Mulla oli auto ikkuna auki. En saanut selvää kunnolla puheesta, tai olisin varmaan mutta en niin utelias ole että rupeisin kuuntelemalla kuuntelemaan. Minulla nyt sattui olemaan kesäpäivänä autossa vaan ikkuna auki. Pläräsin omaa kännykkääni siinä ja en voinut olla kiinnittämättä huomiota taustalta kuuluneeseen valtavaan ystävällissävyiseen puheensorinaan joka alkoi jo tuntumaan aika pitkältä jutustelulta. Lopuksi kuulin kun mies huudahti exälleen todella ystävällisesti 'heippa'. Itse en oman lapseni isän kanssa pitänyt tuollaisia keskusteluja. Oli hyvin lyhyt ja vähäsanainen vaihto. Lähinnä mietin, kun mies antaa itse ymmärtää että vihaa ylikaiken exäänsä niin ei se siltä kuullostanut. Toki lapsen takia täytyy pitää 'vihansa' exää kohtaan sisällään, mutta olisin kuvitellut miehen olevan vähän lyhytsanaisempi ja totisempi vaihtotilanteessa.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikkuna auki kuumana kesäpäivänä?
Kyllä sä sen avasit ihan mustasukkasuuttas vaikka et myönnä.
Jokasessa autossa on nykyään ilmastointi.
Hae apua mustasukkasuutees.
En yhtään ihmettele että et ole exäs kanssa väleissäOhi aiheen, mutta ei nyt ihan joka autossa ole ilmastointia. Suurimmassa osassa varmasti, mutta esim itselläni ei ole.
Itse aiheeseen sanon, että ihan normaalia. Itsekin vaihdan iloisesti kuulumiset lasten isän kanssa, mutta mitään välillämme ei enää ole, eikä tule. En ymmärrä miksi toista pitäisi vihata, vaikka erottu onkin. Ja jos toista kovasti inhoaakin, niin lasten takia aika moni pystyy sen hetken "näyttelemään".
Mutta miksi pitää jutustella niitä näitä, mikä sen pointti on? Mitä sä siitä saat, tai mihin sitä tarvitsee? Välit voi olla toimivat silti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vaan miksi ovat aikanaan edes eronneet. Ehkä ovat luovuttaneet liian aikaisin. Ehkä heidän parisuhde olisi ollut vielä pelastettavissa. Lapsi oli vain 3 vuotias kun erosivat. Minä arvostan ydinperheitä. Ap
Kannattaa arvostaa sitä omaa lasta ja hänen perhetään, johon miehesikin kuuluu.
Sama tilanne nyxälläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele että et ole exäs kanssa väleissäOhi aiheen, mutta ei nyt ihan joka autossa ole ilmastointia. Suurimmassa osassa varmasti, mutta esim itselläni ei ole.
Itse aiheeseen sanon, että ihan normaalia. Itsekin vaihdan iloisesti kuulumiset lasten isän kanssa, mutta mitään välillämme ei enää ole, eikä tule. En ymmärrä miksi toista pitäisi vihata, vaikka erottu onkin. Ja jos toista kovasti inhoaakin, niin lasten takia aika moni pystyy sen hetken "näyttelemään".
Mutta miksi pitää jutustella niitä näitä, mikä sen pointti on? Mitä sä siitä saat, tai mihin sitä tarvitsee? Välit voi olla toimivat silti.
Mikä se pointti on, ettei voisi jutustella? Kuluttaa päivälle varatut sanat 🙄
Fiksu mies! Osaa laittaa omat tunteensa sivuun ja käyttäytyä asiallisesti ja ystävällisesti lastensa äitiä kohtaan! Se on normaalia käytöstä ja tärkeää varsinkin lasten ollessa kuulolla. Näin lapset voivat lähteä isän mukaan hyvällä ja luottavaisella mielellä. Kyllä aikuisten ihmisten joilla on lapsia yhdessä kuuluukin osata tuolla tavalla keskenään kommunikoida ja käyttäytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Ihan samalla tavalla sitä kai voi jutella exän kanssa kuin muidenkin ihmisten! En ymmärrä miksi joidenkin mielestä pitää suurin piirtein siirtyä toiselle puolelle katua kävelemään jos exä tulee vastaan, ettei vaan tarvitse moikata. Miksi pitää olla ehdottomasti joko tai? Ei voi olla ihan normaalin ystävälliset välit, ihan vaan siksi että on päätetty erota. Mun mielestä tuollainen käytös on lähinnä lapsellista.
Hellyyttävä toi ap;n itselleen antama yläpeukku.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa. En olisi eronnut eksästäni, jos voisin olla hänen kanssaan hyvä kaveri. Lasten takia olen asiallinen.
Etkä voi jutella muiden kuin hyvien kavereiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vaan miksi ovat aikanaan edes eronneet. Ehkä ovat luovuttaneet liian aikaisin. Ehkä heidän parisuhde olisi ollut vielä pelastettavissa. Lapsi oli vain 3 vuotias kun erosivat. Minä arvostan ydinperheitä. Ap
Koska vihattiin toisiamme kun oltiin yhdessä, nyt kun ei ole enää paineita olla yhdessä, ja toista tarvitsee sietää vaan sen 10 min. viikossa, tullaan toimeen erinomaisesti.
Itse en ymmärrä sellaista että tapellaan ja vittuillaan exälle joka asiasta, pahimmillaan käytetään yöt 500 sanaisten haista paska-viestien kirjoittamiseen, vaikka erosta on jo 5 vuotta. Niin, kuka se olikaan päässyt erostaan yli ja kuka ei?
Paljon miinuksia, mutta luotapa vaistoos. Jostain syystä vieroksun näitä exän vihaajia, koska kuitenkin ne ovat olleet mu naansa exänsä pil dessä uittamassa tai jotain sinne päin.
Kyllä mua ainakin harmittaa että mies inhoaa exvaimoansa sydämensä pohjasta. Itse tulen omani kanssa toimeen vaikka meillä on niin vähän yhteistä ettei juttua riitä juuri ollenkaan. Olisi paljon helpompaa jos miehellä olisi hyvät välit lastensa äidin kanssa, nyt jokainen asia joka pitää hänen kanssaan hoitaa on tulikiven nielemistä, ja aiheuttaa ahdistusta jopa päiviä etukäteen. Toki jos tämä nainen olisi ns. normaali, niin välit voisivat ollakin paremmat.
Fiksu mies sinulla. Paitsi siltä osin, että haksahti sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu mies! Osaa laittaa omat tunteensa sivuun ja käyttäytyä asiallisesti ja ystävällisesti lastensa äitiä kohtaan! Se on normaalia käytöstä ja tärkeää varsinkin lasten ollessa kuulolla. Näin lapset voivat lähteä isän mukaan hyvällä ja luottavaisella mielellä. Kyllä aikuisten ihmisten joilla on lapsia yhdessä kuuluukin osata tuolla tavalla keskenään kommunikoida ja käyttäytä.
Mun miehen lasten äiti kerää sappea jo pari päivää ennen kuin lapset tulevat meille. Soittelee ja kiukuttelee. Kun mies menee hakemaan lapsiaan, seisoo akka pihalla huutamassa. Lapset itkusilmin juoksevat autoon, ja mieheni yrittää poistua paikalta huutokonsertista mahdollisimman nopeasti. KAuakna tuollainen, että exä osaisi kättäytyä lasten edessä. Heidän erosta 8 vuotta. Niinpä.
Voi kuule. Erottiin eksän kanssa kun nuorin lapsemme oli pari vuotias. Siinä kohtaa kun lapsilla alkoi paha murrosikä, istuin useammankin illan puhelimessa eksän kanssa ja itkin/raivosin/purin fiiliksiäni lasten kasvatuksen suhteen. Meillä oli välimatkaa reilusti, joten lapset asuivat pääosin mun luona ja kävivät isällään pari kertaa kuukaudessa. Ja silti, meidän välillä ei ollut eikä ikinä enää tule olemaankaan yhtään mitään romanttista tai vastaavaa. Olen kiitollinen, että erosta huolimatta pystyimme kasvattamaan lapset _yhdessä_, samassa rintamassa. En tiedä mitä mieltä eksäni vaimo oli tilanteesta, ehkä ei mitään erikoisempaa, sillä hän ei ottanut asiaa ikinä puheeksi. Päinvastoin, pyysi mua välillä kahvillekin tms, kun olin heidän suunnallaan käymässä.
Kyllä eronneet ihmiset voivat tulla hyvin juttuun aivan täysin puhtaasti ilman ensimmäistäkään romanttista/seksuaalista ajatusta tai tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen lasten äiti kerää sappea jo pari päivää ennen kuin lapset tulevat meille. Soittelee ja kiukuttelee. Kun mies menee hakemaan lapsiaan, seisoo akka pihalla huutamassa. Lapset itkusilmin juoksevat autoon, ja mieheni yrittää poistua paikalta huutokonsertista mahdollisimman nopeasti. KAuakna tuollainen, että exä osaisi kättäytyä lasten edessä. Heidän erosta 8 vuotta. Niinpä.
Niin. Kyllä huonosti käyttäytyviä vanhempia on sekä äitejä että isiä. Hyvä jos edes toiselle lasten etu on tärkeämpää kuin saada ”viimeinen sana” ja ”olla oikeassa”. Yksin kun ei oikein kunnon riitaa saa aikaiseksi. Lapsille ihan kamalaa kun vanhemmat haukkuvat ja käyttäytyvät huonosti toisiaan kohtaan.
Tämä. Meillä eksän kanssa eron jälkeen välit asialliset ja ystävälliset. Minun ei tarvitse enää ns välittää hänen ikävistä puolistaan eikä kuunnella sitä kiukuttelua ja veetuilua 24/7. Voin olla mielellään ystävällinen varsinkin lasten nähden. Lapsille mukavampaa ja turvallisempaa kun tullaan toimeen. Olen väleissä myös muiden eksieni kanssa (joiden kanssa ei lapsia), tosin ei olla myöskään tekemisissä muuten kuin jos ollaan sattumalta törmätty, voin vaihtaa hyvänpäivänkuulumiset kyllä. Tykkäilevät somessa minun kuvista tai päivityksistä mikä on vähän hassua mutta minkäs minä sille teen. On myös sellaisia eksiä jotka välillä kyselevät kuulumisia, näihin vastaan asiallisesti mutta en jatka keskustelua koska en koe tarvetta. Eli mieluummin käyttäydyn asiallisesti kaikkia kohtaan, mutta lasteni isän kanssa täytyy lasten vuoksi tulla toimeen vaikka hänen käytöksensä joskus ärsyttääkin, mutta muistan silloin että luojan kiitos tuota ei tarvitse sietää kuin silloin tällöin.