Oletko kuullut että joku olisi mennyt kesken äitiysloman töihin?
Kaverin vauva 6kk ja aikoo palata töihin. En ymmärrä tällaista ratkaisua nykypäivän Suomessa.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 15:02"]
Kato kun joillain lapsilla on elämässään ihan osallistuva isäkin.. joka haluaa olla lapsensa kanssa.
[/quote]Siis mä jo sanoin että kaverin vauvan isäkään ei jää kotiin, vaan vauva menee pph:lle. Toki se on myös ymmärrettävä ratkaisu että toinen vanhemmista jatkaa vanhempainvapaata, mutta että se keskeytetään kokonaan ja ½-vuotias laitetaan perhepäivähoitajalle. Sori etten avauksessa muistanut tuota isämahdollisuutta hoitajana (kun kaveri ei sitä aio käyttää). Edelleenkään en ymmärrä.
Kunnallista hoitopaikkaa ei myönnetä jos on vielä vanhempainvapaata jäljellä. Eli kaverisi lapsi on siis menossa yksityiselle hoitajalle?
Itse olen lähtenyt töihin (tai uuden ammatin koulutukseen) kun kolmas lapsi oli 6,5kk. Mies jäi kotiin.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 14:55"]
Äitiyslomaa on vain 3kk. Sen jälkeen alkaa vanhempainvapaa, joka kuuluu yhtälailla isälle kuin äidillekin. Järkevämpää lapsen kannalta tuo on kuin se, että lapsi nyhjöttää kotona pelkästään äidin kanssa.
[/quote]No siis kaverilla ei mieskään jää kotiin, vaan vauva menee pph:lle.
[/quote]
En tiedä kuntaa, joka ottaisi päivähoitoon lapsen, joka on alle 9 kk ikäinen.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 15:08"]
Kunnallista hoitopaikkaa ei myönnetä jos on vielä vanhempainvapaata jäljellä. Eli kaverisi lapsi on siis menossa yksityiselle hoitajalle?
[/quote]En tiedä käytännöstä, näin on ainakin suunnitelmat kesän jälkeen. Vauva on siis nyt 4-5 kk.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 14:54"]
Minä olen mennyt (kaikilla 8:llä äitiyslomallani) ja äitini on mennyt (kaikilla 5:lla äitiyslomallaan), sisko on mennyt kahdesti (neljästä äitiyslomastaan).
[/quote]Mistä syystä? Minkä ikäisiä vauvat ovat olleet? Vanhoilla ihmisillä nyt ymmärrän kuten äidilläsi koska ei siihen maailmanaikaan mitään äitiyslomia tunnettu, mutta kysyin juuri syitä näihin nykyajan äiteihin. Ehkä oman yrityksen pyörittäminen voisi olla hyvä syy (ja tietysti palkattu lapsenhoitaja), mutta jonnekkin kaupan kassalle tmv, niin ei vaan mene mun jakeluun.
[/quote]
Vauvat ovat olleet 2 viikon ja 5 kuukauden välillä. En viihdy pelkästään kotona - liian vähän tekemistä ja älyllisiä haasteita. Olen parempi äiti kotonakin, kun saan välillä olla aikuinen aikuisten maailmassa.
Minä tein keikkatöitä koko äitiysloman. Syynä oli opiskelujen vuoksi saatu minimiäitiyspäiväraha. Kolmen lapsen äitinä todella tiedän mitä ruuhkavuodet tarkoittavat :)
Kato kun joillain lapsilla on elämässään ihan osallistuva isäkin.. joka haluaa olla lapsensa kanssa.