Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua inhottaa kun vauvan mummu pussailee tätä

Vierailija
24.06.2013 |

Totta kai lapsi on hänelle rakas, mutta inhottaa, kun hän suukottelee lasta poskille ja halailee ja rutistelee.

Yritän näissä tilanteissa katsoa muualle.

Toivon, että voisimme muuttaa toiselle paikkakunnalle, kauemmaksi näistä isovanhemmista, mutta miehen vaikea saada muualta yhtä varmaa työpaikkaa :(

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivan neuroottinen äiti sun lapsellas.

Vierailija
22/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa sitten miksi esim. lusikkaa tai tuttia ei saa käyttää ensin omassa suussa ja sitten lapsen suuhun?

Kyllä niissä sinunkin huulissa on sitä samaa bakteeria, mitä siellä suun puolella.

Unohdin taas, että tämä on vauvapalsta, eikä täällä kannata odottaa kovin tietävää porukkaa. Mennään mutu-tuntumalla ja vähän sinne päin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 oli tarkotettu nrolle 19

Ap

Vierailija
24/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 11:41"]

Kerropa sitten miksi esim. lusikkaa tai tuttia ei saa käyttää ensin omassa suussa ja sitten lapsen suuhun?

Kyllä niissä sinunkin huulissa on sitä samaa bakteeria, mitä siellä suun puolella.

Unohdin taas, että tämä on vauvapalsta, eikä täällä kannata odottaa kovin tietävää porukkaa. Mennään mutu-tuntumalla ja vähän sinne päin.

Ap

[/quote]

Onko sun huulet märät syljestä? Kannattaa käydä lääkärissä; ylimääräisen kuolantuotannon vuoksi ja ihan tutkituttamassa pääsi muutenkin

Vierailija
25/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Kun nyt kerran tuota kariesbakteeria noin kovasti kammoat, niin mihin sä ylipäätänsä uskallat vauvasi viedä? Kaikkialla kun on ihmisiä, aikuisia ja lapsia, jotka saattavat ensin koskettaa kädellään suutaan ja sen jälkeen jotain pintaa, johon lapsesikin koskee.

Niin ja, ajattelitko hoitaa lapsesi kouluikään asti kotona? Tuolla tarhoissa, kerhoissa, leikkipuistoissa jne. kun on varmasti lapsia (ja aikuisia: hoitajia, muita vanhempia tms.), joilla on kariesbakteeri - muista pöpöistä nyt puhumattakaan. Ajattelitko eristää lapsesi heistä? Vai miten ajattelit häntä "suojella"?

Vierailija
26/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pussailla ja halailla, ei kai se anoppi sentään kuolaa sun lapsesi päälle. Näin lapsi oppii sosiaalisia taitoja, yhdistää pusuttelun (poskille) ja halittelun hyvänolontunteeseen. Kontaktissa lapsi saa mukavasti vieraita bakteereita, mikä parantaa vastustuskykyä ja ehkäisee (kai?) allergioita.

Mitenkäs itse osoitat hellyyttä lapsellesi? Toivottavasti edes sinä pussailet ja halailet lastasi! Mitä sinun mielestäsi mummon kuuluisi tehdä lapselle? Hymyillä vain ja sanoa, että onpa kiltti lapsi? Silloin jää mummo ikävän etäiseksi lapselle :(

Vierailija
27/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa olen ajatellut hoitaa lapseni niin pitkään kotona kuin mahdollista :)

Todennäköisesti kouluikään saakka, sillä lapset olen tehnyt itseäni varten. En niin, että he joutuvat jo mahdollisesti alle vuoden ikäisenä hoitoon. Sehän se on trendi: tehdä lapsia ja laittaa heidät toisille hoitoon, jotta voisi tehdä uraa.

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 12:01"]

Ap

[/quote]

Kun nyt kerran tuota kariesbakteeria noin kovasti kammoat, niin mihin sä ylipäätänsä uskallat vauvasi viedä? Kaikkialla kun on ihmisiä, aikuisia ja lapsia, jotka saattavat ensin koskettaa kädellään suutaan ja sen jälkeen jotain pintaa, johon lapsesikin koskee.

Niin ja, ajattelitko hoitaa lapsesi kouluikään asti kotona? Tuolla tarhoissa, kerhoissa, leikkipuistoissa jne. kun on varmasti lapsia (ja aikuisia: hoitajia, muita vanhempia tms.), joilla on kariesbakteeri - muista pöpöistä nyt puhumattakaan. Ajattelitko eristää lapsesi heistä? Vai miten ajattelit häntä "suojella"?

[/quote]

Vierailija
28/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 siis ap

Vierailija
29/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aiemmin sanoin, mielestäni tällaiset huomionosoitukset kuuluvat vain vanhemmille eli kyllä me lastamme halailemme ja pussailemme. Jotain rajaa perheen ulkopuolisiin eli myös isovanhempiin. Eivät kuulu meidän "ydinperheeseen".

Isovanhemmat (ja muut läheiset, ei-perheenjäsenet) voivat leikkiä lapsen kanssa ja pitää sylissä sekä halia. Kuolata ei tarttis.

Ap

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 13:28"]

Anna pussailla ja halailla, ei kai se anoppi sentään kuolaa sun lapsesi päälle. Näin lapsi oppii sosiaalisia taitoja, yhdistää pusuttelun (poskille) ja halittelun hyvänolontunteeseen. Kontaktissa lapsi saa mukavasti vieraita bakteereita, mikä parantaa vastustuskykyä ja ehkäisee (kai?) allergioita.

Mitenkäs itse osoitat hellyyttä lapsellesi? Toivottavasti edes sinä pussailet ja halailet lastasi! Mitä sinun mielestäsi mummon kuuluisi tehdä lapselle? Hymyillä vain ja sanoa, että onpa kiltti lapsi? Silloin jää mummo ikävän etäiseksi lapselle :(

[/quote]

Vierailija
30/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta arvaappa miltä tuntui, kun neuvolantäti pussaili meidän vauvaa tarkastuksen yhteydessä!!!

Ei menty enään sille tädille.

Vierailija
31/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, huuleni eivät ole märät syljestä. Kiitos huolenpidosta, mutta en kärsi mistään raivotaudista :)

Kuitenkin minäkin kuten aivan varmasti sinäkin, nuolen huuliani jne. jolloin niissä huulissa on kyllä 100% varmuudella samoja bakteereja kuin suussa.

Ap

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 11:58"]

Ap

[/quote]

Onko sun huulet märät syljestä? Kannattaa käydä lääkärissä; ylimääräisen kuolantuotannon vuoksi ja ihan tutkituttamassa pääsi muutenkin

[/quote]

Vierailija
32/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on tarve lobotomialle.

Vierailija
33/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttää, kun oma äitini neuvoo jatkuvasti vauvanhoidossa. Välillä ihan ihmetyttää, miten koko lapsi pysyy edes terveenä ja hengissä silloin, kun äitini ei ole höösäämässä. On toki välittävä mummo ja olemme hyvissä väleissä muuten, mutta tuo neuvominen rasittaa. Ja kerran oltiin yhdessä tilaisuudessa, jossa olin minä+vauva, äitini ja jotain äitini ystävättäriä. Vauva alkoi itkeä, ja äitini sitten julisti kovaan ääneen, että "kauhee äiti kun ei osaa lastaan hoitaa!" - joo vitsi vitsi, mutta olipas tosi hauskaa. Muutenkin on aina huolehtimassa, että mitä se nyt itkee, tee näin ja näin... Olisi ihan jees saada joskus jotain kannustavaakin kommenttia.

Vierailija
34/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D :D

Ap

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 14:48"]

Ap:llä on tarve lobotomialle.

[/quote]

Vierailija
35/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua anopin suusta kuultuna.

Vauva ei saisi itkeä ja koko ajan pitäisi olla hyvällä tuulella.

Soittaa etukäteen minulle ennen kuin tulevat ja kysyy onko lapsi hyvällä tuulella. Aivan skitsoa porukkaa!

Ap

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 15:01"]

Muakin ärsyttää, kun oma äitini neuvoo jatkuvasti vauvanhoidossa. Välillä ihan ihmetyttää, miten koko lapsi pysyy edes terveenä ja hengissä silloin, kun äitini ei ole höösäämässä. On toki välittävä mummo ja olemme hyvissä väleissä muuten, mutta tuo neuvominen rasittaa. Ja kerran oltiin yhdessä tilaisuudessa, jossa olin minä+vauva, äitini ja jotain äitini ystävättäriä. Vauva alkoi itkeä, ja äitini sitten julisti kovaan ääneen, että "kauhee äiti kun ei osaa lastaan hoitaa!" - joo vitsi vitsi, mutta olipas tosi hauskaa. Muutenkin on aina huolehtimassa, että mitä se nyt itkee, tee näin ja näin... Olisi ihan jees saada joskus jotain kannustavaakin kommenttia.

[/quote]

Vierailija
36/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 16:07"]

Niin tuttua anopin suusta kuultuna.

Vauva ei saisi itkeä ja koko ajan pitäisi olla hyvällä tuulella.

Soittaa etukäteen minulle ennen kuin tulevat ja kysyy onko lapsi hyvällä tuulella. Aivan skitsoa porukkaa!

Ap

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 15:01"]

[/quote]

[/quote]

Ei millään pahalla ap, mutta skitsolta noine lapsen päälle kuolailu juttuinesi sinäkin vaikutat.

Et muuten vieläkään vastannut siihen, miten aiot "suojella" lastasi kariesbakteerin saamiselta kodin seinien ulkopuolella. Vai ajattelitko pitää lapsesi jossain "turvakuplassa" teidän liikkuessa ihmisten ilmoilla? ;)

Vierailija
37/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää lukea viestisi. Miten kauas me ihmiset ollaan vieraannuttu kaikesta hyvästä, ettei mummokaan voi enää lapsenlastaan pussata, kun äitiä ällöttää. Mä antaisin mitä vaan jos mun vanhemmat olisivat olleet mun lapsiani hemmottelemassa ja pussailemassa, mutta enpä ole koskaan voinut moista kokea. Kukaan kolmesta lapsestani ei muista mummia eikä ukkia, kun sairaudet veivät heidät viisikymppisinä hautaan.

Mua henk.koht. ällöttää lukea tollasten idioottien kuin AP juttuja.

Vierailija
38/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 14:34"]

sillä lapset olen tehnyt itseäni varten.

Tämä kertoo ap:sta kaiken tarpeellisen...

Vierailija
39/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, olisipa minunkin lapsella ollut tuollainen mummo eli anoppini, onneksi jo ex...  Minä kyllä olen aina suukotellut siskontytön kanssa ihan suulle halailusta puhumattakaan. Ja tyttö on seitsemän.

Vierailija
40/43 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitit tosi mainion tarinan ja nyt naureskelet että joillekin meni läpi. Katotaan kuinka pitkä ketju tästä tulee.

Keksi vähän lisää mausteita että säilyy mielenkiinto yllä.