Miten suhtautua tälläisiin ”kavereihin” jotka kutsuvat kaikki muut kaverinsa ja jättävät meidät ulkopuolelle
Viimeksi olivat vierailulla meillä. Näin pienten lasten äitinä kovasti vaivaa heitä varten, ja kuljetin ympäri paikkoja joissa halusivat vierailla. Nyt sitten somessa kuvien kanssa hehkutetaan isoja juhlia, joissa ystävien lisäksi mukana kaveritkin, kaikki muut paitsi me. Kyllä mieli pahoittuu aivan väistämättä 💔💔 Ikää ei tosiaan ole 15 kuten voisi heidän käytöksestään luulla, vaan pitkälti 40. Onko muilla kokemuksia vastaavasta..? Enää en jatkossa näe vaivaa heidän eteensä yhtään, enkä mene tapaamisiin vaikka pyytäisivät.
Kommentit (15)
Heivaa tuollaiset "ystävät". Olet kuvitellut että olette hyviäkin ystäviä, he eivät tunteneet samoin, vaan pelkästään käyttivät hyväksi. Lokeiksi tuollaisia kutsutaan. Niin kauan kuin voit järjestää niille jotain kivaa jota ne haluaa niin ollaan kavereita. Vastavuoroisuutta ei juuri ole.
Ette ehkä sopineet kyseisten juhlien teemaan jollain tapaa. Ei välttämättä ollut tahallista. Saattoi olla ajattelematonta tai ajateltiin sun puolesta, ettet varmaan viihtyisi siellä. Tällainen mielikuva tuli tästä tapauksesta. Että teillä on ns etäisyyttä jo ihan maantieteellisestikin ja myös muuta elämää.
Mut se mikä on olennaisinta; susta tuntuu, että olet antanut tuolle ystävyydelle paljon enemmän kuin olet saanut. Ehkä he kuuluvatkin kategoriaan "hyvän päivän tutut".
Vierailija kirjoitti:
Ette ehkä sopineet kyseisten juhlien teemaan jollain tapaa. Ei välttämättä ollut tahallista. Saattoi olla ajattelematonta tai ajateltiin sun puolesta, ettet varmaan viihtyisi siellä. Tällainen mielikuva tuli tästä tapauksesta. Että teillä on ns etäisyyttä jo ihan maantieteellisestikin ja myös muuta elämää.
Mut se mikä on olennaisinta; susta tuntuu, että olet antanut tuolle ystävyydelle paljon enemmän kuin olet saanut. Ehkä he kuuluvatkin kategoriaan "hyvän päivän tutut".
Ai ystävät eivät sovi ”juhlien teemaan”? Minkälainen teema se tämä on🤔💭 Ihan uutta minulle.
Ap kohtele tälläisiä huonotapaisia ihmisiä kuten yllä on sanottu, tuttavina joihin sinä et panosta aikaasi enää jatkossa.
Jos vielä alkavat kyselemään teille tuloa, sinulta apua ja palvelusta, älä vastaa ja sitten laita että kiitos ei.
Tosiystävät kutsutaan, oli maantieteellinen etäisyys miten pitkä vain.
Ei ole normaalia! Kauheita "ystäviä" Ovatko useinkin toimineet näin? Kuulostaa, että pitävät itseään vähän parempina kuin te, tai sitten ovat tosi kateellisia teille.
Olen törmännyt samaan ja tullut siihen tulokseen, että useimmat ihmiset ovat yksinkertaisesti vain niin omahyväisen itsekeskeisiä. Tunneäly on parivuotiaan tasolla ja sosiaaliset taidot kuin ameeballa, että mennä lillutaan vain joukon mukana.
On aina erittäin ikävää todeta ja myöntää itselleen, että on tuhlannut arvokasta elämänsä aikaa joillekin aikuisen kuoressa eläville ameeboille. Käytöstavat ovat pinnalliset ja huomaavaisuus on täysin vieras käsite.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että sinä olet toiminut oikein ja kauniisti heitä kohtaan. Nyt tilinteon hetkellä ehdotan, että ota etäisyyttä. Jos ovat tulossa vieraaksesi et valmistele enää mitään. Menet heidän ehdoillaan.
Saattaa olla, että he ovat kateellisiakin sinulle? Mietin vain, miten energiseltä vaikutat ja ehdit lasten lisäksi opastaa paikkakunnan nähtävyyksillä. Kuinka moni jaksaisi muuta kuin valitella ruuhkavuosia vierailleen`? Kateutta on vaikea huomata, mutta vahva veikkaukseni on kuitenkin siinä miksi tuttavasti käyttäytyvät niin itsekkäästi
Tällainen, ei tälläinen! Tulee sanoista tämän lainen.
Meillä kävi näin, oltiin erään "ystävä" pariskunnan kanssa viikon lomalla ja sovittiin että otetaan tästä perinne. No seuraavana vuonna kun otimme asian puheeksi kertoivat että lähtevätkin parin muun pariskunnan (emme tunne heitä) kanssa lomalle. No ei siinä. Kävi kuitenkin ilmi, että nämä muut pariskunnat perui lopulta loman ja tämän jälkeen sitten kysyttiinkin meitä lähdemmekö sittenkin. Ei lähdetty.
Näitä vastaavanlaisia ohareita on ollut. Kerran ehdotin erästä aktiviteettia mutta perheen miehen mielestä se on tosi tylsää kun oli työporukan kanssa ollut. Nyt vuosien varrella on tullut nettiin kuvia kyseisestä aktiviteetista muiden pariskuntien kanssa.
Meidän seura kyllä kelpaa kun halutaan tiettyjä asioita. Ja minä olen kävelevä tietosanakirja, vähä väliä soitetaan ja kysytään asioita mitkä selviää Googlesta minuutissa. Terapeutti olen myös, kuinkahan monta tuntia olen kuunnellut sitä ainaista valitusta..
Itse olisin valmis lopettamaan koko "ystävyyden" mutta nuo miehet kun tulee niin hyvin juttuun niin en tietenkään omalta mieheltä ala yhteydenpitoa kieltämään.
Vierailija kirjoitti:
Heivaa tuollaiset "ystävät". Olet kuvitellut että olette hyviäkin ystäviä, he eivät tunteneet samoin, vaan pelkästään käyttivät hyväksi. Lokeiksi tuollaisia kutsutaan. Niin kauan kuin voit järjestää niille jotain kivaa jota ne haluaa niin ollaan kavereita. Vastavuoroisuutta ei juuri ole.
Minullakin kaksi tälläistä tuttua🙄 Lapsemme ovat muka ”hyviä ystäviä”. Silti meitä ei ole koskaan kutsuttu heille käymään. Toinen käyttäytyy kuin olisin kuningattaren seuraneiti ja vastaa hitaasti viesteihin. Koko ajan puuhaa jotain muuta. En ole enää heille vastaillut, kun on niin vaikeaa.
Jos kyseessä on vaikkapa lapsen rippijuhlat, sinne saatetaan kutsua sukulaiset ja ne kaverit, jotka on lapsen kummeja. Kaikkia mahdollisia vanhempien kavereita ei useinkaan kutsuta ja tällöin ei mielestäni kyse ole teidän syrjimisestä. Aloituksesta ei käy ilmi juhlien laatu ja ketä kutsuttiin ja ketä muita jäi rannalle, joten vaikea sanoa, mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ystävät eivät sovi ”juhlien teemaan”? Minkälainen teema se tämä on🤔💭 Ihan uutta minulle.
Ap kohtele tälläisiä huonotapaisia ihmisiä kuten yllä on sanottu, tuttavina joihin sinä et panosta aikaasi enää jatkossa.
Jos vielä alkavat kyselemään teille tuloa, sinulta apua ja palvelusta, älä vastaa ja sitten laita että kiitos ei.
Tosiystävät kutsutaan, oli maantieteellinen etäisyys miten pitkä vain.
Jos teemana on esimerkiksi "vietetään aikaa Zumbaporukalla", "vietetään aikaa Kauhajoen ala-asteen porukalla" (keksi tähän jotain), niin ei silloin kutsuta kuin ne teeman kannalta relevantit ihmiset. Ap voi siis olla vaikka kuinka hyvä ystävä, mutta häntä ei kutsuta tällä kertaa. Kuten sanoin, juhlan emäntä voi tehdä niin ajattelemattomuuttaan (hänellä ei käy mielessä, että ap voi loukkaantua), tai hän voi tietoisesti ajatella aapeen puolesta, että ap ei välttämättä viihtyisi TÄLLÄ kattauksella.
Suoraan sanoen aapeen viesti jätti niin paljon auki, ettei sen perusteella voi sanoa mitään varmaa. Minulle kuitenkin tuli mielikuva, että ap ei ole lähtöasetelmiltaan ollut mikään paita ja perc noiden tyyppien kanssa (viittaan siihen, että ap kestitsi ja kyyditti vieraita omalla kotiseudullaan, mikä viittaa välimatkaan). Ymmärrän aapeen harmin jos / kun vastavuoroisuus ei toteudu, mutta noista kyseisistä juhlista ei voi näillä tiedoilla vetää minkäänlaista johtopäätöstä.
Jos teillä on paljon kontakteja uudellamaalla niin ei koronapelon takia ole teitä pyydetty tartuttamaan maakuntaan.
Varmaan kannattaa miettiä miksi ja katsoa peiliin
Tai sitten tällä kertaa pirskeisiin ei haluttu pieniä lapsia? Ja aloittajaa haluttiin säästää lastenvahdin hommaamisen vaivalta tai oletettiin ettei hän kuitenkaan voi tulla juhliin vieraalle paikkakunnalle ilman lapsiaan? Vaikea sanoa. Itse varmaan odottaisin nyt vielä jos myöhemmin saisinkin kutsun tämän kaverin luokse. Eihän aina tarvitse tavata ja juhlia samalla kokoonpanolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi näin, oltiin erään "ystävä" pariskunnan kanssa viikon lomalla ja sovittiin että otetaan tästä perinne. No seuraavana vuonna kun otimme asian puheeksi kertoivat että lähtevätkin parin muun pariskunnan (emme tunne heitä) kanssa lomalle. No ei siinä. Kävi kuitenkin ilmi, että nämä muut pariskunnat perui lopulta loman ja tämän jälkeen sitten kysyttiinkin meitä lähdemmekö sittenkin. Ei lähdetty.
Näitä vastaavanlaisia ohareita on ollut. Kerran ehdotin erästä aktiviteettia mutta perheen miehen mielestä se on tosi tylsää kun oli työporukan kanssa ollut. Nyt vuosien varrella on tullut nettiin kuvia kyseisestä aktiviteetista muiden pariskuntien kanssa.
Meidän seura kyllä kelpaa kun halutaan tiettyjä asioita. Ja minä olen kävelevä tietosanakirja, vähä väliä soitetaan ja kysytään asioita mitkä selviää Googlesta minuutissa. Terapeutti olen myös, kuinkahan monta tuntia olen kuunnellut sitä ainaista valitusta..
Itse olisin valmis lopettamaan koko "ystävyyden" mutta nuo miehet kun tulee niin hyvin juttuun niin en tietenkään omalta mieheltä ala yhteydenpitoa kieltämään.
Kestät ..koska pääset miehesi siivellä bileisiin...
Olet vain miehesi puoliso..ei miehesi ystävän vaimon tarvi olla sun paraskaveri??
Oot vähä simple?
Olen pahoillani.
Kaikenlaiset juhlien somepostaukset tosiaan aiheuttaa mielipahaa niille ei-kutsutuille.
Itse varmaankin tästä lähtien välttelisin näitä ihmisiä.