Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tekisit tälläistä ruokaa, söisikö joku perheessäsi sitä?

Vierailija
23.06.2013 |

lounaaksi:

keitettyjä perunoita

keitettyä pinaattia

tsatsikia

päivällinen:

kesäkurpitsapihvit ja yrittikastike

seuraava päivä:

lounaaksi:

perunamuussia ja sen päällä paistettuja kananmunia

päivälliseksi:

höyrytettyjä makaroneja ja omenasurvosta

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei söisi, tai ainakin tarvittais jotain tukevampaa lihaa tai kalaa lisäksi.

Yleisvaikutelma on se, että jotain puuttuu. MItä, se on sitten itse kunkin omien mieltymysten mukaan ehkä jotain muuta kuin lihaa/kalaa, ehkä kastiketta .

Mtä sinä tällä aloituksella haet? Oletko sinä epätoivoisen säälittävä kokki, joka on onnettomuudekseen joutunut laittamaan ruokaa sukulaisille vai mistä tässä on kyse?

Vaikea uskoa, että joku tosissaan noin merkillisiä ruokia söisi edes salaa yksinään, saati sitten tarjoaisi niitä muille. Tai ehkä raskaana ollessaan, odottajilla kun on mitä oudoimpia ruokamieltymyksiä.

Vierailija
2/125 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei söisi, tai ainakin tarvittais jotain tukevampaa lihaa tai kalaa lisäksi.

Yleisvaikutelma on se, että jotain puuttuu. MItä, se on sitten itse kunkin omien mieltymysten mukaan ehkä jotain muuta kuin lihaa/kalaa, ehkä kastiketta .

Mtä sinä tällä aloituksella haet? Oletko sinä epätoivoisen säälittävä kokki, joka on onnettomuudekseen joutunut laittamaan ruokaa sukulaisille vai mistä tässä on kyse?

Vaikea uskoa, että joku tosissaan noin merkillisiä ruokia söisi edes salaa yksinään, saati sitten tarjoaisi niitä muille. Tai ehkä raskaana ollessaan, odottajilla kun on mitä oudoimpia ruokamieltymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipa tästä pitkä ketju. en ajatellut mitään riitaa haastaa tai joutua naurunalaiseksi. minä yritän tehdä terveellistä ja monipuolista ruokaa. kyllä meillä muutakin syödään. aamupala on usein pannukakkua tai lettuja ja lisukkeeksi on aina jotain hedelmä- tai marjasurvosta. välipalaksi on yleensä hedelmiä tai kiisseliä tai jugurttia. ruoan kanssa juodaan aina maitoa. iltapala on usein paistettuja/keitettyjä munia ja hedelmiä ja salaattia. että ei me vain lounasta ja päivällistä syödä.

t. ketjun ap

Vierailija
4/125 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on ihana!

Vierailija
5/125 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun kerran ihmettelin kun joku kertoi laittavansa makaroneja ja kalapuikkoja ja valitti kun lapselle ei ruoat maistu... Nyt se alkaa tuntua jo ihan järkevältä yhdistelmältä.

Vierailija
6/125 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, mitä vikaa on makaronissa ja kalapuikoissa? Meillä on ollut muutaman kerran, kun on ollut kiire tai ruuat lopussa tms. Itse en kyllä suostu sitä syömään, mutta lapsille maistuu.

Vierailija
7/125 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun kerran olet paikalla niin voisitko antaa kesäkurpitsapihvien reseptin?

Kypsyvätkö makaronit oikeasti höyryttämällä? Kun olen luullut että makaronit keitetään juuri siksi että ne imevät itseensä keitinvettä.

Vierailija
8/125 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 17:15"]

Lahestyvan muuton?

[/quote]

Meillä on tapana ennen muuttoa syödä kaapit mahdollisimman tyhjiksi ettei tarvii avattuja ruokapakkauksia tai pakasteita kanniskella uuteen kotiin. En myöskään tykkää heittää ruokaa roskiin. Siksi muuton alla meillä on usein hieman erikoiset ruuat. Makaronisurvokselta olen tosin tähän asti välttynyt :)

Vierailija
9/125 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kysyt söisikö muilla porukka noita ruokia. Miten on teillä, menevätkö siis kaupaksi vsi onko ollut nihkeää?

Vierailija
10/125 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää jo luulin että ap on ollu juhannuksen anopin ruuissa... Meillä anoppi tarjoaa aina (kun mennään viikonlopuksi kylään) ensimmäisenä päivänä lihakeittoa, seuraavana keitettyjä perunoita ja jauhelihakastiketta ja kolmantena jauhelihakeittoa. Missään ei ole mitään mausteita ja keitoissa on vain lihaa ja perunoita. Ei mitään muuta. Kerran oltiin neljäs päivä (kesäaikaan) ja tarjolla oli uusia perunoita ja voisulaa. Siis pelkästään noita. Pöydässä oli lisäksi ruisleipää ja voita. Anoppi on muuten ihan jees, mutta nuo keittiöhommat sen pitäis jättää jollekin muulle... Ei nähtävästi osaa tehdä mitään muuta...

Mutta vastaus apn kysymykseen: meillä ei tuollaisia syötäisi, protesti olisi välitön...

Vierailija
11/125 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli noista ruokalistoista mieleen lasten keksimät ruoat. Yhdistellään ihan mitä sattuu mieleen juolahtamaan. Ja ei, meillä ei tosiaan kukaan söisi noita ruokia, vaikka erilaisia ruokia noin muuten mielellään maistellaankin. 

Vierailija
12/125 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menis tuollainen kasvisruoka yhden päivän ajan ja sit pitäis jo saada lihaakin. Siis koko perheellä. Lapset on aika ennakkoluulottomia ruokailijoita ja syövät melkein mitä vaan, mutta ite en syö pinaattia. Ja makaronit ja omenasose(ko se oli?) kuulostaa kyllä jo pikkusen epäilyttävältä.. Sienet mies jättäis lautaselle.

Joskus teen lounaaksi makaronivelliä, siihen pilkon sekaan voideltua ruisleipää ja monesti keitän vielä kananmunaa. Tuo on yks lasten suosikkilounaista. Mutta sit päivällinen on ehdottomasti liharuokaa.. 

Pinaatista saa rautaa ja täysjyväviljasta, mutta saako tarpeeksi? Ja onko sit parempi syödä rauta purkista, ku vaikka lihasta... nojoo.. En todellakaan laittais tuollaista ruokaa, paitsi ehkä osana ateriaa. Tomaattikeitto ja riisi sekä parsakaali ja kaurahiutaleet (kaurapuuroon parsakaalia!!???) kuulostaa kans tosi omituiselta. Mutta ehkä se on vain mun ahdasmielisyyttä. Mä ehkä kuitenkin tekisin ihan jonkun tomaattisen papukastikkeen riisin kanssa, jos pitäis olla kasvisruokaa ja siis nimenomaan riisi ja tomaatti raaka-aineina. Parsakaali ja kaurahiutaleet olis varmaan ihan kaurapuuroa ja parsakaali sit tuoreena lisukkeena, vaikka dipin kans, mutta erillään siitä puurosta. 

Harkitsin jo hetken, että tulostan täältä meille ruokalistaehdotuksen.. Sain kyllä aika hyvät naurut, jospa nyt herättämään lapset.. 

Vierailija
13/125 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

108 vielä

ainiin ja jos rahasta on puutetta ja asuu jossain, missä on puhdasta luontoa lähellä, ni pinaatinkin voi korvata nokkosella. Nokkosessa on enemmän rautaakin.. Samoin voikukan lehdissä

Vierailija
14/125 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi jatkuvasti tuollaista ravinneköyhää moskaa (otettu huomioon myös nuo mitä mainitsit aamu- ilta- ja välipaloina). Haluan voida hyvin nyt ja myöhemminkin elämässä. Ei kiinnosta elämä aneemisena kuivan kesän oravan näköisenä dementikkona tuossa 30-40 vuoden kuluttua.

Vierailija
15/125 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 00:36"]

en minä vauhkoonnu... kaikilla on oma makunsa...  kirjoittelen tässä vaan listaa... mietin pitääkö lapsille syöttää jauhelihaa ja nakkeja ja kanannuggetteja mutta ei kai, hyvin minun lapset kasvaa silti...

[/quote]

Jos noilla ruokalistoilla kasvattaa lapsia niin sääliksi käy niitä lapsia. Mutta sellaista se on, kun ollaan kasvisruokavaliolla eikä jakseta lukea perusperiaatteita ihmisen ravitsemuksesta. Lihaa ja eineksiä ei tarvitse syödä mutta todellakin se proteiini... Ihmisen ruokavalio kun koostuu proteiinista, rasvasta ja hiilihydraateista. Jos sitä ei tiedä niin on kyllä tyhmä.

Vierailija
16/125 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on jauhelihasalaattia lounaaksi ja päivälliseksi luumuilla täytettyjä kananmunia ja keitettyjä perunoita.

Vierailija
17/125 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 09:22"]

Pinaatista saa rautaa ja täysjyväviljasta, mutta saako tarpeeksi? Ja onko sit parempi syödä rauta purkista, ku vaikka lihasta... nojoo..

[/quote]

Mun on pakko puuttua tähän. Tarkoitatko että kasvisruuasta yleensä ei saa tarpeeksi rautaa, vai näistä ap:n "kasvis"ruuista?

Minä olen kasvissyöjä enkä todellakaan syö mitään ravintolisiä purkista. Eilen tuli lääkärissä hemoglobiini mitattua, ja se oli 144. Eli kyllä oikeanlaisesta kasvisruuasta saa ihan tarpeeksi rautaa, jos vähänkään kiinnittää huomiota aterioiden suunnitteluun :)

Luulen kyllä että tiesitkin tämän ja huutelen nyt turhasta. Kiinnitti vain huomioni tuo asettelu, että vaihtoehdot ovat lihansyönti tai purkkirauta.

Vierailija
18/125 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 09:22"]

Pinaatista saa rautaa ja täysjyväviljasta, mutta saako tarpeeksi? Ja onko sit parempi syödä rauta purkista, ku vaikka lihasta... nojoo..

[/quote]

Mun on pakko puuttua tähän. Tarkoitatko että kasvisruuasta yleensä ei saa tarpeeksi rautaa, vai näistä ap:n "kasvis"ruuista?

Minä olen kasvissyöjä enkä todellakaan syö mitään ravintolisiä purkista. Eilen tuli lääkärissä hemoglobiini mitattua, ja se oli 144. Eli kyllä oikeanlaisesta kasvisruuasta saa ihan tarpeeksi rautaa, jos vähänkään kiinnittää huomiota aterioiden suunnitteluun :)

Luulen kyllä että tiesitkin tämän ja huutelen nyt turhasta. Kiinnitti vain huomioni tuo asettelu, että vaihtoehdot ovat lihansyönti tai purkkirauta.

[/quote]

No, lähinnä nuo ap:n mainitsemat ruuat.. En sekasyöjänä oo niin perillä siitä, mistä kasviksista saa rautaa, mutta ei ainakaan äkkiä  vaikuttanu siltä, että tuossa olis tarpeeks.. ja se oli vaan yks esimerkki, taitaa olla aika moni muukin hivenaine ja vitamiini hakusessa, jos ruokalista näyttää tuolta.. 

Ja aika moni kasvissyöjä (eri "tasoisetkin") ottaa purkista ne, mitä jää ruokavaliosta puuttumaan puuttuvan lihan vuoksi..

Vierailija
19/125 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuukelvollisia lisukkeita, mutta se varsinainen ruoka (liha,kala yms) puuttuu.

Nälkä noilla eväillä tulisi ja puutostauteja.

Vierailija
20/125 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän proteiinia. Periaatteessa söisin, mutta miksi keittää pinaattia? Mieluummin paistaisin tai söisin salaattina (tuore). Jos kyse on pakastepinaatista, niin sekoittaisin sen tuohon tsatsikiin ja tekisin perunoille jonkun muun lisukkeen (kasvispihvit, paistettu kala tms.).

Lisäksi makarooni ja hillo sekä perunamuussi ja paistettu muna ovat kyllä erikoisia yhdistelmiä. Miten paljon voi hiilareita yhdessä annoksessa olla, jos pitää makaroonia omenahilloon sekoittaa. 

Omituisia ruokia. Miksei makaroonille voi tehdä kastiketta (kasvisratatouille, pinaatti-feta, lohi-kerma, avocado-chili, tomaatti-tonnikala, katkarapu, kasvis-vuohenjuusto tms.).

Kananmunamuussin voisi korvata hyvällä kasvismunakkaalla, jossa myös keittettyä perunaa mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi