Vietettiinkö teillä wt-porukan vai ylempiluokkaisten juhannusta?
Kerro ohjelmasta.
Kommentit (76)
En mä osaa kategorioida. Aattona lasten ollessa päikkäreillä ystäväni poikkesi ja juotiin kuoharia pullo puoliksi ja suolakeksejä, kirsikoita yms pientä. Mies ei juonut mitään. Illalla käytiin aikaisessa, perheille tarkoitetussa kokkojuhlassa ja mentiin jo kymmenen aikoihin miehenkin kanssa nukkumaan.
Sekä pe että la grillattiin ruuat (muutakin kuin makkaraa), alkoholin käyttö jäi tuohon mainittuun kuohariin.
En tiedä, mihin luokkaa kuulumme. Me kaksi maisteria olimme Lontoossa, söimme sushia, joimme kaksi lasia rosee cavaa ja kaksi mojitoa. Sitten kävelimme joen rantaa ja kävimme taidenäyttelyssä. Käymme aina ulkomailla juhannuksena.
Mihin luokkaan mä kuulun? Aattona vein pikkusiskon 9v torille syömään mansikoita ja myöhemmin puistoon, illasta eteenpäin vedettiin oikein teineinä känniä yötä päivää kaksi päivää? Ikää18.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 01:15"]
Klo 13 kokonnuimme mökkipihan lipputangon ääreen. Tammikuusta asti päivittäin lasten kanssa harjoiteltu "Siniristilippumme" kajautettiin moniäänisenä koko perheen voimin ilmoille miehen hinattua lipun tankoon. Lipunnoston jälkeen nostimme maljat.(Calvadosta) Sen jälkeen oli vuorossa juhannuskukkien haku ja salon pystytys ja koristelu.
[/quote]
Ihanan idyllikäs juhla teillä ...ööö... paitse että maljat calvadosta??? *hik*
yrititkö kirjoittaa cavaa? Paitti et cava kuulostaa vähän halvalta vaihtoehdolta teille. Ja itseasiassa calvadoskin on paljon halvempaa kun esim konjakki. Olen ymmälläni???
[/quote]
Konjakki on kaikelle rahvaalle tuttu juoma. Calvados on tavallaan fiinimpää. Aina hinta ei ratkaise hienostuneisuuden astetta.
[/quote]
Anteeksi nyt vain, mutta rahvas juo kylläkin väkevämmistä tiukan viinan ohella lähinnä liköörejä tai halpaa viskiä. Mallasviskit ja laatukonjakit sitten vauraamman väen juomaa. Näin olen huomannut. Menikö sulla nyt Baileys, Pisang Ambon tai Vana Tallinn väärään kurkkuun?
[/quote]
Ei ollut varsinaisesti kyse siitä, mitä rahvas juo, vaan siitä, että calvados on osoitus juomakulttuurin nippelitiedon hallitsemisesta. Sisälukutaidossa petrattavaa sinulla. Mutta juo vaan sitä cavaasi, ehkä se rentouttaa sinua sen verran, että huumorintajusikin löytyy :)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 15:11"]
Merkonomit ja tradenomithan on tällä palstalla alinta pohjasakkaa. Kukaan ei tunne yhtää tradenomia, joka olisi sijoittunut töihin muualle kuin Cittarin kassalle, paitsi joku ehkä sen yhden, joka on armosta palkattu hänen läpeensä akateemiselle työpaikalleen kahvia keittämään... Joten merkonomit ja tradenomit EIVÄT voi viettää mitään muuta kuin WT-juhannusta, Cittarin henkilökunta-alennuksella ostettujen makkaroiden ja oluiden kera.
[/quote]
Mutta koska mulla on hyväkin työpaikka, samoin kuin seurueen merkonomilla, niin edelleen väitän meidän viettäneen keskiluokkaisen juhannuksen.
t: ne inssit, merkonomi ja trade.
Me mentiin naapurin mamu-perheen pihaan grillaamaan ja otettiin siinä muutama olut, valkoviiniä ja kuohuvaakin.
Keskiluokkaista vaikka myös "duunareita" oli mukana. Lisäksi pari myyntijohtajaa, väikkärin tekijä, ravintolapäällikkö (ei minkään räkälän) ja chef - kielinä ruotsi, ranska ja suomi. Syötiin pitkään ja hartaasti suurella porukalla, nautittiin hyviä viinejä ja otettiin aurinkoa uima-altaalla. Ihan kotosalla ja naapurissa oltiin koko viikonloppu
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 15:11"]
Merkonomit ja tradenomithan on tällä palstalla alinta pohjasakkaa. Kukaan ei tunne yhtää tradenomia, joka olisi sijoittunut töihin muualle kuin Cittarin kassalle, paitsi joku ehkä sen yhden, joka on armosta palkattu hänen läpeensä akateemiselle työpaikalleen kahvia keittämään... Joten merkonomit ja tradenomit EIVÄT voi viettää mitään muuta kuin WT-juhannusta, Cittarin henkilökunta-alennuksella ostettujen makkaroiden ja oluiden kera.
[/quote]
Mutta koska mulla on hyväkin työpaikka, samoin kuin seurueen merkonomilla, niin edelleen väitän meidän viettäneen keskiluokkaisen juhannuksen.
t: ne inssit, merkonomi ja trade.
[/quote]
Tradet voi olla Cittarin kassalla mutta kyllä nämä meidänkin myyntijohtajat on Yo merkonomeja:D Eikä ole ainoita meidän porukan menestyneitä merkkareita:D
59
En tiedä. Grillasimme sisäfilepihvejä, mutta pihvit ostettiin valmiiksi pakattujen osastolta Prismalta. Juomana Vichyä ja vettä. Lisäksi oli itsetehtyjä perunoita ja itse tehtyä marjakääretorttua. Taisi olla keskinkertaisten ihmisten juhannus? Juhannuspäivän aamuna menimme jo varhain kalalle. Upeaa, kun suositussa kalapaikassa ei ollut tungosta. Sitten illalla savustimme ne aamulla saadut ahvenet. Päivällä oli vain salaattia ja makkaraa, tosin vähän erikoisempia makkaroita, mausteisia.
Vierailija kirjoitti:
Meidän juhannusjuhlassa oli vain akateemikkoja. Ja tietysti puhuimme vain ruotsia, tuota sivistyskieltä.
Varmasti mielenkiintoinen Juhannus. Elossa olevat akateemikot on aika vanhaa porukkaa, 60-100 vuotiaita. Harvalla heistä on ruotsi äidinkieli.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa mun on oltava ensimmäinen rehellinen: juhannus kulki kännissä, jauhomakkaraa rillaten, saunoen ja kamalasti kiroillen.
Otitko rähinäpainit naapurin Mikan kanssa kokon äärellä?
WT-jengillä: tohtoreita, tohtoriopiskelijoita, dippa-inssejä, pari koiraa ...
Yläluokka puuttui: lätkäpelaajat, formulakuskit, juontajajulkkikset, bisnesmiehet, kokkarit, BB-Janita, ym.
No jopas on! Moni on ottanut aloituksen ja eräät vastaukset, jotka on selkeästi läpällä kirjoitettu aivan tosissaan. Tulkitsin koko aloituksen vitsiksi, tällä palstallahan aina on niin naurettavat väittelyt siitä, mikä on wt:ä ja mikä "yläluokkaista" tai ainakin ylemmän keskiluokan tapoihin kuuluvaa.
Minulle on ihan sama kuka minut mihinkin kastiin määrittelee ja juhannustakin vietän miten huvittaa.
OT: Taannoisen hesarin nettitestin tulos siitä, mihin yhteiskuntaluokkaan kuulun oli hauska. Koulutukseni ja varakkuuteni perusteella kuulun alimpaan luokkaan. Harrastusteni ja mielenkiinnon kohteiden (esim. mitä lehtiä ja kirjoja luen, millaisesta taiteesta pidän) perusteella ylimpään luokkaan. (?) Vanhempani ovat sivistyneitä ja korkeasti koulutettuja, itse olen lähestulkoon syrjäytynyt ja täysin wt varmaan monien mielestä. Eikä edes haittaa. Mikä ihmeen pakkomielle teillä mammat on olla jotain "parempaa väkeä" kun aina tätä samaa pätemistä... ?
Meitä oli 2 dosenttia, 1 tohtori ja 1 klassisen musiikin ammattilainen. (+5 lasta, lapsilla ei ole vielä meriittejä.).
Joimme kyllä olutta ja grillasimme.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 01:15"]
Klo 13 kokonnuimme mökkipihan lipputangon ääreen. Tammikuusta asti päivittäin lasten kanssa harjoiteltu "Siniristilippumme" kajautettiin moniäänisenä koko perheen voimin ilmoille miehen hinattua lipun tankoon. Lipunnoston jälkeen nostimme maljat.(Calvadosta) Sen jälkeen oli vuorossa juhannuskukkien haku ja salon pystytys ja koristelu.
[/quote]
Ihanan idyllikäs juhla teillä ...ööö... paitse että maljat calvadosta??? *hik*
yrititkö kirjoittaa cavaa? Paitti et cava kuulostaa vähän halvalta vaihtoehdolta teille. Ja itseasiassa calvadoskin on paljon halvempaa kun esim konjakki. Olen ymmälläni???
[/quote]
Konjakki on kaikelle rahvaalle tuttu juoma. Calvados on tavallaan fiinimpää. Aina hinta ei ratkaise hienostuneisuuden astetta.
[/quote]
Anteeksi nyt vain, mutta rahvas juo kylläkin väkevämmistä tiukan viinan ohella lähinnä liköörejä tai halpaa viskiä. Mallasviskit ja laatukonjakit sitten vauraamman väen juomaa. Näin olen huomannut. Menikö sulla nyt Baileys, Pisang Ambon tai Vana Tallinn väärään kurkkuun?