Harkitsen ostaa kaljaa tänään, mitä mieltä
Saako idea kannatusta? Kaljaa kyllä tekisi mieli. MUTTA join viisi tölkkiä eilenkin ja toisekseen en jaksaisi laittautua kauppaan niin, että ennätän yhdeksäksi.
Kommentit (33)
Ostin jo. Harkitsen ostavani lisää, sillä näyttää siltä, että osaan vielä kirjoittaa suomea, joten humalatilani ei ole ehkä riittävän vahva.
--eri--- lainen---nuori-----
Just sihahti täällä, ensipuraisu sitten eilisen 🍻
No ostitko ap kaljaa? Montako, ja mitä merkkiä?
Vierailija kirjoitti:
No ostitko ap kaljaa? Montako, ja mitä merkkiä?
Et arvaa, minkälaisen käänteen tilanne sai. Mä löysin kaapista kahvilikööriä ja vodkaa ! Bileet
Ei vaan, olis tehny mieli kyllä kaljaa nimenomaan. Mutta mulla oli koneella yks keskustelu mitä en raaskinu lopettaa sen takia niin aika hyvin kävi kumminkin. Teen noista varmaan pari valkovenäläistä ja juon kaljaa kuitenkin joku toinen kerta! Ap
Mullakin on kaljaa! Lapin kultaa 5,2 % Sunnuntaikalsarit jee
Vierailija kirjoitti:
Ostin jo. Harkitsen ostavani lisää, sillä näyttää siltä, että osaan vielä kirjoittaa suomea, joten humalatilani ei ole ehkä riittävän vahva.
Anglismit ovat yleistyneet viime aikoina. Jotkut harkitsevat ostaa, jotkut ovat jopa sitä mieltä että ostaa kaljaa on hyvä idea.
Älkää jaksako ulista kieliopista. ei tää ole mikään äidinkielentunti. kalja on hyvää nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anglismit ovat yleistyneet viime aikoina. Jotkut harkitsevat ostaa, jotkut ovat jopa sitä mieltä että ostaa kaljaa on hyvä idea.
Oho. En tosiaan edes tajunnut, että se on englanninmukaisuus. Keskustelupalstalla en kyllä pyrikään kirjoittamaan täydellistä suomea, enkä oikeastaan muutenkaan, mutta hyvä huomata, kuinka ympäristön vaikutus näköjään muokkaa omaakin kielenkäyttöä. Itse vihaan mmm. sitä kun nykyään sanotaan "itkeä jollekin". Se on itkeä jonkun vuoksi! Toki tuo on nopea tapa sanoa sama juttu, mutta silti se harmittaa. Ap
Ja siis totta tosiaan olin kokonaan unohtanut, että viina- ja likööripullo on täällä olemassa. Katsoin jääkaapinpäälliskaappiin ihan sillä odotuksella, että tuskin siellä mitään on, niin tällainen jymy-yllätys oli edessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on kaljaa! Lapin kultaa 5,2 % Sunnuntaikalsarit jee
Minäkin tykkään yleensä ostaa noita 5, jotain kaljoja. Ero 4,7% on hirveän pieni, mutta silti noissa yli viisi prossaa on parempi maku ja kihahtaa nautinnollisemmin hattuun. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä anglismi, missä?
Koska jos näytän karsealta, niin törmään ihastukseeni, eksääni tai parhaassa tapauksessa molempiin. Ap