Onko nämä "mummokengät"?
Tarvitsisin kaupunkilomalle äärimmäisen mukavat kengät, jotka ei hiertäisi eikä painaisi mistään. Eccollahan olisi, mutta mikä on palstan mielipide, onko nämä mummokengät?
Kommentit (36)
On mummokengät. Osta gladiaattorisandaalit. Hyvät jalassa ja hyvä kävellä.
Eivät ole mummokengät, mutta oletko varma, että
- turvonneet jalat näyttävät noissa hyviltä, eivätkä tursota remmien välistä
- noilla on varmasti mukava kävellä?
Kokeilin niitä kaupassa ja tuntuivat aivan pumpulilta jaloissani! Nahka oli todenna pehmeää ja pohja sairaan mukava myös. Uskoisin että hiertymiltä välttyisin. ,Eivät olleet tiukasti jalassa ollenkaan kiinni.
ap
Kokeilin niitä kaupassa ja tuntuivat aivan pumpulilta jaloissani! Nahka oli todenna pehmeää ja pohja sairaan mukava myös. Uskoisin että hiertymiltä välttyisin. ,Eivät olleet tiukasti jalassa ollenkaan kiinni.
ap
Kaupassa eri juttu kuin kaupunkilomalla 10 km päivässä jalassa!
Minusta ei, eli luultavasti ovat (ainakin yleensä tykkään kaikista mummo- tai tätivaatteiksi tuomituista). Eri asia on kuinka noilla voi kävellä, minulla korolliset sandaalit, peeptoet ym. tekevät aina rakkoja.
Hmm, mun mielestä ovat vanhanaikaiset/mummomaiset. Eivät pahasti, mutta kuitenkin. Muulla pukeutumisella voi tietty vaikuttaa - onko nuorekkaat vaatteet vai joku tanttamekko.
En ota kantaa mummomaisuuteen, mutta en valitsisi tuommoisia kävelykengiksi. Remmit alkaa taatusti hiertää ja puristaa kun jalat kävellessä turpoaa ja korkoakin on liikaa.
Siistit ja kauniit, Eccojen lesti yleensä hyvä ( tosin riippuu jalasta ja mallista). Kantaa juuri hyvin, muutenkin Ecco on laatumerkki. Gladiaattorit taas hömppää, jos ei pohjassa korkoa tukemassa jalkaa ja askellusta. Monissa vielä liikaa remmejä, mikä tekee niistä yllättävän epämukavat. Mutta luota itseesi ja omaan makuusi!
Sitäpaitsi, mistä tämä vihamielisyys isoäitiyttä kohtaan kumpuaa? Maailma tarvitsee (viisaita) isoäitejä ja tätejä kaoottisen trendisekamelskan keskelle vähän palauttamaan järjestystä ja tuomaan jatkuvuutta. Tavoilla ja käytöksellä on merkitystä, tarvitaan kestävää ja pitkäjänteisempää kehitystä, turvallisuutta, välittämistä, kaiken ADHD: n keskelle. Luovaa leikkiä toki ja huumoria myös, mutta se kuuluu sisäsyntyisenä siihen viisauteen... :)
On, mutta kompensoi se muulla pukeutumisella.
No onhan ne mummokengät, ihan selvästi. Niinkuin joku tuossa ehdottikin jo, niin jos tuon tyylisistä tykkäät, hommaa ne gladiaattorit.
Oikeesti noissa ei ollut livenä juurikaan korkoa. Tasapohjaisilta tuntuivat. Yksiä kokeilin ja tunsin heti että alkavat saletisti hiertämään. Nuo tuntuivat ihan unelmilta jalassa. Ehkä mä menen vielä kokeilemaan niitä uudemman kerran, mummomaisuudesta viis :). Voinhan mä mennä noissa vaikka lavatansseihin sitten :D
ap (35-v)
En usko, että remmit alkaa hiertää. Korkokin on juuri sopiva kävelykorko. Itse voisin ostaa tuollaiset ja vähät välittäisin mummomaisuudesta. Ostin itselleni Riekerin sandaalit ja ne on niin ihanat jalassa, että voisin pitää niitä kaiket päivät ja vaikka yötkin. Monen mielestä varmaan ihan mummot, mutta mua ei haittaa. Jopa mun teinityttö ihastui niihin ja haluaa samanlaiset itselleenkin.
Mulla on yhden Riekerin korkkarit (eikä yhtään mummot!) ja niillä tanssii hyvin koko illan, mutta en usko että ne toimii kuitenkaan tarpeeksi hyvin nyt tässä kaupunkikävelycasessa
ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 16:24"]
Mulla on yhden Riekerin korkkarit (eikä yhtään mummot!) ja niillä tanssii hyvin koko illan, mutta en usko että ne toimii kuitenkaan tarpeeksi hyvin nyt tässä kaupunkikävelycasessa
ap
[/quote]
Mutta nuo eccot varmasti toimii, näyttää ihan siltä.
Kaupassa kokeilit ja tuntui pumpulimaisen ihanilta ja kevyiltä. Miksi ne yhtäkkiä alkaisivat hiertää, kun kaupasta ulos kävelee? Minäkin haluaisin kivat kaupunkikengät, jotka ei hierrä, mutta tähän asti olen joutunut lähtemään matkoille aina lenkkarit tai urheilusandaalit jalassa, koska kaikki yhtään nätimmät kengät todellakin puristaa ja hiertää.
Ostaisin nuo, eivät ole mielestäni mummomaiset, jos muu pukeutuminen on nuorekasta.
Kivoilta ja mukavilta näyttää. Aina matkalle pitää ottaa useammat kengät mukaan, koska kuumuudessa ja jatkuvassa käytössä jopa ne mukavimmat kengät saattavat alkaa hiertää yllättävästä paikasta.
Itselläni on supermukavat Rieker-sandaalit, jotka myös näyttävät hyviltä. Ne eivät vedä kuitenkaan laadussa vertoja Eccolle (Riekerien sisäpohja on kangasta ja kuluu parissa vuodessa puhki).
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 16:19"]
Siistit ja kauniit, Eccojen lesti yleensä hyvä ( tosin riippuu jalasta ja mallista). Kantaa juuri hyvin, muutenkin Ecco on laatumerkki. Gladiaattorit taas hömppää, jos ei pohjassa korkoa tukemassa jalkaa ja askellusta. Monissa vielä liikaa remmejä, mikä tekee niistä yllättävän epämukavat. Mutta luota itseesi ja omaan makuusi!
Sitäpaitsi, mistä tämä vihamielisyys isoäitiyttä kohtaan kumpuaa? Maailma tarvitsee (viisaita) isoäitejä ja tätejä kaoottisen trendisekamelskan keskelle vähän palauttamaan järjestystä ja tuomaan jatkuvuutta. Tavoilla ja käytöksellä on merkitystä, tarvitaan kestävää ja pitkäjänteisempää kehitystä, turvallisuutta, välittämistä, kaiken ADHD: n keskelle. Luovaa leikkiä toki ja huumoria myös, mutta se kuuluu sisäsyntyisenä siihen viisauteen... :)
[/quote]
Muakin ihmetyttää mummo vihamielisyys, ihan kuin se olisi maailman pahin juttu. Vaikka kuitenkin jokainen tervejärkinen ymmärtää että se mummous on jokaisella naisella edesä joka tapauksessa jos elää meinaa. Minusta olisi pahempaa jos kengät olisivat vaikka rumat tai jotain, mummomaisuus ei haittaa itseäni yhtään.
Minulla ecco flash:it, todella mukavat ja hyvät jalassa. Sirot, eivät mitkään urheilusandaalit, mutta niillä kävelee yhtä mukavasti ja pitkään kuin jollain terveyssandaaleilla. Ehkä mummot, ei haittaa... mummot on jees ;)
Minusta eivät ole mummokengät :) mutta voiko noilla oikeasti kävellä koko päivän? Mun jalkoja taatusti hiertäisivät.