Mikä siinä räkyttämisessä on niin kivaa?
Ihmettelen kovasti sitä kun asiallisetkin ketjut muuttuvat niin usein ap:n haukkumiseksi ja totaalisesti pystyyn haukutaan ihminen jota ei tunneta ja jonka elämästä tiedetään lyhyen viestin verran. Siitä lyhyestä viestistä vedetään johtopäätöksiä joita siitä ei voi vetää. Tyypillistä on haukkua esimerkiksi lihavaksi sellainen ihminen joka ei pidä liikunnasta ja rumaksi kylmäksi epäseksikkääksi naiseksi sellainen jonka mies on käynyt vieraissa. Ymmärtäisin tuollaiset kommentit vähän paremmin jos viestit olisi varustettu kokovartalokuvalla tai jos tuollaisia taustatietoja olisi esitetty.
Useimmiten syyksi haukkumiseen riittää se että joku uskaltaa tehdä jonkun pienen asian eri tavalla kuin räkyttäjä itse sen tekisi. Toisinaan tuntuu ettei kyseessä ole välttämättä edes erimielisyys vaan se että pitää päästä louskuttamaan kenelle tahansa mistä tahansa.
Oletan että täällä käy paljon mielenterveysongelmaisia tai sellaisia joilla on muuten vain niin vaikeaa että pahaa oloa on pakko purkaa tuntemattomiin anonyymeihin kun ei itse osaa tehdä mitään korjatakseen ongelmiaan.
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 12:53"]
AP on selvästikin lihava epäseksikäs nainen. Jos olisit hoikka seksikäs mies, valittaisit varmaan siitä kuinka ihmisiä haukutaan laiskoiksi jos ei harrasta liikuntaa ja sovinistiksi vapaudenriistäjäksi sellaista jonka nainen ei ole käynyt vieraissa.
Miksi suomalaisilla on niin vaikeaa hyväksyä että ihminen on eri mieltä?
[/quote]
No tässä meni jo heti joltain pointti yli hilseen. Eri mieltä voi olla rakentavastikin.
Olen miettinyt samaa. Minun on toisinaan ihan toimenkuvani puolesta oltava eri mieltä asioista, käytetyistä tutkimusmenetelmistä ja muista ratkaisuista, silloin kun toimin vastaväittelijänä väitöstilaisuuksissa (tähän kohta joku tulee sanomaan että niin varmaan oot joo, mäkin oon ameriiiikan resitentti). Mutta koskaan en huutele epäasiallisuuksia tulevalle tohtorille, en mitään "äitis oli"-tyyppisiä kommentteja. Eri mieltä voi olla asiallisestikin.
Olen tullut siihen tulokseen että aika paljolti täällä pyörii sellaista porukkaa joilla ei ole kapasiteettia kovinkaan kestäviin argumentteihin (en väitä että kaikki täällä kirjoittavat olisivat sellaisia), ja sitten sitä vaan huudellaan niitä samoja fraaseja mitä ala-asteen välitunneillakin.
Samaa olen itsekin pohtinut. Kaipa se on vain liian helppoa huutaa näppäimistön takaa tuntemattomalle ja purkaa omaa turhautumista vieraisiin, jotka eivät voi, jaksa tai halua pistää takaisin. Veikkaisin, että suurin osa näistä av-palstan kiusaajista on tosielämässä ihan mukavia tyyppejä, mutta joskus mukaviakin vituttaa ja helpompi se on syyttä suotta tuntemattomalle huutaa, kuin omille läheisille. Toisinaan tulee itsellekin ihan fyysisesti huono olo, kun näkee tuntematonta ihmistä haukuttavan elämänsä vaikeimmalla hetkellä, jolloin tarvitsisi apua ja tukea. En voi kuitenkaan muiden käytöstä muuttaa, joten en voi muuta kuin itse keskittyä positiiviseen ja toivoa, että satunnaisista kommenteistani olisi apua sitä tarvitseville.
AP on selvästikin lihava epäseksikäs nainen. Jos olisit hoikka seksikäs mies, valittaisit varmaan siitä kuinka ihmisiä haukutaan laiskoiksi jos ei harrasta liikuntaa ja sovinistiksi vapaudenriistäjäksi sellaista jonka nainen ei ole käynyt vieraissa.
Miksi suomalaisilla on niin vaikeaa hyväksyä että ihminen on eri mieltä?