Pyyhekuivina hiukset kiharat. Miten ne saisi pysymään kauniilla korkkiruuveilla?
Siinähän se otsikossa jo tuo ongelma olikin. Pesun jälkeen hiukset ihanan kiharat, korkkiruuvit. (Hiusten pituus n.10cm. ) Iltaan mennessä kiharat avautuvat ja pää on melkoinen "afro-sähköiskun" saanut. Sainoisikos, että melko pöyheä.
Joitain kiharille hiuksille suunattuja tuotteita olen kokeillut, mutten ole löytänyt vielä juuri itselleni sopivia.
Vinkkejä vastaanottaisin. Kiitos.
Kommentit (6)
Juu, ei tulisi mieleenkään harjata. Kampaakaan ei ole tullut käytettyä aikoihin. Olen yrittänyt toimia juuri opastamallasi tavalla, mutta aineet joita olen kokeillut ovat jättänet hiukset märän näköisiksi klipeiksi. Hiusten kuivuttua on miltein pakko viis piikkisellä hieman haroa (ja samalla kait aukaista kiharat)
Kannattaako hiuksiin käyttää kiharoille hiuksille suunnattuja shampoo&hoitoaineta vai pestä ihan perus markettituotteilla?
Muutoin olen kyllä erittäin tyytyväinen kiharoihin, kunhan vaan opin hoitamaan näitä. Kokemukseni mukaan on erittäin helppohoitoiset!
Kannattaa ostaa kiharoille tai kuiville hiuksille tarkoitettuja tuotteita. Esim. tuuheuttavat shampoot/hoitikset tekevät hiuksista pörröisemmät. Jos sulla on paksuhko, karhea hiuslaatu voi muotoiluvoide olla paras hiustuote.
Jos käytät markettituotteita, niin etsi sellaisia, mitkä ovat kosteuttavia, eivätkä esimerkiksi tuuheuttavia tai hennoille hiuksille suunnattuja. Omaan tukkaan olen käyttänyt John Friedan tuotteita, saa isoimmista marketeista ym., mutta vähän aikaa joutui kokeilemaan, että löytyi sopivat.
Kiitos vinkeistä, eiku kokeilemaan :)
En osaa sanoa, mikä hiulaatuni on nykyisin. Nää kiharat on niin uusi juttu, etten vanhan piikkisuoran hiuslaadun jälkeen oikein tiedä, miten toimia.
Tigin tuotteista olen kuullut sekä kehuja, että moitteita. Taidan aluksi kokeilla hieman edullisempia vaihtoehtoja.
Minä saan hiuksiini parhaimman kiharan, korkkiruuvit käyttämällä "suoristavaa" hoitoainetta. Minulla on ns.karvainen hiuslaatu. Paras hoitoaine on hävinnyt Suomen markkinoilta, mutta kokeile jotain. Minulle tulee siitä sellainen jämäkkä korkkiruuvikihara.
Käytät muotoiluvoidetta, geeliä tai vaahtoa kosteisiin, melkein märkiin hiuksiin. Puristele muotoiluaine hiuksiin. Anna kuivua luonnollisesti ilman fööniä, puristelet vähän kuivuessaan. Lisää lopuksi hiukan hiuslakkaa. Älä harjaa tai kampaa hiuksia kuivana äläkä muutenkaan möyhi.