Raskaana ja mies tönäisi vatsaan ;(
Tiedän, on idioottia kirjoittaa tänne mutta kun en tiedä mitä tehdä. Meillä oli miehen kanssa riita ja mies oli vihainen ja suutuksissaan repäisi valokatkatkaisijan pälikuoren irti. Joo, olin paha suustani mutta niin oli mieskin. Olin keittiössä ja mies syöksyi minua kohti ja tönäisi/iski minua kädellä vatsaan, Mielettömän kova lyönti ei ollut mutta sattui. Rv on nyt 29. Tapahtumasta pari tuntia aikaa ja olen ihan järkyttynyt, ei ole tämmöistä tehnyt ennen. Vauva liikkuu, mutta vatsassa vähän tuntu kipua. Kotidopplerilal kuuntelin vauvaa ja normisti syke 140-145 ja nyt oli 170.
Onko vauva voinut vahingoittua? ;( En uskalla oikein tehdä mitään kun pelkään että mies hermostuu uudelleen ja täällä on 2 vanhempaa lasta.
Kommentit (67)
Sanoinko että ihanaa että tytär sairas?? Jo on tervepäisen ja empaattisen ihmisen kommentti.
Lainasin vain tuota ettei pidä olla epävakaan kanssa. En puolustellut väkivaltaa, mikä olisi pitänyt tekstistäni ymmärtää. Vastistin YLEISTÄMISTÄ.
Sairas ja julma kommentti sinulta.
onko naisilla raskaus syy olla mahdoton miehelle? Ei ole. Tää av:n keskustelun taso on kyllä naurettavaa, enkä yhtään ihmettele että sossuilla on niin pirusti töitä=) Kasvaa piru vie aikuisiksi ja hoitakaa asiat mallikkaasti kotona eikä täällä netissä toisia hienosti neuvoen. T. kahden mukulan mahtava äiti.
Siis kilahdin jo ekan lauseen kohdalla. En lukenut tarkemmin. Kun sattui. Koska olisi toki kivampi että tyttö olisi terve. Ja puutuin yleistykseen, tosiaan. Ap.n kuuluu lähteä minunkin mielestäni.
39 jatkaa: Pyydän anteeksi, en todellakaan tarkoittanut sitä että olen iloissani siitä että lapsellasi on joku sairaus! Tarkoitin ihan sydämestäni, että olen iloinen, että sairaudestaan huolimatta lapsesi on ihana lapsi. Juuri mikään diagnoosi ei tee automaattisesti kenestäkään pahaa ihmistä. En tarkoittanut loukata. Tunnen työni kautta monia ihan hyviä ihmisiä joilla on kyseessä oleva dg. , siksi varmaan nyt ilmaisin itseäni näin, koska mulle on aivan selvää, että oli dg. mikä tahansa, se ei ihmistä pilaa. Väkivalta sitten kyllä pilaa.
...silti edelleen kehottaisin vakavasti ap:tä hakemaan apua epävakaasta ja väkivaltaisesta miehestä eroon pääsemiseksi.
Ensinnäkin: kotidopplerit pitäisi lailla kieltää. Ne eivät ole yhtä hyviä, kuin ammattikäyttöön tarkoitetut, joten en luota niihin kovinkaan paljon. Toiseksi jos sinua on lyöty mahaan ja sinua huolestuttaa vauvan tila, niin mene ihmeessä käymään päivystyksessä. Todennäköisesti vauvalla on kaikki kunnossa varsinkin, kun isku ei ole ollut kova, mutta parempi tarkistuttaa asia.
nainen ei ole ikinä syypää jos tulee hakatuksi, riidellä voi, se joka sen rajan ylittää ja loukkaa toisen ihmisen fyysistä koskemattomuutta, saa joutua putkaan.vatsiniin naisen lyönti on okealle kundille mahdoton asia. naista ei lyödä. jos riitely häiritsee, voi aina lähteä tilanteesta. lyöminen vaikka lievä ei ole ikinä hyväksyttyä sukupuolesta riippumatta. itse soittaisin poliisille että vievät putkaan ja ilmoitus työpaikalle jos joku löisi, varsinkin jos poikaystävä. vieraan lyönti e satu niin kuin läheisen. ilmoittaisin poliisille jos läpsi tai tönäisi. fyysistä väkivaltaa ei saa sallia.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 00:48"]
taas naiset vauhdissa. Nainen voi härnätä miehen hulluuskohtauksen partaalle. sitten syytetään miestä. Naiset kuten miehetkin ovat aivan yhtä syyllisiä tilanteisiin. Huom! Naiset, se nalkutus on yhtäpahaa lapsille mitä miehen lyönti lasten nokan edessä. Näin sanoi minun 11vuotias tytär, kun meillä oli perhekriisi lasten ollessa pieniä. Onneksi meni nopeasti ohi, kun katottiin molemmat peiliin ja huomasin että syy oli myös minussa. Henkinen väkivalta on paljon pahempaa mitä fyysinen, kun se jatkuu pitkällä aikavälillä. Tehkääpä vaan lisää niitä lapsia ja hypätkää turvakodista toiseen.
[/quote]
Idiootti.
Mikään väkivalta ei ole koskaan oikein. Jos nainen henkisesti käyttäytyy väkivaltaisesti, sitä ei ratkaista fyysisellä väkivallalla jne.
Jos se nainen ei lopeta henkistä väkivaltaa, niin mitä siinä on vaihtoehtoja? Ero vai käydä päälle?
Mulla on mies joka alkaa huutamaan falsetissa aina kun silta tuntuu. Samoin mulla on yksi naispuolinen tuttava joka alkaa kimittaa kurkku suorana pienenkin riidan aikana. Molempia noita on tehnyt mieli vetaa turpaan useammin kuin kerran mutta en oo sita tehnyt koska katson etta minulla on parempi itsehillinta kuin heilla. Molemmat ovat lisaksi matalakoulutettuja mika johtunee paljolti heidan luonteestaan, kaikki pitaa saada heti ja nyt ja minkaan eteen ei saisi nahda vaivaa, ovat molemmat itsekkaita omaan napaansa tuijottajia ja molemmat maaseudulla asuvia, eivat ole nahneet maailmaa nimeksikaan eika heilla ole aavistustakaan kuinka muut heidan kaytoksensa kokevat. Sehan on kaikilla vaimonhakkaajilla, narsisteilla, ym yhteista, he eivat tajua milta heidan pikku draamakohtauksensa nayttavat ulkopuolisen silmilla katsottuna, sen takia eivat ymmarra haveta, itsekritiikkia ei kerta kaikkiaan ole.
Tuollaiset ihmiset eivat mielestani koskaan kasva eroon huonoista tavoistaan, siksi ero on pitemman paalle ainoa ratkaisu. Olisi myos pitanyt heratyskellojen soida siina vaiheessa kun sai kuulla miehen diagnoosista. Miten on mahdollista etta Suomessa ollaan niin tietamattomia, kuka hullu rupeaa "tukemaan" rajatilapersoonapuolisoa kun ei edes oman lapsen kanssa meinaa jaksaa? Ja miten on mahdollista etta ryhtyy hankkimaan lapsia rajatilapersoonan kanssa, eiko ole kaynyt mielessa mille kaikelle tulee altistamaan lapsen joka ei ole edes viela syntynyt. Raskauden aikana koettu stressi on muuten vaarallisa myos sikiolle. Jos nainen kaikesta huolimatta paattaa jaada tuollaiseen helvettiin omasta valinnastaan, saa kylla syyttaa myos itseaan.
Mulla diagnosoitiin nuorena epävakaa persoonallisuus, mutta en kyllä ole ikinä lyönyt ketään. En myöskään huuda kurkku putkella riitatilanteissa tms. Mä taidan kyllä kuuluakin siihen osaan potilaista, joilla rajatilapiirteitä ei enää myöhemmässä vaiheessa ole havaittavissa. Eli melkoista yleistystä taas.
Jos olisin ap, lähtisin vauvankin vuoksi. Jos raskausaikana on jo tuollaista, ei mies tule kestämään vauva-arkea.
Raskaana olevan naisen mahaan lyöminen on TÖRKEÄÄ. Siinä on jotain niin paljon törkeämpää kuin esim. kasvoihin lyömisessä. Siinä käytetään naisen tilaa hyväksi ja siinä yritetään vanhingoittaa myös omaa lasta. Siinä yritetään pahoinpidellä kahta ihmistä. En jatkaisi hetkeäkään yhteiseloa miehen kanssa, joka tuolla tavalla riskeeraa myös oman lapsensa.
Kätevästi saadaan naiselle vähintään kaksikertainen hätä ja paniikki, kun hyökätään "raskauden" kimppuun.
Ap, nyt kuuntelet: miehelläsi ei todellakaan ole MITÄÄN syytä tai edes VARAA enää riehaantua kaiken sen jälkeen mitä sinulle on tehnyt!!!! SINUN ei tarvitse olla varpaillasi, miehesi käyttäytyi väärin, kun kävi sinuun käsiksi. Jos vähänkään arvelet tarvitsevasi ammattilaisen arviota vauvasi tilanteesta, niin hakudu lääkäriin. Oma mielenrauhasi on keskeisellä sijalla vauvasi, mutta myös muiden lastesi turvallisuuden tunteen vuoksi.
Lääkäriin, kirjaus pahoinpitelystä, rikosilmoitus. Siinä miehelle mietittävää. Pahoinpitely ei ole vain mielenheikkoutta, se on rikos.
Ap, oletko kunnossa? Tulethan kertomaan vointisi jossain vaiheessa.
Tsemppiä ap! Toivottavasti olet päässyt käymään tarkistuttamassa tilanteen ja kertomassa tk seen mitä on käynyt.
Oma mies on kans tosi ailahtelevainen, paljon rikkoo suuttuessa, vielä ei ole koskenut minuun tai lapsiin.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 15:41"]
Tsemppiä ap! Toivottavasti olet päässyt käymään tarkistuttamassa tilanteen ja kertomassa tk seen mitä on käynyt.
Oma mies on kans tosi ailahtelevainen, paljon rikkoo suuttuessa, vielä ei ole koskenut minuun tai lapsiin.
[/quote]
Miten voit olla miehen kanssa jos ajattelet hänestä niin ettei hän VIELÄ koskenut sinuun tai lapsiin? Asia on siis vain ajankysymys? Herranen aika, lähde hyvä ihminen pois tuollaisen ihmisen viereltä, vaikka pelkästään jo lasten tähden.
Ap, olen todella pahoillani puolestasi ja lastesi puolesta! Todella hienoa, että päätit lähteä, yritä pitää kiinni päätöksestäsi. Täällä Suomessa saat apua ja tukea ja sun on mahdollista päästä miehestäsi eroon (vrt. monessa muussa maassa).
Lähteminen on oikein sun itsesi, mutta erityisesti lastesi kannalta, siis niiden isompien. Lapset kärsivät tuollaisesta isästä ja ovat suuressa riskissä saada aikuisiällä masennusta, muita tunne-elämän ongelmia tai jopa persoonallisuushäiriöitä, jos joutuvat kokemaan tuollaista. Pelasta lapsesi ja itsesi!
En halua pelotella mutta menet päivystykseen ja pyydät ultraamaan varmuuden vuoksi.
Itse olen syntynyt rv 32 koska isäni löi äitiäni mahaan...
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 00:14"]
Tosi julmaa nyt sanoa näin, mutta sun ei pidä olla miehen kanssa, jolla on epäväkaa persoonallisuus. Tarvitset ehdottomasti apua, että pääset irti. Tiedätkö mistä sitä voi saada?
Tyttärelläni sama sairaus. Hän ei ole mikään ihmishirviö, vaan suloinen tyttö vaikeuksineenkin. Koulukiusaaminen pitkälti sairauteen syynä.
ps. EI ole myöskään väkivaltainen. Vaan HERKKÄ, itselleen liian ankara.
[/quote]
[/quote]
No hei ihan mahtavaa että sulla on sellainen ihana rajatilatyttö. Uskon kyllä, etteivät kaikki epävakaat ole ihmishirviöitä ja diagnoosit ei todellakaan kerro kaikkea ihmisestä. Silti epävakaa mies, joka tinttailee raskaana olevaa naista mahaan mahtaa nyt olla hieman eri asia?