Raskaana ja mies tönäisi vatsaan ;(
Tiedän, on idioottia kirjoittaa tänne mutta kun en tiedä mitä tehdä. Meillä oli miehen kanssa riita ja mies oli vihainen ja suutuksissaan repäisi valokatkatkaisijan pälikuoren irti. Joo, olin paha suustani mutta niin oli mieskin. Olin keittiössä ja mies syöksyi minua kohti ja tönäisi/iski minua kädellä vatsaan, Mielettömän kova lyönti ei ollut mutta sattui. Rv on nyt 29. Tapahtumasta pari tuntia aikaa ja olen ihan järkyttynyt, ei ole tämmöistä tehnyt ennen. Vauva liikkuu, mutta vatsassa vähän tuntu kipua. Kotidopplerilal kuuntelin vauvaa ja normisti syke 140-145 ja nyt oli 170.
Onko vauva voinut vahingoittua? ;( En uskalla oikein tehdä mitään kun pelkään että mies hermostuu uudelleen ja täällä on 2 vanhempaa lasta.
Kommentit (67)
Kirjoitusvirheet johtuu kun olen niin järkyttynyt ja käyn ihan ylikierroksilla.
Todennäköisesti vauva ok, mutta mitä jos menisit käymään päivystyksessä varmuuden vuoksi?
Viimeinen lauseesi on se, joka sai mun niskavillat nousemaan. Pelkäät siis miestäsi, olet varpaillasi, ettet provosoisi lisää. Miksi jaat elämäsi tuollaisen miehen kanssa?
Hakeudu lääkäriin, selitä tilanne, pyydä tarkistamaan sikiön tilanne/lähete gynekologille, pyydä kirjaamaan pahoinpitely.
Miten mies reagoi tekoonsa? Onko paniikissa vai väittääkö ettei tehnyt mitään? Olisi mulle iso merkitys jatkon kannalta.
Yleensä se vauva on aika hyvässä suojassa, joten en usko että mitään vakavaa on tapahtunut. Mä olen joskus vahingossa törmännyt vatsallani terävän pöydän reunaan ja pelästynyt aluksi. Yritä rauhoittua ja levätä. Jos kipu jatkuu, niin mene päivystykseen huomenna.
Voiko siitä seurata jotain isompaa miehelle, en uskalla oikein tehdä sitä vaikka haluaisin mennä. Koska nyt pelkään että mies käy uudelleen kimppuu, on han outo ja aggressiivinen, kävi äsken ja sanoi vaan vihaisena: saat syyttää itseäsi. Ja oikeasti, kyllä riideltiiin, mutta en varmasti mitään sellaista tehnyt/sanonut mistä olsi syytä hänen tehdä näin. Pelottaa..
Mene päivystykseen, jos mies yrittää estää, tilaat taksin ja otat lapset mukaan, hoitajat hommaa niille sosiaalityöntekijän. Vauva on toistaiseksi ok, mutta istukka saataa olla vaurioitunut, jolloin olette verenvuotoriskissä molemmat lähitunteina. Päivystykseen mars.
Eroon tollaisesta miehestä. Turvakotiin.
Tämän sivun alareunassa on kyselylomake. Täyttelepä se ajatuksen kanssa ja mieti asiaa. Mene lääkäriin, tai soita kriisikeskukseen/ turvataloon tmv. paikkaan.
https://www.jyu.fi/ytk/laitokset/psykologia/henkilokunta/holma
En usko mitään tapahtuneen vauvalle, eivät ne niin herkkiä ole ja siinä välissä on kyllä niin paljon tavaraa ja vettä, että en usko tosiaan sen takia olevan huolta. Enemmän huolehtisin sen miehen takia ja hänen toimiaan. Mikä ihme pistää aikuisen miehen tuolla lailla tönimään, oli raskaana tai ei? Ja jos miestä pitää pelätä vieläkin niin ottaisin lapset mukaan ja menisin turvakotiin rauhoittumaan. En jättäisi asiaa tuohon, se tuskin jää viimeiseksi kerraksi, tuskin oli edes eka kerta nytkään? Olivatko lapset paikalla? Onko miehesi puhunut mitään tekonsa jälkeen?
No eikö se olisi hyvä, jos hänelle seuraisi jotain isompaa tästä? Mitäs jos hän on samanlainen lasta kohtaan, vaikkapa siinä vaiheessa kun hampaitaan tekevä vauva valvottaa? Nyt teillä on vielä siihen verrattuna aika vähän stressiä. Jos mies reagoi noin voimakkaasti jo nyt, voi jatko olla paljon vaikeampaa.
Hanki itsellesi nopeasti apua.
11. jatkaa: Ja siis täysin käänteisessä järjestyksessä tietenkin. Nyt ensin lääkäriin, sitten lomakkeet.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 23:57"]
Voiko siitä seurata jotain isompaa miehelle, en uskalla oikein tehdä sitä vaikka haluaisin mennä. Koska nyt pelkään että mies käy uudelleen kimppuu, on han outo ja aggressiivinen, kävi äsken ja sanoi vaan vihaisena: saat syyttää itseäsi. Ja oikeasti, kyllä riideltiiin, mutta en varmasti mitään sellaista tehnyt/sanonut mistä olsi syytä hänen tehdä näin. Pelottaa..
[/quote]
MIKÄÄN ei riitä syyksi toisen pahoinpitelyyn!! Sitä ei saa missään nimessä tapahtua eikä hyväksyä. Suojele itseäsi ja lapsiasi ja hae apua.
Miehellä on epävakaa persoonallisuushäiriö (selvisi kun oltiin jo naimississa). on käynyt terapiassa jo 2 vuotta. On vaikea selittää, mutta se kääntelee ja vääntelee asioita halutessaan ihan ihmeellisesti ja ei sille voi mitään puhua. Toivoisin että ei oltaisi yhdessä, mutta miten pääseen siitä eroon? Tuntuu että voimat ei riitä ja tämä oli kyllä viimeinen pisara! Sorry kun tänne purkaudun, olen vaan niin hukassa.
Niin ja kiitos kun olette vastanneet. On "joku" kelle puhhua vaikkakin nettimaailmassa. Mä en voi vieläkään uskoa tätä todeksi.
ap
Sun pitää päästä pois sen oudon ja aggressiivisen miehen luota! Mielellään pysyvästi! Minun mielestäni kuvaamasi perusteella miehesi on oikeastaan pahoinpidellyt sinua JA sikiötä, riippumatta siitä, kuinka kovaa hän tönäisi tai kävikö se kovin kipeää. Sinun ja teidän yhteisen lapsen turvallisuus ei näytä hänelle merkkaavan mitään.
Mene päivystykseen, ei sun tarvitse miehelle sanoa mitään.
Ja pohdi hetki, millaisen elämän oikeasti haluat elää ja millaisten ihmisten kanssa? Miehesi tuskin tulee muuttumaan ainakaan parempaan suuntaan.
Eli kaikki ovat sitä mieltä, että otat lapset mukaasi ja lähdet pois kotoa. Pyydät vaikka poliisin hakemaan jos et muuten uskalla!! Kotoa pois nyt joka tapauksessa, heti.
Lisätietojen valossa lähtisin lasten kanssa pois saman tien. Ilmeisesti muut kaksi lasta eivät ole miehen?
Miten mahtoi ap:lle käydä?