Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kirjoja aiot lukea kesälomallasi?

Vierailija
22.06.2013 |

Minulla on listalla joitakin hyllyyn kertyneitä: Jeffrey Eugenidesin Naimapuuhia ja Julian Barnesin Kuin jokin päättyisi. Ja varmaan luen joitain Maigreteja niin kuin joka kesä... Mitä te muut lukutoukat luette?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luitteko kukaan Harriet Beacher Stowe kirjan Uncle Tom's Cabin, ihana kirja. sen sanotaan aloittaneen US kansallissodan. Lincolm sanoi Harrietille- are you this little lady, who started this great war.

Vierailija
22/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin lukea Koraania kesällä, on kuulemma opettavainen teos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko lukeneet Enyd Blyton kirjoj, onhan ne ehkä ylrisemmin lapsille, mutta niistä tulee hyvä ja lämmin tunne. mahtava viisikko vai miten suomeksi. ihana kirjasarja. se kun lapset selvittää jännittävitä mysteerejä, menee piknikille luolaan, syö nuottion vierellä, on koira mukana, ja tosi kiinnostavia juonen käänteitä. niin lämmin ja ihana klassikko. suosittelen aikuisille luettavaksi srkä vatsinkin lapsille.

Vierailija
24/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi lol kun kännykällä kirjoittaa tulee noita kirjoitusvirheitä. suosittelen Harriet Beacher Stowe, Enyd Blyton, 

Vierailija
25/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 18:56"]

oletteko lukeneet Enyd Blyton kirjoj, onhan ne ehkä ylrisemmin lapsille, mutta niistä tulee hyvä ja lämmin tunne. mahtava viisikko vai miten suomeksi. ihana kirjasarja. se kun lapset selvittää jännittävitä mysteerejä, menee piknikille luolaan, syö nuottion vierellä, on koira mukana, ja tosi kiinnostavia juonen käänteitä. niin lämmin ja ihana klassikko. suosittelen aikuisille luettavaksi srkä vatsinkin lapsille.

[/quote]

Mä luin noi kaikki Viisikot lapsena. Oli tosi jänniä! Olisikin mielenkiintoista lukea ne nyt aikuisena ja katsoa, ovatko kestäneet aikaa vai miten niihin nykypäivänä suhtautuisi.

Vierailija
26/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin aloittaa Hosseinin "Ja vuoret kaikuivat"-kirjasta. Olen lukenut sen Hosseinin edellisenkin "Tuhat loistavaa aurinkoa."

Seuraavaksi Mankellin "Tulen salaisuus" ja "Tulen arvoitus" ja "Tulen raivo."

Tämä on hauska ketju! Tästä saa ideoita uusiin luettaviin kirjoihin, joihin ei ehkä muuten olisi tarttunut.

Vierailija
27/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt lukenut tässä alkukesällä Katja Ketun Kätilön, Jane Austenin Järki ja tunteet, Åsa Larssonin Uhrilahjan, Minni Niemelän imetysoppaan, luin myös yhden aikaisemmin kesken jääneen Sujata Masseyn Rei Shimura kirjan (ei jäänyt kirjan nimi mieleen), Parhaillaan on kesken Camilla Läckbergin Merenneito ja Riikka Pulkkisen Totta.

Lisäksi luen kesällä lapselle ison kasan erilaisia lastenkirjoja, viime aikoina on Astrid Lingdreniä luettu erityisen ahkerasti, äänikirjana kuunnellaan lapsen kanssa tällä hetkellä Selma Lagerlöfin Nils Holgerssonin ihmeellistä matkaa.

Nyt mietiskelen mitä muuta lukisin. Varmaan pitkälti tulee luettua sellaista mitä olen hyllyyn varannut. Varmaan aika paljon dekkareita, ehkä Olli Jalosen Poikakirja, Jane Austenin joskus kesken jäänyt Emma pitäisi lukea loppuun ja tarkoitus olisi lukea myös Bronten Kotiopettajaren romaani. Luen ehkä myös jotain opintoihin liittyvää (avoimessa yliopistossa olisi tarkoitus syksyllä opiskella jotain mitä voi tehdä verkossa).

Vierailija
28/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut, etten lukisi mitaan, mutta tuo Koraani-vinkki oli hyva. Ehka sita voisi. Olen kylla joskus sita lukenutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän