Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kirjoja aiot lukea kesälomallasi?

Vierailija
22.06.2013 |

Minulla on listalla joitakin hyllyyn kertyneitä: Jeffrey Eugenidesin Naimapuuhia ja Julian Barnesin Kuin jokin päättyisi. Ja varmaan luen joitain Maigreteja niin kuin joka kesä... Mitä te muut lukutoukat luette?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

astrid lindgrenin peppi ja  ronja.

Vierailija
2/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin tuossa Vera Vala nimiseen kirjailijaan ja voisin lukea hänen kirjansa, jos saan käsiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

simona arnstedtin unelmia & yllätyksiä, olen odottanut kovasti piti ilmestyä jo viime syksynä. aistillista historiallista hömppää pohjolassa, mikäs sen parempaa :)

Vierailija
4/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Vera Vala on nimimerkki. Veera Alanärä on oikea nimi.

Mut kirjoihin, jotka aion lukea: Donna Leonin uusin, Fabio Gedan Krokotiilimeren ja Anna Janssonin Maria Wern-dekkareita.

Vierailija
5/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuli mieleen tuosta leffasta, että luen Hilja Valtosen Vaimokkeen. Sitten koetan, josko tänä kesänä vihdoinkin saisin loppuun Sinuhe egyptiläisen ja Jäniksen vuoden. Pohjantähti-trilogiakin odottaa yhä lukemistaan. Näin kymmenen vuoden jälkeen voisin lukaista uudestaan Victoria Holtin kirjan Tuhannen lyhdyn talo, se oli muistaakseni tosi hyvä.

Vierailija
6/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einsteinin elämänkerta ja Apollo-avaruusohjelmista kertova "A Man on the Moon" on menossa tällä hetkellä.

Vierailija
7/28 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yösyöttö ja Tarhapäivä (Hietamies? En ihan tarkalleen muista kirjailijaa)

Vierailija
8/28 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tämän ketjun ap kovasti! ja muille, tämä on kiin inspiroivaa, muistin juuri kirjan jota luin ainakin 7 kertaa 8-12vuotiaana, vaikka se ei ole totta puhuen lasten kirja, löysin kirjastosta, ihana kirja kirjailija Harry Harrison kirja West of Eden en tiedä miten se kirja unohtui mutta nyt yritän löytää sen haluan ostaa sen kirjakokoelmaani en pidä kaikista sen tyylisistä kirjoista mutta tämä ehdottomasti lukemisen arvoinen.

Vierailija
9/28 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kerrotaan ihmisistä jotka elää keräilijä metsästäjä elämää, muistan kun siellä yksi tyttö, sillä jakautunut ylähuuli ja kukaan ei halua sitä vaimoksi, naisella täytyy olla nuottio ja suojelija. sitten dinosauruksia jotka on älykkäitä, ne ajoittain hyökkää ihmisiin. ne ovat vain naarasyhteiskuntaa uroksia tappavat ja pitävät vain muutaman lisääntymistä varten. ne varastaa ihmislapsen, en muista syytä, mutta se kasvaa ja pakenee. näin

vähän muistan kirjasta west of eden vaikka luinkin niin monta kertaa. saattaa 

Vierailija
10/28 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa vähän tylsältä fantasiakirjalta, mutta se tyyli ja se kirja oikeesti pistää miettimään, muistan että se laittoi ajattelemaan syvällisiä asioita myös, ei ole yllättävää että on yksi kuuluisista kirjailijoista.

Vierailija
11/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loput Harry Potterit ajattelin lukea. Jos luen ne samaa vauhtia kuin ensimmäiset neljä, pitää keksiä jotain muuta; Silmarillionin suomennoksen ostin pari kuukautta sitten, se voisi olla hyvä vaihtoehto.

Vierailija
12/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään erityistä To Do -listaa. Parhaillaan luen Harjunpää ja rautahuonetta, sitten varmaan lopettelen Englungin Sodan kauneuden ja kauheuden, se on kesken vielä.

Vierailija
13/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hobitti olis lukulistalla. Sen verran aikaa, kun luin sen ekaa kertaa etten muista kovin hyvin enää. Ja ekan kerran taisin lukea suomeksi, nyt englanniksi. Sormusten Herratkin odottais hyllyssä, jos vaan motivaatio iskis jossain välissä.

Vierailija
14/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole erityisiä kesälomakirjoja, luen ihan mitä huvittaa vuodenajasta riippumatta. Just luin Pirjo Hassisen Populan, seuraavaksi taidan aloittaa Murakamia.

Vierailija
15/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, sulle on tiedossa mukava lukukesä...Eiköhän se motivaatio Hobitin myötä iske... luin ne hiljattain kaikki lapsille ääneen (siis H&TSH), ja ovat todella mukaansatempaavia kirjoja. Silmarillion taas on suoraan sanoen tylsä, en ole jaksanut lukea kokonaan.

-3-

Vierailija
16/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 16:12"]

4, sulle on tiedossa mukava lukukesä...Eiköhän se motivaatio Hobitin myötä iske... luin ne hiljattain kaikki lapsille ääneen (siis H&TSH), ja ovat todella mukaansatempaavia kirjoja. Silmarillion taas on suoraan sanoen tylsä, en ole jaksanut lukea kokonaan.

-3-

[/quote]

Mä olen aloittanut Sormusten herran varmaan 10 kertaa, haluaisin lukea sen ihan vain koska se "pitäisi" olla luettu. En jaksa, jätän joka kerta kesken. Mikään fantasia- tai taruaiheinen kirja ei kertakaikkiaan jaksa kiinnostaa mua, olen kai niin armoton realisti. Sama juttu sci-fin kanssa, ei kiinnosta yhtään. En jaksa katsoa niitä elokuvinakaan.

Vierailija
17/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, ok. Minua taas kiehtoo se kokonainen keinotekoinen maailma. Tolkienhan oli kielitieteilijä (Oxfordin yliopiston englannin kielen professori eli ei mikään turha hemmo...), ja haltijakieli on aivan kokonainen kieli kielioppisääntöineen. Samaten se historia on luotu erittäin huolella ja tarkasti, sitä on pakko arvostaa. Minuakaan ei muuten fantasiakirjallisuus koukuta, mutta TSH on jotain omaa luokkaansa.

Vierailija
18/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 16:26"]

7, ok. Minua taas kiehtoo se kokonainen keinotekoinen maailma. Tolkienhan oli kielitieteilijä (Oxfordin yliopiston englannin kielen professori eli ei mikään turha hemmo...), ja haltijakieli on aivan kokonainen kieli kielioppisääntöineen. Samaten se historia on luotu erittäin huolella ja tarkasti, sitä on pakko arvostaa. Minuakaan ei muuten fantasiakirjallisuus koukuta, mutta TSH on jotain omaa luokkaansa.

[/quote]

Tiedän, ja sen takia haluaisinkin lukea kirjan/kirjat. Mutta minkäs teet, kun aihepiiri ei vedä mukaansa, en voi pakottaa itseäkin lukemaan tuhansia sivuja. Menee aikaa niin paljon hukkaan, kun kiinnostaviakin kirjoja on maailma täynnä.

Vierailija
19/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, juu totta kai. Kerroin vain, miksi minusta se on hieno kirjasarja.

Vierailija
20/28 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

daniel defoen roxana, sitä luen nyt. en tiedä ehkä luen sitten patricia cornwellin kirjoja, mark twainia lukisin myös toistamiseen, myös joitain hänen kirjoja en lukenut vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi