Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jolla on ollut vähintään 4-5 erimerkkistä autoa, mikä on suosikkisi?

Vierailija
26.07.2020 |

Kysymys rajattu siis sellaisille joilla ollut useita eri merkkejä eli on vertailupohjaa. Ei kiitos sellaisia vastauksia että mun eka auto on mazda ja se on maailman paras. Tosin mazda on kyllä ehkä omistakin monista autoista ollut varmatoimisin ;)

Kommentit (185)

Vierailija
161/185 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3xnissania, 2xfordia, subaru ja renault.

Toinen fordeista oli paras. Omistin 10vuotta ja ajoin sillä 200k. Renault ihan pska. Nissanit ihan perus jos ei autolta vaadi paljoa, mutta kysymykseen vastaus ja Ford paras

Vierailija
162/185 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen monta automerkkiä on tullut kokeiltua ja ihan tyytyväinen olen ollut suureen osaan. Opel oli huonoin, mutta yllättäen eniten olen tykännyt ajaa Dacialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/185 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pontiac 5,7 litrasella bensakoneella oli paras, Gm 6.5 litarinen diesel tuplaturbolla oli myös aika hyvä.

Vierailija
164/185 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyotat ovat olleet luotettavimpia, Hondakaan ei ole pahemmin vikaillut, Pontiac on muuten vain kaikkein rakkain, Huyndai oli puolipahimmoinen, samoin Mitsubishi, kaikkein huonoin romu oli Audi.

Vierailija
165/185 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo on paras.

Ollut Nissan, Toyota, Ford, ja Audi aiemmin. Nyt toinen Volvo menossa.

Vierailija
166/185 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo

Vierailija
167/185 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut  VW Toyota Škoda Citroën Renault BMW.

On kyllä vaikea sanoa mikä näistä olisi ollut epäluotettava kun kaikki olivat uudehkoja ja kaikkia huollatettiin ajallaan. Toyotan muistan oikutelleen pakkasaamuina ja se oli muutenkin ehkä epämieluisin noista.  Renault ja BMW olivat parhaita ajaa ja tykkäsin molemmista. Nyt VW jossa siinäkin paljon fiksuja ratkaisuita, moderni peli. 

Vierailija
168/185 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audi , Lada, Subaru, Skoda, Toyota ja BMW. Kaikki uusia.

Tuo viimeisin on paras.

Vierailija
169/185 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään muuta auton nimeä kantavaa todellista autoa, kuin NISSAN. Monta erimerkin ajopeliä on elämäni aikana tullut kokeiltua ja NISSAN ainoa, mitä todella kestää ja säästää. Ainoa huonopuoli ihan rehellisesti on ruostuminen. Muuten NISSANIT ei loppuisi koskaan! Ja tämä on sitten täysin totta. Joka muuta väittää ei paremmasta tiedä!

Vierailija
170/185 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota

Vierailija
171/185 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on kertynyt jo yli 50 vuotta eri autoista. Paremmuus riippuu myös käyttötarkoituksesta. Autot on nyt parempia vuosi vuodelta. Joitain autoja on jäänyt mieleen erityisesti. 90-luvulla oli Golf, josta tykkäsin se ajovakauden vuoksi, se oli tiellä tukevasti ja ajotuntuma oli todella hyvä. Lättähattu toyota Corolla oli aivan surkea, se tuntui oleva aina lentoon lähdössä. Nykyisen autontarpeeni tyydyttää bensa Duster  nelivetoisena aivan erinomaisesti. Uusissa autoissa minua häiritsee kosketusnäyttö, toivon sen olevan ohimenevä ilmiö: tarpeellinen se on ainoastaan navissa, muut toiminnot voisi olla entiseen tyyliin kääntö- tai painonapeissa.

Vierailija
172/185 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kaksi Mazdaa, Nissan, Suzuki ja Kia. Näistä Kia on ollut pisimpään ja vähimmillä vioilla ainakin tähän asti, pian 10v vanha. Rio on ollut hyvin sopiva auto minun käyttöön. Harmi että Kia lopetti Rion valmistuksen, samoin moni muukin tämän kokoluokan auto on tapettu pois mallistoista.

Vierailija
173/185 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opel (Vectra), Volkswagen (Bora, Golf, Touran ja Caravelle), Audi (S3 cabrio), Seat (Ibiza), BMW (i3 ja 330i), Peugeot 406, Honda Accord, Alfa Romeo (156, 159 ja Giulia Quadrifoglio). Usein ollut muutama auto (2-4 kpl) samaan aikaan käytössä.

Alfa Romeo selvästi paras kaikista. Muut tekee ajoneuvoja joilla mennään paikasta A paikkaan B, Alfalla tulee aina hymy (eikä ole koskaan jättänyt tielle). 

Vierailija
174/185 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut Datsun, Volkkari, Bemari, Peugeot ja Volvo. Volvo paras.

Vierailija
175/185 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lexus, toyotaa, volkkaria, volvoa, mazdaa ja bemaria ollut, jos arvioidaan autoa vain ajamisen näkökulmasta niin kyllä bemari vetää pisimmän korren, jos taas kokonaisuus otetaan mukaan niin lexus ja volvo ovat jaetusti kärjessä. Huonoin oli ylivoimaisesti volkkari.

Vierailija
176/185 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Relaultia, Saabia, Toyotaa, Nissania, yksi Ford Mondeo, jopa Lada, takatuupari Skoda ja Wartburg, kaikkia en edes muista. Viimeiset parikymmentä vuotta olen ajanut Volvolla ja aion ajaa niin kauan kuin pystyn autoa ajamaan. 

Vierailija
177/185 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut

Saab 99 bensa

Peugeot 309 bensa

Nissan Sunny bensa

Citroen ZX, jumper bensa ja diesel

Ford Focus eri versioita 3kpl bensa ja diesel

Skoda octavia diesel 

VW Phaeton ja Passat diesel ja bensa

Subaru outback bensa

Mg 4 (sähkö)

Tietty huono verrata suoraan kun vanhin  auto oli 80 luvun alusta ja tuorein 2025...

Mutta Skoda Octavia oli paras siinä, että järkihintainen ostaa ja pitää ja ominaisuudet ihan suht ok. Järkipeli.

Jos taas järjen ottaa pois, niin valintani on aina Phaeton. Paras millä olen koskaan ajanut.

Vierailija
178/185 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nissan

Volvo

Subaru

Kia

Ford

Silloin uudehko Ford Mondeo oli ajomukavuudeltaan paras, miinuksena matala maavara. Tuulet ei autossa tuntuneet ja se ikäänkuin hellävaroen hyväili tien pintaa matkaa tehdessä. Tosi miellyttävä! 

Subarussa taas oli korkea maavara ja jatkuva neliveto sekä hyvää ajoa vakauttavaa automatiikkaa. Auto oli ruma, mutta sitä on ikävä. 

Vierailija
179/185 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä parhaasta, mutta Honda meni läpi katsastuksesta AINA ekalla kerralla. Tykkäsin siitä kyllä muutenkin. Ens kerralla vaihdan takas Hondaan. Ollut Volkkareita useampi, Ford, Volvo ja nyt Toyota. 

Vierailija
180/185 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti Audi. Ja mulla on ollut vaikka mitä autoja. Nyt ajan pienellä korealaisella mutta haaveilen Mersusta.

Älä haaveile. Meillä ollut Mersu, Fiat, Rellu, Volvo, Audi. Volvo paras sitten Audi. Muut samaa sontaa keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi