Sinä jolla on ollut vähintään 4-5 erimerkkistä autoa, mikä on suosikkisi?
Kysymys rajattu siis sellaisille joilla ollut useita eri merkkejä eli on vertailupohjaa. Ei kiitos sellaisia vastauksia että mun eka auto on mazda ja se on maailman paras. Tosin mazda on kyllä ehkä omistakin monista autoista ollut varmatoimisin ;)
Kommentit (185)
Monen monta automerkkiä on tullut kokeiltua ja ihan tyytyväinen olen ollut suureen osaan. Opel oli huonoin, mutta yllättäen eniten olen tykännyt ajaa Dacialla.
Pontiac 5,7 litrasella bensakoneella oli paras, Gm 6.5 litarinen diesel tuplaturbolla oli myös aika hyvä.
Toyotat ovat olleet luotettavimpia, Hondakaan ei ole pahemmin vikaillut, Pontiac on muuten vain kaikkein rakkain, Huyndai oli puolipahimmoinen, samoin Mitsubishi, kaikkein huonoin romu oli Audi.
Volvo on paras.
Ollut Nissan, Toyota, Ford, ja Audi aiemmin. Nyt toinen Volvo menossa.
On ollut VW Toyota Škoda Citroën Renault BMW.
On kyllä vaikea sanoa mikä näistä olisi ollut epäluotettava kun kaikki olivat uudehkoja ja kaikkia huollatettiin ajallaan. Toyotan muistan oikutelleen pakkasaamuina ja se oli muutenkin ehkä epämieluisin noista. Renault ja BMW olivat parhaita ajaa ja tykkäsin molemmista. Nyt VW jossa siinäkin paljon fiksuja ratkaisuita, moderni peli.
Audi , Lada, Subaru, Skoda, Toyota ja BMW. Kaikki uusia.
Tuo viimeisin on paras.
Ei ole mitään muuta auton nimeä kantavaa todellista autoa, kuin NISSAN. Monta erimerkin ajopeliä on elämäni aikana tullut kokeiltua ja NISSAN ainoa, mitä todella kestää ja säästää. Ainoa huonopuoli ihan rehellisesti on ruostuminen. Muuten NISSANIT ei loppuisi koskaan! Ja tämä on sitten täysin totta. Joka muuta väittää ei paremmasta tiedä!
Kokemusta on kertynyt jo yli 50 vuotta eri autoista. Paremmuus riippuu myös käyttötarkoituksesta. Autot on nyt parempia vuosi vuodelta. Joitain autoja on jäänyt mieleen erityisesti. 90-luvulla oli Golf, josta tykkäsin se ajovakauden vuoksi, se oli tiellä tukevasti ja ajotuntuma oli todella hyvä. Lättähattu toyota Corolla oli aivan surkea, se tuntui oleva aina lentoon lähdössä. Nykyisen autontarpeeni tyydyttää bensa Duster nelivetoisena aivan erinomaisesti. Uusissa autoissa minua häiritsee kosketusnäyttö, toivon sen olevan ohimenevä ilmiö: tarpeellinen se on ainoastaan navissa, muut toiminnot voisi olla entiseen tyyliin kääntö- tai painonapeissa.
On ollut kaksi Mazdaa, Nissan, Suzuki ja Kia. Näistä Kia on ollut pisimpään ja vähimmillä vioilla ainakin tähän asti, pian 10v vanha. Rio on ollut hyvin sopiva auto minun käyttöön. Harmi että Kia lopetti Rion valmistuksen, samoin moni muukin tämän kokoluokan auto on tapettu pois mallistoista.
Opel (Vectra), Volkswagen (Bora, Golf, Touran ja Caravelle), Audi (S3 cabrio), Seat (Ibiza), BMW (i3 ja 330i), Peugeot 406, Honda Accord, Alfa Romeo (156, 159 ja Giulia Quadrifoglio). Usein ollut muutama auto (2-4 kpl) samaan aikaan käytössä.
Alfa Romeo selvästi paras kaikista. Muut tekee ajoneuvoja joilla mennään paikasta A paikkaan B, Alfalla tulee aina hymy (eikä ole koskaan jättänyt tielle).
On ollut Datsun, Volkkari, Bemari, Peugeot ja Volvo. Volvo paras.
Lexus, toyotaa, volkkaria, volvoa, mazdaa ja bemaria ollut, jos arvioidaan autoa vain ajamisen näkökulmasta niin kyllä bemari vetää pisimmän korren, jos taas kokonaisuus otetaan mukaan niin lexus ja volvo ovat jaetusti kärjessä. Huonoin oli ylivoimaisesti volkkari.
Minulla on ollut Relaultia, Saabia, Toyotaa, Nissania, yksi Ford Mondeo, jopa Lada, takatuupari Skoda ja Wartburg, kaikkia en edes muista. Viimeiset parikymmentä vuotta olen ajanut Volvolla ja aion ajaa niin kauan kuin pystyn autoa ajamaan.
Mulla ollut
Saab 99 bensa
Peugeot 309 bensa
Nissan Sunny bensa
Citroen ZX, jumper bensa ja diesel
Ford Focus eri versioita 3kpl bensa ja diesel
Skoda octavia diesel
VW Phaeton ja Passat diesel ja bensa
Subaru outback bensa
Mg 4 (sähkö)
Tietty huono verrata suoraan kun vanhin auto oli 80 luvun alusta ja tuorein 2025...
Mutta Skoda Octavia oli paras siinä, että järkihintainen ostaa ja pitää ja ominaisuudet ihan suht ok. Järkipeli.
Jos taas järjen ottaa pois, niin valintani on aina Phaeton. Paras millä olen koskaan ajanut.
Nissan
Volvo
Subaru
Kia
Ford
Silloin uudehko Ford Mondeo oli ajomukavuudeltaan paras, miinuksena matala maavara. Tuulet ei autossa tuntuneet ja se ikäänkuin hellävaroen hyväili tien pintaa matkaa tehdessä. Tosi miellyttävä!
Subarussa taas oli korkea maavara ja jatkuva neliveto sekä hyvää ajoa vakauttavaa automatiikkaa. Auto oli ruma, mutta sitä on ikävä.
En tiedä parhaasta, mutta Honda meni läpi katsastuksesta AINA ekalla kerralla. Tykkäsin siitä kyllä muutenkin. Ens kerralla vaihdan takas Hondaan. Ollut Volkkareita useampi, Ford, Volvo ja nyt Toyota.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Audi. Ja mulla on ollut vaikka mitä autoja. Nyt ajan pienellä korealaisella mutta haaveilen Mersusta.
Älä haaveile. Meillä ollut Mersu, Fiat, Rellu, Volvo, Audi. Volvo paras sitten Audi. Muut samaa sontaa keskenään.
3xnissania, 2xfordia, subaru ja renault.
Toinen fordeista oli paras. Omistin 10vuotta ja ajoin sillä 200k. Renault ihan pska. Nissanit ihan perus jos ei autolta vaadi paljoa, mutta kysymykseen vastaus ja Ford paras