Onko normaalia, että 27-vuotias fanittaa vieläkin Harry Potteria?
Leikkii (tai kuvittelee) itsekin olevansa noita, lukee Potter kirjat ja katsoo elokuvat yhä uudelleen. Pukeutumisessakin omien sanojensa mukaan etsii mahdollisimman Pottermaailmaan sopivia vaatteita. Sillä on oma tilattu kustomtaikasauvakin. Ihan vain huolestuneena sisarena ihmettelen, ettei ole kasvanut Harry Potter vaiheesta ulos.
Kommentit (80)
Onko normaalia, että 3-vuotias fanittaa Muumeja?
Onko normaalia, että 50-vuotias fanittaa Elvistä?
Se, että määrittelet jonkun sen perusteella mistä hän pitää, kertoo eniten sinusta. Potter on suunnattu lapsille, mutta entä sitten? Kuka välittää? Vain sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jäi kiinnostamaan seurusteleeko siskosi vai meneekö elämä vain fantasiassa? Mitähän mieltä miehet on tuollaisesta?
Ei seurustele, eikä edes käy treffeillä tai tapaa ihmisiä. Ennen sentään kävi joskus yhden kaverinsa kanssa ulkona, mutta nyt ei enää kuulemma halua sitäkään. Ei baarit houkuttele ja tuntee olonsa ihmisjoukossa ulkopuoliseksi.
On siis suurimman osan ajastaan yksin fantasiassaan, tarinoiden ja kirjojen keskellä ja piirtää ja kirjoittaa ja mitä lie leikkii taikasauvoineen. Sanoi, että Harry Potter ja muu mielikuvitusmaailma pitää seuraa.. Kävin kylässä ja tuntuu, että vain mennyt huonompaan suuntaan. Kämppä on kuin jostain Potter elokuvasta. Pelkään, että jää yksin koko elämäksi tuolla menolla.
Itse asiassa toinen siskomme on kiusoitellut häntä aina autistiseksi. Tiedä vaikka olisikin jotain Aspergeria?Ap
Voi jestas :D ei se parisuhde ole elämän ainoa ja oikea päämäärä. Yksinkin voi viihtyä ja ainakin itse viihdyn. Netissä on kiva pyöriä kun aina löytyy juttuseuraa ja ihmisiä. Ja mikä parasta niin ei tarvitse kasvotusten kestää ketään ja voi sulkea netin kun mieli tekee.
Minulla tuli vähän paha mieli, koska tämä aloitus voisi olla minusta. Ainut ero ap:n siskoon, olen itse 26v. Kyllä tiedostan, että iso osa fantasiassa elämisestäni on pakenemista oikeaa elämää. Traumaa taustalla ja mielikuvitus auttaa mua jaksamaan. Olisi hauska tutustua siskoosi, meillä on melkein samanlainen pukeutumistyylikin. Tykkään myöskin sellaisesta Potter-koulupukutyylistä, pitkistä hameista ja vintage-tyylistä :)
Pssst...Mullakin on oma taikasauva!
Tää oli ikävä aloitus. On aikuisia, jotka saavat elämäänsä sisältöä vaikka mistä oudosta; tietyn merkkisistä moottoripyöristä, viinien maistelusta, jostain jääkiekkojoukkueesta tai Lauri Tähkästä. Potter-fanitus aikuisten keskuudessa on muuten TOSI yleistä maailmalla.
No on ihan normaalia. Minä iloitsen ihmisistä jotka eivät iän myötä unohda mielikuvitusta vaan uskaltavat edelleen haaveilla ja larpata fantasiamaailmojaan. Sillä sellainen minäkin olen, ja tulen aina olemaan!
Ja tein viime syksynä itselleni upean taikasauvan ja viimeksi eilen olin taikamaailmassa punomassa juoniani :) Kolmekymppiset lähenee!
No on ihan normaalia. Minä iloitsen ihmisistä jotka eivät iän myötä unohda mielikuvitusta vaan uskaltavat edelleen haaveilla ja larpata fantasiamaailmojaan. Sillä sellainen minäkin olen, ja tulen aina olemaan!
Ja tein viime syksynä itselleni upean taikasauvan ja viimeksi eilen olin taikamaailmassa punomassa juoniani :) Kolmekymppiset lähenee!
Ei se normaalia ole, harmitonta kylläkin. Olen äidinkielenopettaja eivätkä yläkoululaiset eli 13-vuotiaat ole enää kiinnostuneita Pottereista, vaan ovat lukeneet ne alakoululaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän maksaa elämisensä? Maksaahan?
Käy ihan normaalisti töissä. On toimistotyössä. Vapaa-aikansa viettää fantasiassaan. Osaa siis olla ihan asiallinen ja normaali halutessaan. :D
Ap
Eli tässä ei ole edes mitään ongelmaa? Tärkeintä on, että hän on onnellinen. Jos hän on onnellinen siitä, että viettää vapaa-aikansa Harry Potterin parissa niin se on hyvä juttu. Hyvä että ihmiset löytävät niitä asioita mitkä tekevät heidät onnellisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se normaalia ole, harmitonta kylläkin. Olen äidinkielenopettaja eivätkä yläkoululaiset eli 13-vuotiaat ole enää kiinnostuneita Pottereista, vaan ovat lukeneet ne alakoululaisina.
Aika surullista, että opettaja ajattelee noin. En haluaisi sinua lasteni opettajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista, että opettaja ajattelee noin. En haluaisi sinua lasteni opettajaksi.
Opettaja ei ajattele mitään eikä arvota ja arvostele vaan havainnoi. Ei ole normaalia, normin mukaista, tavallista, yleistä. Älä etsi sivumerkityksiä, niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja ei ajattele mitään eikä arvota ja arvostele vaan havainnoi. Ei ole normaalia, normin mukaista, tavallista, yleistä. Älä etsi sivumerkityksiä, niitä ei ole.
Minusta siinä on eroa, sanooko opettaja lapsen käytöksen olevan "ei normaalia", tai "ei tavallista".
N29 ja lotr-fani, en voi sanoa omistavani muuta kuin leffat ja kirjan, omasta mielestä fanitus tietysti pientä tuohon verrattuna... Mutta kyllä mä en miettis kahta kertaa jos Aragorn tulis...ja ottais mut.
Vastaukseni siis kysymykseen: Who am I to judge?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta siinä on eroa, sanooko opettaja lapsen käytöksen olevan "ei normaalia", tai "ei tavallista".
Sillä vastataan, millä kysytään. Kaikki epänormaali ei ole huonoa tai väärin eikä kaikki normaali ole hyvää ja oikein.
Olen 29 ja luen kirjat kolmesti vuoteen, kahdesti suomeksi ja kerran englanniksi. Leffat katon jos sattuu telkkatista tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän maksaa elämisensä? Maksaahan?
Käy ihan normaalisti töissä. On toimistotyössä. Vapaa-aikansa viettää fantasiassaan. Osaa siis olla ihan asiallinen ja normaali halutessaan. :D
Ap
Eli tässä ei ole edes mitään ongelmaa? Tärkeintä on, että hän on onnellinen. Jos hän on onnellinen siitä, että viettää vapaa-aikansa Harry Potterin parissa niin se on hyvä juttu. Hyvä että ihmiset löytävät niitä asioita mitkä tekevät heidät onnellisiksi.
Tähän siis piti vastata.
Nro 77
Ei saatana XD