Onko normaalia, että 27-vuotias fanittaa vieläkin Harry Potteria?
Leikkii (tai kuvittelee) itsekin olevansa noita, lukee Potter kirjat ja katsoo elokuvat yhä uudelleen. Pukeutumisessakin omien sanojensa mukaan etsii mahdollisimman Pottermaailmaan sopivia vaatteita. Sillä on oma tilattu kustomtaikasauvakin. Ihan vain huolestuneena sisarena ihmettelen, ettei ole kasvanut Harry Potter vaiheesta ulos.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 30v ja rakastan harry potteria. Multa löytyy kaikki kirjat, pienoismalleja, legoista rakennettu tylypahka, 2 isohkoa tatuointia joissa teemana Potter, täydellinen Hermionen asu cosplayta varten taikasauvoja myöten. (Eikä mikä vaan taikasauva vaan tarkka jäljennös Hermionen taikasauvasta)
Mun asunnossa on paljon Potter-aiheisia sisustuselementtejä. Kirjat ja elokuvat olen katsonut ja lukenut kymmeniä, kymmeniä kertoja.Paskat nakkaan siitä, mitä joku muu ajattelee. Niinku oikeasti, eikö se ole aikuisuuden ainoa hyvä puoli, että saa olla just niinkuin haluaa kunhan se ei satuta ketään?
Joku tuolla alkusivuilla pohti että käyköhän Potterfanittaja töissä. No voin sanoa että ei tätä ilman semi hyvää palkkaa kustanneta :D
Olet aivan mahtava! Tsemppiä elämääsi, voi kun sinunlaisiasi olisi enemmän, maailma olisi niin paljon parempi paikka elää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeutuuko hän siis oikeasti viittoihin, vaan esim. asuihin, jotka muistuttavat englantilaista koulupukua, jonka tyylisiä myös Tylypahkan koulupuvut olivat? En näe jälkimmäisessä mitään ihmeellistä, koulupuvut ovat yleensä hyvin tyylikkäitä.
Harry Potterin ympärille on ilmestynyt melkein alakulttuuri, joten onko mikään ihme, että osa pukeutuu teeman mukaan samalla tavalla kuin esim. gootit pukeutuvat oman alakulttuurinsa mukaan?
Tällaisiin asuihin esim. Koitin löytää googlesta:
https://images.app.goo.gl/XhWw3AMAjHnSDLtR6
https://images.app.goo.gl/FJibKvytvTnYCvF17
https://images.app.goo.gl/udgxFEkB1vk2FqAf9
On musta iso hattu, myös Luihuisen huivi.. jne. Ottaa todellakin sen sauvansa mukaan, onneksi ei kuitenkaan ole julkisesti heilunut sen kanssa.
Ap
Siskollasi on parempi tyylitaju kuin suurella osalla suomalaisista. Tyylikkäitä vaatteita ainakin noi sun linkkaamat!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät uskalla olla omia itsejään ja tosiaan fanittaa vaikka sitä Pelle Hermannia 30-vuotiaana, vaan suoritetaan mystistä "aikuisuutta" silleen "sopivalla ravalla", olipa se itselle sopivaa tai ei, ja sitten mietitään miksi masentaa, miksi ahdistaa, missä kaikki into ha ilo, arki on harmaata?
Ihania ovat intohimoiset ihmiset, jotka ivat anteeksipyytelemättä omia itsejään ja ottavat ilon sieltä mistä se tulee. Typeriä aikarahatut jutut, ne ivat ihmisen kejsintöä ha merkkaacat maailmankaikkeuden mittakaavassa puolikkaan kärpösen kakan verran. .
Terveisin, keski-iköinen täti, joja fanittaa edelleen kympillä 25 vuotta sitten löytyneitä sarjoja, maailmoita, hahmoja ja kaksi tusinaa uusia innostavia sarjoja, maailmoita ja hahmoja. Pokemon on kova!
Olipa hyvin sanottu!
Muistan teininä kuulleeni aikuisten sanovan, että aikuisen tunnistaa siitä, että hän uskaltaa tehdä nolojakin juttuja ilman, että miettii sitä mitä muut ajattelevat. Nyt itse aikuiseksi tultuani tuo ei mielestäni oikein pidä paikkaansa. Niin moni aikuinen on kiinni siinä, mikä on "normaalia" ja "hyväksyttävää" aikuisuutta. Samalla he joko tietoisesti tai tiedostamattaan lyttäävät näitä "lapsiaikuisia", jotka eivät siis ole mitenkään vastuuntunnottomia vaan ainoastaan tekevät ja harrastavat niitä juttuja, joista nauttivat.
t. semitäti 30+ -ikäluokasta. En varsinaisesti fanita ketään henkilöä tai fiktiivistä hahmoa mutta olen äärettömän elänrakas, mitä jotkut pitävät kypsymättömyyden ja epäaikuismaisuuden merkkinä...
Täällä yksi 35-v Potter-fani! Juuri luin jälleen kerran kaikki kirjat putkeen, meni muutama viikko kun on tässä muuta elämääkin. Mieheni mielestä olen vähän nolo, mutta hällä väliä! Harmikseni lapset (3 kpl) eivät ole ainakaan vielä kiinnostuneet Potterista, ehkä juuri siksi kun äiti on fani. 😁 Olen kasvanut yhdessä kirjojen kanssa, ensimmäinen tuli kun olin ala-asteella ja viimeinen kun olin jo parikymppinen. Se on ollut ja on edelleen iso osa elämääni. En mikään hullu superfani ole koskaan ollut, mutta minun mielestäni fanitus on vaan hyvä juttu. Kysykää vaikka japanilaisilta, siellä ei osata tykätä mistään ilman hullua fanittamista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi 35-v Potter-fani! Juuri luin jälleen kerran kaikki kirjat putkeen, meni muutama viikko kun on tässä muuta elämääkin. Mieheni mielestä olen vähän nolo, mutta hällä väliä! Harmikseni lapset (3 kpl) eivät ole ainakaan vielä kiinnostuneet Potterista, ehkä juuri siksi kun äiti on fani. 😁 Olen kasvanut yhdessä kirjojen kanssa, ensimmäinen tuli kun olin ala-asteella ja viimeinen kun olin jo parikymppinen. Se on ollut ja on edelleen iso osa elämääni. En mikään hullu superfani ole koskaan ollut, mutta minun mielestäni fanitus on vaan hyvä juttu. Kysykää vaikka japanilaisilta, siellä ei osata tykätä mistään ilman hullua fanittamista.
Mä luulen, että Potterfanitus kohdistuu nykyään juurikin niihin reilusti parikymppisiin tai kolmekymppisiin, koska Potterit kuuluivat niin vahvasti heidän lapsuuteensa. Nyt on muut fanitukset nykylapsilla.
Pottereista ei vaan voi kasvaa ulos! Mä voisin nyt tässä iässä olla sen lapsena ihailemani Hermionen sijaan joku cool professori Tylypahkasta.
Ps. Remus Lupin on hot.
N28
Mua jäi kiinnostamaan seurusteleeko siskosi vai meneekö elämä vain fantasiassa? Mitähän mieltä miehet on tuollaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Mua jäi kiinnostamaan seurusteleeko siskosi vai meneekö elämä vain fantasiassa? Mitähän mieltä miehet on tuollaisesta?
Meinaan niin kuin mitä mieltä tuollaisesta roolipelaamisesta tai elämäntyylistä!
Minä kanssa tutustuin Harry Potterin maailmaan teini-iässä. Kyllä se tarina vei mennessään ja samoin myös elokuvat myöhemmin. Sekä kirjat että elokuvat ovat mielestäni mestariteoksia edelleenkin.. eikä kiinnostus tai innostus niitä kohtaan ole hävinnyt mihinkään.
M32
Harry Potter maailman fanittaminen ei ole ok, mutta Star Wars on sitten ihan ok?
On normaalia. Itselläni on vähän sama tilanne. Paitsi että olen 45 v. Ei ainakaan vielä ole viety pakkohoitoon eikä sossut ole tulleet hakemaan lapsia pois. Ihan töissä käyn ja laskuni maksan ja muutenkin on elämä hallinnassa, vaikka välillä heilun taikasauvan kanssa ym.
Vierailija kirjoitti:
Harry Potter maailman fanittaminen ei ole ok, mutta Star Wars on sitten ihan ok?
Statwars on aikuisten elokuvia
Vierailija kirjoitti:
On normaalia. Itselläni on vähän sama tilanne. Paitsi että olen 45 v. Ei ainakaan vielä ole viety pakkohoitoon eikä sossut ole tulleet hakemaan lapsia pois. Ihan töissä käyn ja laskuni maksan ja muutenkin on elämä hallinnassa, vaikka välillä heilun taikasauvan kanssa ym.
Oot ihan huippu äiti! :) Tuli heti mieleen Molly Weasley vaikken tiedäkään oletko muuten yhtään samanlainen. Jokainen Potterfani olisi varmasti halunnut sunlaisen äidin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Statwars?
Vierailija kirjoitti:
Ei seurustele, eikä edes käy treffeillä tai tapaa ihmisiä. Ennen sentään kävi joskus yhden kaverinsa kanssa ulkona, mutta nyt ei enää kuulemma halua sitäkään. Ei baarit houkuttele ja tuntee olonsa ihmisjoukossa ulkopuoliseksi.
On siis suurimman osan ajastaan yksin fantasiassaan, tarinoiden ja kirjojen keskellä ja piirtää ja kirjoittaa ja mitä lie leikkii taikasauvoineen. Sanoi, että Harry Potter ja muu mielikuvitusmaailma pitää seuraa.. Kävin kylässä ja tuntuu, että vain mennyt huonompaan suuntaan. Kämppä on kuin jostain Potter elokuvasta. Pelkään, että jää yksin koko elämäksi tuolla menolla.
Itse asiassa toinen siskomme on kiusoitellut häntä aina autistiseksi. Tiedä vaikka olisikin jotain Aspergeria?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän maksaa elämisensä? Maksaahan?
Käy ihan normaalisti töissä. On toimistotyössä. Vapaa-aikansa viettää fantasiassaan. Osaa siis olla ihan asiallinen ja normaali halutessaan. :D
Ap
Ok. Jos hoitaa oman ylöspitonsa, mitäs se periaatteessa kenellekään kuuluu. Jos on mahdollista nuorena elää fantasiamaailmassa, se on jollain tavalla tosi ihanaa varmasti. Mutta mitäs sitten tapahtuu kun ei olekaan enää 27. Se on se huolestuttava osa. 27 on vielä tosi nuori. Mutta sanotaan 10 vuoden päästä voi jo henkilöä itseäänkin ahdistaa.
Ei ahdista :)
t: 38-vuotias fantasiamaailmoissa elävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Statwars?
Statwars, jossa urheat tilastotieteilijät taistelevat totuuden puolesta feikkiuutisten imperiumia vastaan
Olen pian 30v ja rakastan harry potteria. Multa löytyy kaikki kirjat, pienoismalleja, legoista rakennettu tylypahka, 2 isohkoa tatuointia joissa teemana Potter, täydellinen Hermionen asu cosplayta varten taikasauvoja myöten. (Eikä mikä vaan taikasauva vaan tarkka jäljennös Hermionen taikasauvasta)
Mun asunnossa on paljon Potter-aiheisia sisustuselementtejä. Kirjat ja elokuvat olen katsonut ja lukenut kymmeniä, kymmeniä kertoja.
Paskat nakkaan siitä, mitä joku muu ajattelee. Niinku oikeasti, eikö se ole aikuisuuden ainoa hyvä puoli, että saa olla just niinkuin haluaa kunhan se ei satuta ketään?
Joku tuolla alkusivuilla pohti että käyköhän Potterfanittaja töissä. No voin sanoa että ei tätä ilman semi hyvää palkkaa kustanneta :D