Nainen tunkee väliin?
Mitä tehdä, kun olen tapaillut miestä ja nyt miehen naispuolinen kaveri on saanut tietää minusta, kiinnostunut miehestä ja yrittää änkeä väliin? En halua kilpailla kenestäkään. Olen edelleen miehestä kiinnostunut, mutta haluaisin säilyttää itsekunnioitukseni.
Kommentit (81)
Mieshän onsamassa tilanteessa kuin se vanhan tarinan aasi kahden heinätuppaan välissä. Kummasta tuppaasta haukkaisin?
Vierailija kirjoitti:
Mieshän onsamassa tilanteessa kuin se vanhan tarinan aasi kahden heinätuppaan välissä. Kummasta tuppaasta haukkaisin?
Jep. Ja en halua olla vaihtoehtona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro miehelle suoraan, että pidät hänestä ja haluaisit tutustua häneen paremmin. Et menetä avoimuudella mitään, mutta arvailemalla et saavuta mitään. On tietysti myös se mahdollisuus, että mies on tykännyt kaverinaisesta jo aiemmin, mutta nainen lämpenee vasta nyt.
Juuri tältä tilanne mielestäni vaikuttaa. En vaan haluaisi nyt olla vaihtoehtona tai kilpailuasetelmassa.
Sitten on aika lyödä kortit pöytään ja kertoa miehelle tunteistasi. Mies saattaa luulla, että olet epävarma hänen suhteensa. Jos pysyt hiljaa, saatat todella joutua kilpailuasemaan. Jos juttu päättyy siihen, että avaudut, päättyisi se joka tapauksessa pian tai roikkuisit löysässä narussa perässä jonkin aikaa.
Tässä vaan tulee itselleni se olo, että tämä asetelma "kaverinaisen" kanssa provosoisi minusta sen reaktion ja en saisi edetä "omaan tahtiin". Mies kyseli mitä jäi mieleen tapaamisesta (kaverinaisen kanssa) ja sanoin että hämmentynyt fiilis jäi. Sen enempää en sanonut koska en halua olla myöskään mustasukkainen tms. Mies on tässä vahvemmin ollut minusta kiinnostunut, mutta tuntuu että "kaverinainen" todella sekoitti pakkaa nyt.
Kyllähän sinä tässäkin kerrot asioita, joista et ole puhunut miehelle. Avoimuus ja tahdin kiristäminen ovat kaksi eri asiaa. Saatat myös olettaa asioita, jotka eivät pidä paikkaansa. Mitä voit tehdä, jos et voi puhua ja olla rehellinen miehelle? Olettaa ja toimia oletuksen mukaan. Silloin et ole valmis mihinkään suhteeseen.
Niin ne ovat. Hyvä pointti. Varmaan en sitten pysty luottamaan häneen.
Mitä voi tapahtua, jos luotat? Hän saattaa häipyä, koska tykkäät hänestä liikaa? Miten lopputulos eroaa tilanteesta, että sinä häivyt vähin äänin?
Toisessa tilanteessa saan kävellä pois pää pystyssä. Toisessa joudun ehkä nappulaksi ja kaveritytön syötiksi, jos se onkin tässä taustalla?
Yhtä lailla pää pystyssä saat poistua, vaikka selvittäisit tilanteen miehen kanssa. Sitten voit sanoa hänelle, että kiitos, tämä riittikin minulle, harmi, että luotin ja tuhlasin aikaani.
Onhan tuo myös järkevä vaihtoehto. Joudun vähän pohtimaan kumpaan kallistun.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vastaavanlainen tilanne suhteeni alussa. Alkuun totean että miehet eivät todellakaan ymmärrä näiden kaveri naisten rivienvälistä annettua flirttiä.
Mieheni oli exänsä kanssa jäänyt kaveriksi eronsa jälkeen. Hyvin pian kävi ilmi, ettei naisen puolelta kyse ollut edelleenkään kaveruudesta vaan hän elätteli toiveita suhtren jatkosta. Loppuviimein mies joutui katkaisemaan "kaveriinsa" välit kokonaan sillä tilanteen tajuttuani kerroin kuinka tämä "kaveruus" minua loukkaa. Miehellä meni naisen viimeisimpiin temppuihin asti aikaa tajuta mihin nainen todella pyrkii. Yritti jatkuvasti tulla väliimme. Nainen ei suostunut minua tapaamaan joka oli minulle viimeinen varoitusmerkki ja tästä mieskin sen tajusi; ei ole kaveria nähnytkään.. no sinne meni se kaveri..
On kai mahdollista tuokin, että mies ei vaan tajua. Itse en ole miehen muita kavereita vielä edes nähnyt. Eli sekin mahdollisesti tukee teoriaa että olen "syötti". Lisäksi tilanteen tekee vaikeammaksi se, että mies ja tämä nainen ovat tekemisissä päivittäin ja mikään välien poikki laittaminen ei tule kysymykseen. En sitä siis pidä edes vaihtoehtona.
Luulen että voin joko jäädä selvittelemään tai kävellä pois. Luulen, että helpointa olisi kävellä pois, mutta kyllä sekin ärsyttää. Varmaan oma ihastuminen menee jossain vaiheessa ohi, jos vihellän poikki.
Ja exäni teki kyllä suhteemme eteen paljon enemmän, kuin tämä mies tekee nyt. Luulen, että saan selkeämmän alun uudelle suhteelle jonkun toisen kanssa. Mutta harmi, että omat tunteet ehtivät astua jo peliin. Haluan kuitenkin tehdä päätöksen järjellä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että voin joko jäädä selvittelemään tai kävellä pois. Luulen, että helpointa olisi kävellä pois, mutta kyllä sekin ärsyttää. Varmaan oma ihastuminen menee jossain vaiheessa ohi, jos vihellän poikki.
Entä jos oletkin väärässä. Oletko tehnyt oletuksesi nyt yhden tapaamisen perusteella? Ehkä tuo kaverinainen ei ole oikeasti kiinnostunut miehestä? Jos heidän välillään ei ole tähänkään mennessä tapahtunut mitään, on joku toinen ollut hänelle aina kiinnostavampi kuin sinun miesystäväsi. Eikö sinua jää vaivaamaan, mikä oli totuus, jos ei jää katsomaan loppuun asti?
Miehiin ei kannata paljon resursseja tuhlata. Menevät sinne, minnne kullimillonkin osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vastaavanlainen tilanne suhteeni alussa. Alkuun totean että miehet eivät todellakaan ymmärrä näiden kaveri naisten rivienvälistä annettua flirttiä.
Mieheni oli exänsä kanssa jäänyt kaveriksi eronsa jälkeen. Hyvin pian kävi ilmi, ettei naisen puolelta kyse ollut edelleenkään kaveruudesta vaan hän elätteli toiveita suhtren jatkosta. Loppuviimein mies joutui katkaisemaan "kaveriinsa" välit kokonaan sillä tilanteen tajuttuani kerroin kuinka tämä "kaveruus" minua loukkaa. Miehellä meni naisen viimeisimpiin temppuihin asti aikaa tajuta mihin nainen todella pyrkii. Yritti jatkuvasti tulla väliimme. Nainen ei suostunut minua tapaamaan joka oli minulle viimeinen varoitusmerkki ja tästä mieskin sen tajusi; ei ole kaveria nähnytkään.. no sinne meni se kaveri..
On kai mahdollista tuokin, että mies ei vaan tajua. Itse en ole miehen muita kavereita vielä edes nähnyt. Eli sekin mahdollisesti tukee teoriaa että olen "syötti". Lisäksi tilanteen tekee vaikeammaksi se, että mies ja tämä nainen ovat tekemisissä päivittäin ja mikään välien poikki laittaminen ei tule kysymykseen. En sitä siis pidä edes vaihtoehtona.
Uskon, että jos olisit syötti, olisi sinut esitelty kaverinaiselle jo aikaisemmin eikä vasta kuukausien kuluttua. Saatat epäillä miestä aivan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos oletkin väärässä. Oletko tehnyt oletuksesi nyt yhden tapaamisen perusteella? Ehkä tuo kaverinainen ei ole oikeasti kiinnostunut miehestä? Jos heidän välillään ei ole tähänkään mennessä tapahtunut mitään, on joku toinen ollut hänelle aina kiinnostavampi kuin sinun miesystäväsi. Eikö sinua jää vaivaamaan, mikä oli totuus, jos ei jää katsomaan loppuun asti?
No itse epäilenkin, että "kaverinaisen" kiinnostus on enemmän "kilpailua" kuin aitoa kiinnostusta. Miehestä tosin en ole varma, ja se tässä nyt onkin pelottavinta. Ja kyllä voin olla oikeassa tai väärässä. Ja kyllä varmasti jonkin verran vaivaa, kuten vaivaa nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että jos olisit syötti, olisi sinut esitelty kaverinaiselle jo aikaisemmin eikä vasta kuukausien kuluttua. Saatat epäillä miestä aivan turhaan.
Tämä on toki myös mahdollista. En haluaisi turhaan epäillä tai itse sabotoida koko juttua. Mies on myös mielestäni erittäin kiinnostava kaikilla tasoilla. Kuitenkin herää pelko ja itsesuojeluvaisto tällaisesta.
Ja en halua tuntea tällä tavalla, siedän huonosti epämääräisyyttä ja epävarmuutta miesten suhteen. Exälläni oli myös kaverinaisia jotka olivat joskus häneen olleet häneen ihastuneita, mutta en silti koskaan epäillyt exääni näin. Hän jotenkin teki kaverinaisille luontevasti selväksi mikä on homman nimi ja panosti paljon minuun ja parisuhteeseemme.
Vierailija kirjoitti:
Ja en halua tuntea tällä tavalla, siedän huonosti epämääräisyyttä ja epävarmuutta miesten suhteen. Exälläni oli myös kaverinaisia jotka olivat joskus häneen olleet häneen ihastuneita, mutta en silti koskaan epäillyt exääni näin. Hän jotenkin teki kaverinaisille luontevasti selväksi mikä on homman nimi ja panosti paljon minuun ja parisuhteeseemme.
Varmaan sinun kannattaa lopettaa tapailu tähän. Eri syystä kuin ajattelet. Vertailet miestä exääsi ja aiempaan suhteeseesi monessa viestissä. Hän pyörii paljon mielessäsi ja katsot asioita hänen lävitseen. Se ei ole reilu lähtökohta uudelle miehelle ja suhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mies tekeekin valintansa. Mutta en haluaisi jäädä tähän "vaihtoehdoksi" katsomaan mitä tapahtuu. Ovat tunteneet tämän naisen kanssa pidempää, mutta näyttää siltä että naisen kiinnostus vasta kunnolla heräsi kun näki minut ja mies esitteli minut hänelle. Meillä on miehen kanssa vasta juttu ihan alussa. Mietin jäänkö katsomaan vai heitänkö jo nyt hanskat tiskiin ja luovutan... :(
Miksi ihmeessä? Vastaava tilanne oli itsellänikin muinoin, mies valitsi minut (eli siis tapailukumppaninsa, ei kaveriaan).
Avoimesti kannattaa asiasta puhua ja ilmoittaa, ettei ole kiinnostunut mistään kolmiodraamoista, eli valinta tehdään heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sinun kannattaa lopettaa tapailu tähän. Eri syystä kuin ajattelet. Vertailet miestä exääsi ja aiempaan suhteeseesi monessa viestissä. Hän pyörii paljon mielessäsi ja katsot asioita hänen lävitseen. Se ei ole reilu lähtökohta uudelle miehelle ja suhteelle.
En ole enää kiinnostunut exästäni. Se on kuitenkin referenssipisteeni, en ole huvikseni deittaillut sen suhteen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mies tekeekin valintansa. Mutta en haluaisi jäädä tähän "vaihtoehdoksi" katsomaan mitä tapahtuu. Ovat tunteneet tämän naisen kanssa pidempää, mutta näyttää siltä että naisen kiinnostus vasta kunnolla heräsi kun näki minut ja mies esitteli minut hänelle. Meillä on miehen kanssa vasta juttu ihan alussa. Mietin jäänkö katsomaan vai heitänkö jo nyt hanskat tiskiin ja luovutan... :(
Miksi ihmeessä? Vastaava tilanne oli itsellänikin muinoin, mies valitsi minut (eli siis tapailukumppaninsa, ei kaveriaan).
Avoimesti kannattaa asiasta puhua ja ilmoittaa, ettei ole kiinnostunut mistään kolmiodraamoista, eli valinta tehdään heti.
Joo kolmiodraamasta en tosiaan ole kiinnostunut, en halua joutua sellaiseen asetelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko avata vielä lisää, miten tilanteesi eteni?
Samanlaisessa tilanteessa kuin ap, ja oma kiinnostus hiipunut huomattavasti alun ihastuksesta. Tuollainen epävarmuus tahraa ihania tunteita, ja saa miettimään, onko koko jutussa mitään järkeä.
Mä varmaan sanoisin miehelle suoraan, että kaverinainen taitaa haluta susta enemmän kuin kaveria ja mua ei kiinnosta tällaisessa kuviossa olla osallisena. Ja jättäisin miehen. Jos mies tekisi jotain konkreettista, esim saisi kaverinsa aisoihin tai jättäisi koko ystävyyden, voisin katsoa tilannetta uudestaan. Normaalisti naispuoliset kaverit on miehelle ok, mutta tuollaiset ei. Eikä kiinnosta minua ollenkaan pelata jotain häiriintynyttä huomiokilpailua, olkoon.