En kestä enää. 2v imee vieläkin tuttipulloa.
Ei meinaa millään lopettaa. Joka yö: ”maitoo pulloon”. Miten saisi lopettamaan/miten teillä on toimittu tämän asian kanssa? 2 vuotias siis. Miten saa lopettamaan? Onko teillä sama tilanne? 2v on jo kyllä aika iso juomaan maitoa tuttipullosta. Eli kyseessä siis 2v poika, ja joka yö (ja päivälläkin) joutuu hakemaan maitoa. Pahempi oli kuitenkin imetysvaihe. Imetin 1 vuotiaaksi asti, sitten vaihdettiin maitopulloon ja se oli sitten…menoa. Hän juo sitä edelleen, ei meinaa millään lopettaa, reissussa pakko olla mukana tuttipullo , (muuten alkaa itkeä).
Lisäksi mies ei ota asiaa tosissaan. Aina jos sanon että se on huonoksi lapsen hampaille, mies vastaa: ”kyllähän se sitä voi syödä mitä pahaa siinä muka on” yms. Neuvolassakin sanottiin että parin
viikon sisällä lopettakaa se, (neuvolakäynnistä jo 3 kuukautta) eikä kyllä tunnu lopettavan koskaan.
Olen äärettömän väsynyt, sillä jos maito loppuu yöllä tuttipullosta, joudun hakemaan lisää, sitten loppuu maito ja sitten tulee itku:(
Help!
Kommentit (12)
Mitäpä jos sanoisit ei. Ja kestäisit seuraukset.
Ei kai tuossa muu auta kuin vain kestää itkut. Mutta jos lohduttaa, niin mun 2,5v haluaa vieläkin tissiä. Olen itsekin tulossa siihen päätökseen, että alkaa olla jo aika kestää luopumisitkut. Ei ole kuitenkaan mikään vauva enää.
2-vuotias ymmärtää jo puhetta. Voit selittää hänelle haluamallasi tavalla, että nyt hän on jo liian iso juomaan tuttipullosta. Pupuvauvoille lahjoittaminen on suosittua näissä tutti- ja tuttipulloasioissa.
Kyllä, lapsesi saattaa itkeä, kun ei saa pulloa, mutta se ei ole hänelle vahingoksi. Sinä lohdutat häntä.
Mä pelkäsin etukäteen tutin ottamista pois. Ajattelin, että siitä sukeutuu joku viikkojen taistelu. Ei sukeutunut. Eka lapsi: kun hän oli vähän alle 2, sanoin, että kohta tutti pitää jättää pois. Lapsi sanoi, että ei, hän tykkää tutista. Mä sanoin, että saat vielä hetken aikaa syödä tuttia, mutta sitten, kun täyttää 2, tutti jätetään pois. Ennen kuin lapsi täytti 2, menimme vanhempieni luo yöksi. Tutti unohtui kotiin. Sanoin lapselle, että nyt tutti on unohtunut kotiin, täytyy vain nukahtaa ilman tuttia. Lapsi nauroi. Mun äitini nukutti lapsen, hän pyysi tuttia kerran, mutta kun sitä ei ollut saatavilla, tyytyi siihen. Toka lapsi: sai pitää tuttia vähän yli 2-vuotiaaksi, koska tiedossa oli leikkaus, ja ajattelin, että tutti on hyvä olla kipujen ym. takia. Kun leikkaus oli ohi ja haavat parantuneet, lapsi sai käydä jättämässä tutin oraville. Seuraavana päivänä paikalta löytyi rusinapaketti. Ei itkuja tässäkään tapauksessa, vaikka tuttia vähän kaivattiinkin. Mutta jos itku tulee, se ei haittaa. Se on normaalia lapsen elämää. Tuttipullo unohtuu nopeasti.
Mun kolmevuotias taas otti tutin vauvaveljeltään ja lutsutti sitä. Ai että harmitti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa muu auta kuin vain kestää itkut. Mutta jos lohduttaa, niin mun 2,5v haluaa vieläkin tissiä. Olen itsekin tulossa siihen päätökseen, että alkaa olla jo aika kestää luopumisitkut. Ei ole kuitenkaan mikään vauva enää.
Joo. Kyllä sen pitää loppua nyt viimeistään tässä kuussa. Siis sen maidon imeminen pullosta, sillä hampaat…
Lilja-Mari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kyllä sen pitää loppua nyt viimeistään tässä kuussa. Siis sen maidon imeminen pullosta, sillä hampaat…
Menee rikki. Hampaat menee rikki.
Meillä muuten sama juttu, paitsi kyseessä 3v tyttö. Pitää kyllä lopettaa tämän viikon aikana.
Puhukaa asiasta pojan kanssa. Käykää ostamassa yhdessä kiva muki. Jospa se tuttipullo jäisi ainakin päivällä pois.
Yöjuominen on tapa. Voi olla, ettei auta kuin raaka peli. Itkua ja lohduttelua ja silitystä, muttei maitoa - ehkä tilkka vettä mukista. Ja sitten takaisin nukkumaan.
Tai mies hoitakoon itsenäisesti nämä yöjuottamiset, jos häntä ei kerran haittaa.
Aikuiset kuitenkin päättävät näistä lasten asioista - ei poika itse osaa lopettaa, koska hänet on ohjelmoitu siihen yövälipalaansa.
Iltapalaksi semmoiset puurot ja vellit, ettei ainakaan nälkäänsä herää.
Siitä on tullut varmaan jo "turvapullo". Nyt vain tyynesti ja rauhallisesti sanotte, että hän on jo sen verran iso, ettei enää pulloa tarvitse. Tämä vasta sitten kun olisi pullon aika. Vanhemmilla yhtenäinen linja, eikä mitään ylimääräistä puhetta asiasta. Eikä lipsumista, edes ajatuksissa. Itkee jos itkee ja sitä enemmän, mitä isompi numero asiasta tehdään. Oma muki koruttomasti eteen ruokapöydässä, ei juottamista sänkyyn eikä muuallekaan, mihin se ei normaalielämässäkään kuulu.
Voi sujua helpostikin. Meillä ainakin tutti jäi pois vähän samalla systeemillä.
Kerro miten käy, kiinnostaa!
Miksi? Etkö puutu asiaan? Piilota se pullo johonkin, saa sitten olla ilman.