Minkälaisista palveluksista naiset oikeasti ilahtuisivat jos naapurin mies niitä heille tekisi?
Koiran ulkoilutus aina silloin tällöin? Tulisinko avaamaan tukkeutuneet viemärisi? Nurmikonleikkuuta jos asut rivitalossa? Minkälaisilla toimilla pääsisisin osaksi elämääsi?
M32
Kommentit (46)
Viimeksi olin iloinen kun naapuri kävi kaatamassa rivaripihastani pari puuta. Sen verran suuria, ettei olisi mennyt käsisahalla, sen verran pieniä ettei olisi viitsinyt palkata ammattilaista. Kyseinen mies on perheellinen, joten ei pelkoa että hän tällä pienellä avulla olisi jotenkin luikerrellut "osaksi elämääni", mitä se sitten tarkoittaakaan.
Ilahdun aina kun naapuri pitää ovea auki, jos tuon ostoksia tai vien roskia tai muutenkin vaan. Oli se nainen tai mies. Itsekin pidän ovea kaikille sukupuoleen katsomatta.
Muuta apua en tarvitse, osaan ihan itse tehdä kaikki jutut kotona. Mitä en osaa, sitä ei tee random naapurikaan vaan alan ammattilainen.
Naiset ovat erittäin kompleksisia elämänmuotoja.
Minä ilahtuisin pienistä korjauksista (kaapin ovi repsottaa, parvekkeen oven tiivisteet olisi uusittava ja samoin olkkarin ikkunoiden), pari tauluakin pitäisi ripustaa.
Selvityksenä: kädet ovat taas siinä kunnossa, että en voi tehdä reuman takia oikein mitään ja apu olisi tervetullutta
Riippuu naisesta. Teen itse korjaukset ja vastaavat, mutta kiipeilyä vaativat, sinänsä yksinkertaisetkin jutut pelottaa, kun toinen jalka on rikki ja tasapaino siksi huono, eli olisin iloinen jos joku esim. laittaisi amppelikoukut kattoon.
Seinän poraus taulua varten ja erityisesti valaisimien laitto kattoon. Kantoapu huonekalujen ja kodinkoneiden vaihtoon. Omakotitalossa on aina jotain fiksausta, sekin kelpaisi. Kerrostalossa ovien aukaisu. Mistäpäin olet? Ai niin, sulla on joku tietty nainen kiikarissa... Tsemppiä!
Meidän tontilta mätkähti puu tielle, niin kyllä mä ilahduin kun naapuri hoiteli sen näppärästi moottorisahalla palasiksi. Oma mies oli työmatkalla, enkä itse uskalla koskea moottorisahaan.
Tästä keskustelusta tuli vähän mieleen että naisille kyllä kelpaa palvelija, mutta ovatko he itse valmiita antamaan tai tekemään mitään. Paras oli tuo viimeinen jolla oli jopa oma mies valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat erittäin kompleksisia elämänmuotoja.
Koetapa tunkeutua naapurin Jallun elämään kyselemällä mitäs keikkaa sulla täällä olis kaveriehdokkaalle.
Juuri nyt ilahduttaisi polkupyörän huoltaminen, koska yritin vaihtaa itse kissansilmää takavaloon, ja totesin etten jaksa vääntää niitä ruuveja auki. Itse asiassa mietinkin juuri, kehtaisiko konsultoida mukavaa naapurin miestä vai pyydänkö isää avuksi.
Yleisesti ottaen miehen apu olisi tarpeen juuri niissä asioissa, joissa itse ei yletä edes jakkaralla tai ei fyysinen voima riitä, kuten kiviseinän poraaminen, katon loisteputkilampun vaihtaminen jne. Onneksi on vielä isä elossa ja siskon mies auttaa tarvittaessa.
Jos olisi se tietty naapurin mies niin saisi tehdä ihan mitä haluaa. Muiden apua en kyllä tarvitse mihinkään, joko hoidan homman itse tai ostan ammattilaisen asialle.
Vierailija kirjoitti:
Tästä keskustelusta tuli vähän mieleen että naisille kyllä kelpaa palvelija, mutta ovatko he itse valmiita antamaan tai tekemään mitään. Paras oli tuo viimeinen jolla oli jopa oma mies valmiina.
Autan tietysti vastavuoroisesti, jos osaan, pystyn tai ehdin. Esim. kun naapurin lapset oli pienempiä, olin välillä heidän kanssaan jonkin aikaa pihalla, kun vanhempien työvuorot meni vähän ristiin.
t. se jonka naapuri kaatoi puita
Vierailija kirjoitti:
Siksi maksan rahalla siitä mistä en itse selviä.
Äitiäni 80 v. auttoi naapuri nurmikon leikkaamisessa ja lumitöissä.
Mulla seinänaapurin nuori mies tuli vaihtamaan kattoplafondiin lampun aikoinaan ja jäi juttelemaan illaksi. Siitä kehkeytyi parin vuoden seurustelusuhde. Molemmat oltiin alta kolmekymppisiä tuolloin ja nyt ollaan eri teillä, mutta mukava muisto jäi tuosta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Paistamaan lettuja auttaneelle miehelle? Onnistuu kyllä. Maksamaan seksillä (jota ap tarkoittaa) EI missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autan tietysti vastavuoroisesti, jos osaan, pystyn tai ehdin. Esim. kun naapurin lapset oli pienempiä, olin välillä heidän kanssaan jonkin aikaa pihalla, kun vanhempien työvuorot meni vähän ristiin.
t. se jonka naapuri kaatoi puita
t
No mitä apua tarvitsisit itse mieheltä/naiselta? Ja jos toinen auttaa, niin riittääkö se sellaisenaan vai odotatko kumminkin ihmissuhdetta?
Aina kun näkee tämän naapurin, kannattaa mennä kysymään että mitä voit tehdä. Voit odottaa oven takana jos et tiedä milloin liikkuu. Tai sitten katsot ikkunasta sisään onko se kotona. Vara-avain on yleensä kuistin läheisyydessä tai vajassa jos haluat tehdä yllätysremontin kun naapuri on poissa. Tämä voisikin olla ilahtunut! Samalla voit asentaa jonkin pienen kameran esim. Olohuoneeseen niin tiedät paremmin onko hän kotona. Suklaan tarjoamisesta ei ole haittaa.
Tukkeutuneen viemärin avaamalla osaksi elämääni? Taitaa olla useampi vuosi siitä, kun viemärini viimeksi oli tukossa. Selvisin silloinkin karhupumpulla ja jollain aineella.
Kyllä on taas tasokasta settiä...