Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unihalvauksen keskeyttämisen voiko opetella itse??

Vierailija
26.07.2020 |

Olen alkanut saada taas unihalvauksia, onnistuin kerran tässä lopettamaan tämän aika alkuunsa. Ahdistus siitä jäi silti:( Kuulin nakutusta huoneesta, ja paha lähestyi, se tunne on aivan kamala enkä halua sitä enää ikinä. En uskalla kohta nukkua enää, muutenkin on univaikeuksia. Luulin olevani hereillä sängyssäni, mutta en siis oikeasti ollutkaan vaan unessa yhä ja tuo halvaus alkamassa.
Ajattelin siinä jotain, että tämä muuttuu kohta vielä paljon pahemmaksi ja luettelin mielessäni eräiden henkilöidne nimiä, siten pääsin hereille ennen tapahtumien etenemistä. On siis aiemminkin ollut ja kaikkea normi-unihalvauksien meininkejä: mustaa, pahuutta huokuvaa hahmoa tulossa lähelle,murisemassa vieressä, kuristamassa hengiltä jne. Todella ahdistavia nuo tunnelmat:( Niin voiskohan tuon jotenkin toistaa ja opettaa mielensä, että keskeyttääkin sen itse?! En halua edetä noihin hahmo-kohtauksiin enää ikinä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltarukous tietysti ja Jeesuksen puoleen kääntyminen muutenkin koko elämää ja ikuisuutta ajatellen, tämä kaikille. Nuku kyljelläsi, tue itsesi vaikka seinää vasten tyynyillä.

Vierailija
2/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin kyljelläni viimeksi, kun sain sen. Kuulin ihme nakuttavaa ääntä ja paha oli lähestymässä minua. Olen tainnut aiemmin saada niitä vaan selälläni nukkuessa, olen yrittänyt välttää siksi sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teillä niissä tapahtuu? Mulla joku paha musta tulee vierelle/sängyn päätyyn ja pitää kamalaa ääntä, en ole ikinä nähnyt kunnolla kuin jonkun ison mustan olennon. Kerran nousin kattoon ja päin seiniä,sänky tärisi kovaa myös,sitten se paha alkoikin viskellä minua kovaa vauhtia ympäriinsä,oli uutta se. Eikö nämä ole aika yleisiä ihmisillä? Hemmetin pelottavia kyllä pimeässä huoneessa ja se ahdistus on omaa luokkaansa myös verrattuna normi-painajaisiin:(

Vierailija
4/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui unihalvauskohtaukset kun aloin komentaa sitä, mikä sen olon aiheutti. Käskin vain yksinkertaisesti pois eikä takasin ole tullut. Kuulostaa hölmöltä, myönnän. Todennäköisesti käskin vain itseäni alkaa taas hengittää ja se jäi jonnekin alitajuntaan.

Vierailija
5/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui unihalvauskohtaukset kun aloin komentaa sitä, mikä sen olon aiheutti. Käskin vain yksinkertaisesti pois eikä takasin ole tullut. Kuulostaa hölmöltä, myönnän. Todennäköisesti käskin vain itseäni alkaa taas hengittää ja se jäi jonnekin alitajuntaan.

Ainiin ja mulla nämä ilmeni niin että jokin paha istui rintakehän päällä enkä pystynyt hengittämään. Oli todella ahdistavaa ja pelottavaa.

Vierailija
6/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leave, Satan!

Vierailija
7/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema se on joka jollekin kolkuttelee. Halvaukset loppuu sen saadessa tahtonsa.

Vierailija
8/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin yöllä, paniikissa, jotkut tummat hahmot sängyn vieressä. Kuulin äänen päässäni " rauhoitu, olet laittanut tummia pyykkejä kuivumaan katosta". Aamulla kun heräsin,ajattelin, että en koskaan laita pyykkejä katosta roikkumaan. Outo uni.

Vierailija
9/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain mitenkään mahdollista, opettele nauramaan niille. Pidä ilmiötä ja olentoja koomisena. Tai sitten kuvittelet kirkkaan valon itsesi ympärille, ihan kuin olisit valokuplassa.

Vierailija
10/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee unihalvauksia ja painajaisia selällään nukkuessa. Ja kuumassa! Nukutko liian paksulla peitolla ja mikä on huoneen lämpötila?

Tunnut kovin ahdistuneelta muutenkin, oletko hakenut apua siihen? Mikä sua ahdistaa elämässä? Ehkä joku rauhoittava voisi olla vähäksi aikaa paikallaan, että oppisit taas tuntemaan olosi turvalliseksi.

Oletko muuten kokeillut painopeittoa? Itse olen ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriöinen ja pahasti uniongelmainen ja mulla auttaa rauhoittumiseen illalla. Makoilen sen alla ennen nukahtamista ja sit otan vain pussilakanan päälle.

Vierailija
11/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee unihalvauksia ja painajaisia selällään nukkuessa. Ja kuumassa! Nukutko liian paksulla peitolla ja mikä on huoneen lämpötila?

Tunnut kovin ahdistuneelta muutenkin, oletko hakenut apua siihen? Mikä sua ahdistaa elämässä? Ehkä joku rauhoittava voisi olla vähäksi aikaa paikallaan, että oppisit taas tuntemaan olosi turvalliseksi.

Oletko muuten kokeillut painopeittoa? Itse olen ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriöinen ja pahasti uniongelmainen ja mulla auttaa rauhoittumiseen illalla. Makoilen sen alla ennen nukahtamista ja sit otan vain pussilakanan päälle.

Kamomillateetä kannattaa juoda iltaisin, sillä on rauhoittava vaikutus.

Vierailija
12/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä sille alapeukkua.

Vierailija
13/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee kyllä taas asiantuntijan neuvoja 😂

Jos mieli, hermosto ja keho on yliviritystilassa niin sitä ei mikään kamomillatee korjaa.

Vierailija
14/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö hallitsemaan uniasi? Oletko kuullut selkounista?

Mietin olisiko samanlaisesta metodista apua tuohon lopettamiseen.

Vierailija
15/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattasit itekkin olla ahdistunut tollasen kokemuksen jälkeen jossa tuntuu että tukehtuu hengiltä eikä voi liikkua,huutaa tai tehdä muutenkaan mitään. ja joo, ehkä korona(kuo le ma)vaan kolkuttelee jo ovella!

Vierailija
16/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee kyllä taas asiantuntijan neuvoja 😂

Jos mieli, hermosto ja keho on yliviritystilassa niin sitä ei mikään kamomillatee korjaa.

Joo, kannattaa vetää samoja nappeja kuin sä, niin saa varmuudella oikein hyvän fiiliksen.

Vierailija
17/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saattasit itekkin olla ahdistunut tollasen kokemuksen jälkeen jossa tuntuu että tukehtuu hengiltä eikä voi liikkua,huutaa tai tehdä muutenkaan mitään. ja joo, ehkä korona(kuo le ma)vaan kolkuttelee jo ovella!

se on viikatemies joka varoittaa. Olen kokenut.

Vierailija
18/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teillä niissä tapahtuu? Mulla joku paha musta tulee vierelle/sängyn päätyyn ja pitää kamalaa ääntä, en ole ikinä nähnyt kunnolla kuin jonkun ison mustan olennon. Kerran nousin kattoon ja päin seiniä,sänky tärisi kovaa myös,sitten se paha alkoikin viskellä minua kovaa vauhtia ympäriinsä,oli uutta se. Eikö nämä ole aika yleisiä ihmisillä? Hemmetin pelottavia kyllä pimeässä huoneessa ja se ahdistus on omaa luokkaansa myös verrattuna normi-painajaisiin:(

Mäkin tunnen jonkun kamalan läsnäolon. Kerran tunsin, että asunnossani kuuluu vieraiden ääniä ja joku painaa tyynyä mun naamalla, olin halvaantunut ja pikkuhiljaa se vaan hälveni. Viimeksi mussa oli joku riivaaja, joka viskeli mua ympäriinsä. Koetin unessa saada miestäni tajuamaan ja auttamaan, mutta se vaan lähti pois ja nauroi.

Uutena juttuna mä en meinaa saada herättyä sitä tunnetta pois mitenkään, olen tuntikausia unenomaisessa tilassa enkä uskalla enää alkaa nukkumaan. Teen todellisuustestejä ja pidän käsiä kylmän veden alla että heräisin, räpsyttelen kuminauhaa ranteessa ja nipistelen itseäni.

Mä en edes usko mihinkään jumalaan tai stanaan, oon ateisti ja siksikin nämä pelottaa ja mumisen rukouksia mielessäni jos ne vaikka auttaisikin.

Mikä näitä aiheuttaa ja miten niistä pääsee??

Oon jo harkinnut nukkuvani raamatun kanssa, vaikka en edes usko.

Vierailija
19/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä hakisin lääkäriltä apua ennenkuin et uskalla ollenkaan nukkua ja oot laitoksessa.

Mieto rauhoittava vois olla paikallaan. Uni on niin tärkeä osa elämää ja se vaikuttaa ihan kaikkeen että sitä ei saa alkaa pelkäämään. Sun ahdistus vaan ruokkii ahdistusta.

Tuntuu kurjalta sun puolesta.

Vierailija
20/55 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nauraa, mutta voisiko olla Alien Abductions?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän