Kyllä parikymppinen tarvitsee vanhemmat mukaan vuokra-asunnon näyttöön.
Itse en ikimaailmassa luottaisi tuon ikäisen vastuullisuuteen. Parikymppinen EI ole vielä aikuinen ja sillä siisti.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 14:59"]
Tuleva isoäiti olisi meidän tapauksessamme loukkaantunut sydänjuuriaan myöten jos emme olisi ottaneet häntä mukaan tarvikkeidenostoreissulle. Itse olisin mieluummin hankkinut tavarat itse mutta olen tietty kiitollinen avustuksesta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 13:45"]
Jos vanhemmat hoitavat yli 20.vuotiaiden lastensa asioita, se kertoo siitä että vanhempi ei osaa päästää irti. Kyllä tuon ikäinen osaa jo hoitaa omat asiansa, jos hänet on kasvetettu niin. Nämä mammat, jotka tekevät kaiken aikuisten lasten puolesta, tekevät lapsille karhunpalveluksen. Miten ne "lapset" oppii ikinä pärjäämään omillaan, jos äidin apua ja lupaa tarvitaan joka hemmetin asiassa?
[/quote]
Tätä samaa mietin aina, kun lastentarvikeliikkeeseen tulee kolmikymppinen pariskunta ja eläkeikää lähentelevä nainen, josta on tulossa isoäiti. Miten ne aikuiset lapset oppii ikinä hoitamaan asioitaan, jos vauvalle vaunut, rattaat, hoitopöydän ja sängyn maksaa isoäiti? Eikä' näitä kolmikkoja ole liikkeessämme viikossa yksi tai kaksi vaan useita: oletusarvoisesti isoäiti maksaa lapsenlapsen suuret hankinnat! Antaisivat lastensa pärjätä omillaan ja lopettaisivat kalliiden rattaiden maksamisen.
[/quote]
[/quote]
Miksi roikutte vanhemmissanne? On pelkkä tekosyy väittää, että joku loukkaantuu kun tosiasiassa kyse on siitä, että haluatte vanhempien yhä paapovan.
Ihme väitteitä. Parikymppinen tarvitsee mielestäni vanhemmat mukaan, jos aikoo _ostaa_ oman asunnon.Vuokraus, mitä ihmettä? Eihän siinä ole edes minkäänlaisista taloudellisista riskeistä kysymys. Muutamasta satasesta korkeintaan. Kyllä tuonikäisen ihmisen täytyy tajuta, mihin omat rahat riittää tai millaiseen kämppään voi muuttaa.
Entä jos vanhemmat eivät ole enää elossa tai asuvat esim. ulkomailla?
Jos olisin vuokranantaja, pitäisin positiivisena, jos tuollaisella nuorella (vaikka vielä ensikämppä) on vanhemmat mukana näytöllä. Näkee vähän perheen tyylin ja vanhempien asenteen. Loppujen lopuksi tuon ikäisen elämää määrittää vielä paljon se kodin malli ja hätä tilanteessa vanhempien tuki.
Tuleva isoäiti olisi meidän tapauksessamme loukkaantunut sydänjuuriaan myöten jos emme olisi ottaneet häntä mukaan tarvikkeidenostoreissulle. Itse olisin mieluummin hankkinut tavarat itse mutta olen tietty kiitollinen avustuksesta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 13:45"]
Jos vanhemmat hoitavat yli 20.vuotiaiden lastensa asioita, se kertoo siitä että vanhempi ei osaa päästää irti. Kyllä tuon ikäinen osaa jo hoitaa omat asiansa, jos hänet on kasvetettu niin. Nämä mammat, jotka tekevät kaiken aikuisten lasten puolesta, tekevät lapsille karhunpalveluksen. Miten ne "lapset" oppii ikinä pärjäämään omillaan, jos äidin apua ja lupaa tarvitaan joka hemmetin asiassa?
[/quote]
Tätä samaa mietin aina, kun lastentarvikeliikkeeseen tulee kolmikymppinen pariskunta ja eläkeikää lähentelevä nainen, josta on tulossa isoäiti. Miten ne aikuiset lapset oppii ikinä hoitamaan asioitaan, jos vauvalle vaunut, rattaat, hoitopöydän ja sängyn maksaa isoäiti? Eikä' näitä kolmikkoja ole liikkeessämme viikossa yksi tai kaksi vaan useita: oletusarvoisesti isoäiti maksaa lapsenlapsen suuret hankinnat! Antaisivat lastensa pärjätä omillaan ja lopettaisivat kalliiden rattaiden maksamisen.
[/quote]