Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsidesit on jo viety Prismoista ja S-kaupoista pois

Vierailija
26.07.2020 |

Samoin kirjastosta. Miksi ihmeessä? Kuitenkin muissa kaupoissa noita näyttää olevan yhä?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä Prismassa, jossa viimeksi kävin, käsidesiä oli yhä tarjolla. Muttan K-marketissa ei enää ollut. Jotkut kauppiaat antavat väärää signaalia. Käsidesit pitäisi jättää tarjolle silloinkin, kun ja jos korona saadaan kuriin, koska niistä olisi hyötyä muidenkin tartuntojen vähentämisessä.

Kyllä, esim. tänä vuonna norovirusta ei ole ollut juuri ollenkaan.

Paitsi että käsidesi ei tehoa vaipattomiin viruksiin, kuten noroon. Ei siis ole käsidesin ansiota.

Vierailija
22/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa kirjastoista löytyy käsidesit mutta ei enää kaupoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan meillä ole viety pois, mutta asiakkaat eivät enää käytä sitä. Iso kyltti missä pyydetään desinfioimaan kädet ennen ostosten aloittamista ja ehkä 1/10 asiakkaasta sitä enää käyttää. 

Täällä päin oli vielä tuollainen kyltti Prismassa kun maanantaina kävin. Tänään oli sekä kyltti että desimaatti (kolikolla toimivat käsidesin annostelijat) otettu pois eikä edes tuotu pumppupulloa tilalle. Kai ne ajattelee että korona on nyt kokonaan ohi kun rajoitukset on purettu.

Vierailija
24/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoen Lidl käsidesi haisee hirvittävälle, ei lähde haju vielä kotonakaan pesun jälkeen, eli ei voi käyttää. Muutoin joka puolella desit yhä käytössä. Oma pikkuplo laukussa on varalla jos ei ole tai löydy desiä muutoin. Hanskatkin käteen esim kirjastossa.

Vierailija
25/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma jos oot siitä riippuvainen. Ihan hölynpölyä koko käsidesi muutenkin on.

Vierailija
26/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa on käsidesit edelleen esillä. Eilen näytti olevan hyvä tarjous kotimaisesta desistä, kympillä kaksi isoa pulloa. Itse ostin varmuuden vuoksi kaappiin odottamaan syksyä.

Vierailija
27/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt viimeisen viikon aikana pitkälahden, Petosen ja Puijonlaakson s-marketeissa sekä Prismassa ja jokaisessa on ollut käsidesiautomaatit. Älä puhu paskaa.

Vierailija
28/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt viimeisen viikon aikana pitkälahden, Petosen ja Puijonlaakson s-marketeissa sekä Prismassa ja jokaisessa on ollut käsidesiautomaatit. Älä puhu paskaa.

Unohtui mainita myös K-rauta ja Matkus. Näissä myös käsidesit saatavilla.

Vierailija
29/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan meillä ole viety pois, mutta asiakkaat eivät enää käytä sitä. Iso kyltti missä pyydetään desinfioimaan kädet ennen ostosten aloittamista ja ehkä 1/10 asiakkaasta sitä enää käyttää. 

Mä pesen käsiä ennen ja jälkeen kaupassakäynnin. Voisin myös käydä Prisman vessassa käsipesulla, mutta kun se on aina vähän sotkuinen, niin ei huvita. Joutuis ekaks pesee sen vessan käsienpesupaikan.

Vierailija
30/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskit ja desit tarjolle kauppoihin heidän puolestaan, jos niitä halutaan oikeasti käytettävänkin...Näin se menee muuallakin kuin Suomessa. Toki Suomessa ollaan niin ahneita aina, että mahdollinen maskipakkokin maksatettaisiin takuulla kansalaisilla ja mites köyhimmät sitten, eivät voi liikkua kotoaan minnekään, jos ei ole varaa maskeihin? Tai jos ostaa maskit, ei olekaan rahaa enää ruokaan eli turha ostos silti.

Niinpä.Ja VR ei itse järjestä ilmaisia turvavälipaikkoja vaan matkustaja voi nyt itse ostaa viereisen paikan jos haluaa varmistaa ,ettei viereen istu kukaan matkan aikana.Hinta riippuvainen matkan pituudesta,joten ihmiset joutuvat eriarvoiseen tilanteseen.Kyllä on rahastusta!

Vierailija
31/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä Prismassa, jossa viimeksi kävin, käsidesiä oli yhä tarjolla. Muttan K-marketissa ei enää ollut. Jotkut kauppiaat antavat väärää signaalia. Käsidesit pitäisi jättää tarjolle silloinkin, kun ja jos korona saadaan kuriin, koska niistä olisi hyötyä muidenkin tartuntojen vähentämisessä.

Paitsi että käsidesi ei tehoa vaipattomiin viruksiin, kuten noroon. Ei siis ole käsidesin ansiota.

Olen oikea noro-magneetti. Tänä keväänä ei ole ollut yhtään noroa, eikä edes pienempää oksennustautia. Joku ihme tässäkin on tapahtunut. Olisko se että lapset ovat olleet poissa päiväkodeista? Mulla ei ole enää pieniä lapsia kotona tosin. Eli ovat levittäneet sitä aiemmin julkisilla paikoilla, kun ensin ovat saaneet sen tartunnan päiväkodista.

Vierailija
32/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on hyvä idea muutenkin. Ostoskärryjen työntöaisathan ovat tutkitusti yksi pahimmista bakteeripesistä. Parhaita on ne, missä ei tarvitse itse koskea mihinkään pumppupulloon, vaan tulee automaatista. Tylsää kuljettaa mukana, kun en käytä käsilaukku ja miehet ei varsinkaan käytä. Autossa ei suositella sitä kuumalla ilmalla säilytettävän, eikä kaikki kulje autolla. Mulla lompakko ja puhelin kulkee taskussa, kaupassa käyn kävellen tai pyörällä.

Vierailija
33/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Lidl käsidesi haisee hirvittävälle, ei lähde haju vielä kotonakaan pesun jälkeen, eli ei voi käyttää. Muutoin joka puolella desit yhä käytössä. Oma pikkuplo laukussa on varalla jos ei ole tai löydy desiä muutoin. Hanskatkin käteen esim kirjastossa.

Joka Lidlissä se sama tyrmäävä haisulidesi. Tappaa pöpöt jo pelkällä hajullaan.

Vierailija
34/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ainakin XXL:ssä Matkuksessa sekä sisäänmennessä että kassoilla, useita.

Vierailija
35/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän omia käsidesejä, koska kaupoissa on yleensä jotain aivan hirveää sotkua, joka tahmaa kädet. Apteekista sai sellaista mikä ei tahmaa.

Meillä työpaikalla (avokonttoritoimisto) ei ole koko aikana ollut ensimmäistäkään käsidesipulloa. Lomien loppumista, risteily- ja etelänmatkaajien paluuta ja toista aaltoa odotellessa...

Vierailija
36/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on hyvä idea muutenkin. Ostoskärryjen työntöaisathan ovat tutkitusti yksi pahimmista bakteeripesistä. Parhaita on ne, missä ei tarvitse itse koskea mihinkään pumppupulloon, vaan tulee automaatista. Tylsää kuljettaa mukana, kun en käytä käsilaukku ja miehet ei varsinkaan käytä. Autossa ei suositella sitä kuumalla ilmalla säilytettävän, eikä kaikki kulje autolla. Mulla lompakko ja puhelin kulkee taskussa, kaupassa käyn kävellen tai pyörällä.

Entäs talvella, kun kärryt on ulkona pakkasessa? Kuoleeko bakteerit ja virukset siellä? Jos näin on, niin käytän vain ulkokärryjä.

Vierailija
37/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikea noro-magneetti. Tänä keväänä ei ole ollut yhtään noroa, eikä edes pienempää oksennustautia. Joku ihme tässäkin on tapahtunut. Olisko se että lapset ovat olleet poissa päiväkodeista? Mulla ei ole enää pieniä lapsia kotona tosin. Eli ovat levittäneet sitä aiemmin julkisilla paikoilla, kun ensin ovat saaneet sen tartunnan päiväkodista.

1. Mistä voit olla varma, että tautisi on juuri noro? Et voi tietää sitä ilman ulostenäytteen viemistä labraan.

2. Tauteja on liikkeellä vähemmän, koska ihmisiä on liikkeellä vähemmän ja moni on tehostanut käsihygieniaa muutenkin kuin käsidesin kanssa.

Vierailija
38/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän omia käsidesejä, koska kaupoissa on yleensä jotain aivan hirveää sotkua, joka tahmaa kädet. Apteekista sai sellaista mikä ei tahmaa.

Meillä työpaikalla (avokonttoritoimisto) ei ole koko aikana ollut ensimmäistäkään käsidesipulloa. Lomien loppumista, risteily- ja etelänmatkaajien paluuta ja toista aaltoa odotellessa...

Älyääköhän kaikki risteilyillä olleet pitää sen 2 viikon karanteeninsa?

Vierailija
39/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs talvella, kun kärryt on ulkona pakkasessa? Kuoleeko bakteerit ja virukset siellä? Jos näin on, niin käytän vain ulkokärryjä.

Kylmällä ei ole juuri vaikutusta, lähinnä hidastaa bakteerien lisääntymistä.

Vierailija
40/51 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyääköhän kaikki risteilyillä olleet pitää sen 2 viikon karanteeninsa?

Ei esimerkiksi Virossa käymisen jälkeen tarvita karanteenia.