Meilahti, Lauttasaari vai Munkkivuori?
Minne näistä muuttaisit kahden pienen lapsen kanssa ja miksi?
Kommentit (5)
Ja Munkkiniemessä on hyvä neuvola, jossa meillä on aivan ihana, sympaattinen ja erittäin ammattitaitoinen nuori terveydenhoitaja.
Olen asunut noista vain Meilahdessa ennen lasten syntymää.
Itse muuttaisin joko ihan Etu-Töölöön tai Lauttasaareen (en Vattuniemeen). Minulle on tärkeää palvelujen läheisyys ja joukkoliikenteen toimivuus. Munkkivuori on noissa molemmissa suhteissa ihan toivoton, täysin bussin varassa ja vain ne lähikaupat tarjolla.
Lauttasaareen tulee metro, busseilla pääsee ja polkupyörälläkin on helppo huristaa keskustaan. Lauttasaarta toki pidetään vähän nurkkakuntaisena, mutta en tiedä, kuinka todellista se on vielä tänä päivänä. Meri on kuitenkin käden ulottuvilla ja minusta se on ihanaa.
Töölöllä on sama ongelma kuin Munkkivuorella. Siellä ei ole juurikaan palveluita (siis ruokakauppaa, joka päiväisiä tarpeita kattavaa sekatavarakauppaa), vaan kaikki on keskittynyt Kamppiin ja keskustan alueelle. Siksi muuttaisin mahdollisimman lähelle keskustaa. Töölön takaperukoille en lähtisi.
Toki jokaisella on omat arvonsa. Itse muutimme "maalle" eli n. 30 km Helsingin keskustasta, kun lapset syntyivät. Minusta se oli kestämätön ratkaisu. Työpäivät hirvittävän pitkiä eli samalla lasten hoitopäivätkin. Kaksi autoa tarvittiin. Ostoksille ajettiin 15 km päähän superhypermarkettiin... Lopulta päätettiin muuttaa lähemmäksi työpaikkoja ja palveluita.
Mua ei innostaisi mikään noista vaihtoehdoista. Ääni Etu-Töölölle, tykättiin asua siellä.
Munkkivuoreen, koska asun täällä. Ihanan rauhallista, oma pikkuostari posteineen, Fazerin kahviloineen ja Dextrakin palvelee. Hyvät koulut lähellä.