Elääkö kukaan enää omaehtoisessa karanteenissa
Otsikossa kysymys eli elääkö kukaan omaehtoisessa karanteenissa Koronan takia.
Itse oon elänyt jo puoli vuotta. Surettaa kun ihmiset liikkuu ja sen takia minä joudun jatkan eristäytymistä. Oltais tukahdutettu :(
Kommentit (62)
En pysty töiden takia, mutta en haluakaan. Hulluksi sitä vaan oli tulla jo keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin joudun eristäytymään, koska läheisimmälläni on syöpä.
Tykkäsin kommentistasi, koska ajattelet lähimmäistäsi. Syöpå on surullinen asia.
Kiitos! Tosta viestistä tuli hyvä mieli :)
Te ootte molemmat mukavia ja empaattisia ihmisiä. Olisittepa kavereitani.
Voin mä pitää sinua tälläisena henkisenä kaverina :)
T: Tämä, jonka läheisellä on syöpä
En siinä mielessä, että olen kesäkuun alusta käynyt itse ruokakaupassa. Keväällä tilasin kaiken kotiin. Missään muualla en liiku. En tiennyt, mitä vastata aloituksen kyselyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä sen olisit tukahduttanut. Vaikka meillä nyt olisi täydet nolla tartuntaa ollut jo kuukauden päivät niin syksyllä se jostain kumminkin takaisin tulee. Enemmän tai vähemmän.
Helposti! Tiukat säännöt. Ei matkustelua. Maskipakko, Yli 2m turvaväli, etätyö, etäkoulu, nettikauppojen ja drive in/nouto ravintoloiden tukeminen (ei ravintoloissa syömistä eikä baareja), pakollisten ulkomaanmatkojen jälkeen valvottu karanteeni kuten Uudessa-Seelannissa. Jos ei noudata sääntöjä 50e-1000e euron sakko...Riippuen miten pahasti rikkoo sääntöjä. Kyllä tehoaisi!
Voisimme elää suht vapaasti omien rajojen sisällä, kun näitä toimia pidettäisiin yllä siihen saakka kun tulee rokote tms.
Tosi vapaalta kuulostaa :D Ehkä tällä pari ihmistä jäisi henkiin, samalla kun yhteiskunta romahtaisi.
Mua niin sylettää kun ihmiset on niin välinpitämättömiä ja vähättelee koronaa. Sitä näkee jatkuvasti, että eletään kuin mitään kulkutautia ei olisikaan.
On oleellisen tärkeää suhtautua jokaiseen ihmiseen kuin siinä olisi rutto! Eli pysyä kaukana ja käyttää maskia, ellet ole ihan varma, että hän elää eristyksissä, tilaa ruuat kotiin ja noudattaa hygieniaohjeita esim postin avaamisessa ja ruokakassien purkamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä sen olisit tukahduttanut. Vaikka meillä nyt olisi täydet nolla tartuntaa ollut jo kuukauden päivät niin syksyllä se jostain kumminkin takaisin tulee. Enemmän tai vähemmän.
Helposti! Tiukat säännöt. Ei matkustelua. Maskipakko, Yli 2m turvaväli, etätyö, etäkoulu, nettikauppojen ja drive in/nouto ravintoloiden tukeminen (ei ravintoloissa syömistä eikä baareja), pakollisten ulkomaanmatkojen jälkeen valvottu karanteeni kuten Uudessa-Seelannissa. Jos ei noudata sääntöjä 50e-1000e euron sakko...Riippuen miten pahasti rikkoo sääntöjä. Kyllä tehoaisi!
Voisimme elää suht vapaasti omien rajojen sisällä, kun näitä toimia pidettäisiin yllä siihen saakka kun tulee rokote tms.
Tosi vapaalta kuulostaa :D Ehkä tällä pari ihmistä jäisi henkiin, samalla kun yhteiskunta romahtaisi.
Ootko joku bilehile?? Kyllä kotona keksii tekemistä ja ulkona voi kävellä ja nauttia luonnosta kunhan pitää turvavälit.
Vierailija kirjoitti:
Mua niin sylettää kun ihmiset on niin välinpitämättömiä ja vähättelee koronaa. Sitä näkee jatkuvasti, että eletään kuin mitään kulkutautia ei olisikaan.
On oleellisen tärkeää suhtautua jokaiseen ihmiseen kuin siinä olisi rutto! Eli pysyä kaukana ja käyttää maskia, ellet ole ihan varma, että hän elää eristyksissä, tilaa ruuat kotiin ja noudattaa hygieniaohjeita esim postin avaamisessa ja ruokakassien purkamisessa.
Mitä hygieniaohjeita postin avaamiseen on annettu? Tämä on kyllä mennyt ohi.
:D
Vierailija kirjoitti:
Uusi Seelanti on hiukan erilainen maantieteellisesti kuin vaikkapa suomi 🙄
Naurettavaa naukua sen perään.
Suomikin on melkein saari, mutta tänne annetaan tulla Ruotsista veneillä vapaasti ja risteilyillä on ruotsalaisia välillä Maarianhamina Tukholma.
Meillä on omat rajat.
Emme ero Uudesta Seelannista.
Ruotsin maaraja voi sulkea ja Venäjältä ei tuu kukaan läpi salaa, kun Venäjä vahtii.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä lähimmäistään ajatella pelkällä eristäytymisellä.
Useimmilla ne lähimmäiset juuri tekee eristäytymisestä vaikean.Helppohan se olisi eristäytyä jos asuu yksin ja on työtön tai tekee etätöitä.
Ei tällä läheiselläni ole yksinäistä, kun hänellä on eräs, joka pitää hänestä huolta. Ja voinhan mä olla avuksi etäältä. Asun omillani ja hän on minulle perheen jäsen.
(En voisi elää itseni kanssa, jos aiheuttaisin hänen pois menon.)
Tällä viikolla kävin ensimmäistä kertaa sitten maaliskuun alun ihmisten ilmoilla, kun piti hoitaa sairastuneen (ei koronaan) vanhemman asioita. Nyt flunssaoireita itselläni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hygieniaohjeita postin avaamiseen on annettu? Tämä on kyllä mennyt ohi.
:D
On hyvinkin. Koronavirus elää pinnoilla jonkin aikaa ja on mahdollista, että jos kosket postiin Heti sen pudottua postilaatikkoon, niin saat viruksen. Tärkeää siis olisi joko pitää postia muutama päivä karanteenissa tai pitää huolta käsihygieniasta postia avatessa.
Kilttinainen on aina yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ootko joku bilehile?? Kyllä kotona keksii tekemistä ja ulkona voi kävellä ja nauttia luonnosta kunhan pitää turvavälit.
En todellakaan, kaukana siitä. Mielestäni koronaa ei kuitenkaan kannata estää hinnalla millä hyvänsä, koska mm. mielenterveys kärsii kun eristäytyy muista vuosiksi, muu terveys kärsii kun ihmiset ei uskaltaudu lääkäriin, talous kärsii kun missään ei käydä ja tavaraliikenne ja työmatkaliikenne pysähtyy, työttömyys ja eriarvoisuus kasvaa tämän seurauksena... Lapsilla ja nuorillakin on aika erilaisia puitteita kotikouluissaan.
Melkein. Juhannuksen jälkeen olen käynyt muutaman kerran hakemassa paikallisesta ravintolasta ruokaa. Ko ravintolassa on kuitenkin erikseen ruokapuoli ja erikseen baaripuoli. Ruokapuoli oli ennen pandemiaakin lähes aina tyhjä. Ruokapuolelle on myös oma sisäänkäyntinsä eli ei tarvitse käydä lainkaan baarin puolella. Lisäksi olen tavannut kaksi kertaa tyttäreni perhettä. Muuten elämä jatkuu samalla tavalla kuin keväälläkin. Etätyö, tavarat verkkokaupoista kotiinkuljetuksella, ulkoilua lähimaastossa koiran kanssa sekä iäkkäiden vanhempieni tapaamista pari kertaa viikossa.
En nyt ehkä täydellistä, mutta pyrin vähentämään ulkomaailmassa oleilun minimiin. Kaupassa toki käyn.
Tapaan ihmisiä ulkona turvavälit pitäen ja käyn kaupassa. Töissä joudun tapaamaan ihmisiä. Vältän kaikkia turhia kontakteja.