Elääkö kukaan enää omaehtoisessa karanteenissa
Otsikossa kysymys eli elääkö kukaan omaehtoisessa karanteenissa Koronan takia.
Itse oon elänyt jo puoli vuotta. Surettaa kun ihmiset liikkuu ja sen takia minä joudun jatkan eristäytymistä. Oltais tukahdutettu :(
Kommentit (62)
Puuttuu vaihtoehto:
En elä, koska on tarpeita ihmisten keskuudessa.
Minäkin joudun eristäytymään, koska läheisimmälläni on syöpä.
En todellakaan. Nyt on hyvä hetki elää vähän normaalimpaa elämää. Olen henkisesti valmistautunut linnoittautumaan taas kotiin, jos korona alkaa uudestaan leviämään täällä meilläpäin. Mutta niin kauan, kun koko tautia esiintyy 100 km säteellä vain yksittäisiä tapauksia, eikä edes joka viikko, käyn kyllä kaupassa ja harrastuksissani ihan normaalisti.
No ei tuossa mullekkaan ole vaihtoehtoa. Elän varovaisesti mutta melko normaalisti.
Kesällä koin eristykset melko turhiksi. Voi olla että syksyllä taas eristäydyn enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin kommentistasi, koska ajattelet lähimmäistäsi. Syöpå on surullinen asia.
Jep. Tosin normaali elämäni on yhtä karanteenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin kommentistasi, koska ajattelet lähimmäistäsi. Syöpå on surullinen asia.
Kiitos! Tosta viestistä tuli hyvä mieli :)
Miksi meillä ei olla Uuden Seelannin mallin mukaan.
Heillä on siellä tulijoille karanteenihotellit.
Suomen löysät tulevat toimet eivät toimi. Suomessa otetaan käyttöön Ruotsin malli.
Miten sinä sen olisit tukahduttanut. Vaikka meillä nyt olisi täydet nolla tartuntaa ollut jo kuukauden päivät niin syksyllä se jostain kumminkin takaisin tulee. Enemmän tai vähemmän.
Te ’normaalisti’ elävät ette ota huomioon sitä, että se ’normaali’ Ei pysy kauaa normaalina jos te liikutte normaalisti....... Ei tartteta kuin yksi oireeton supertartuttaja joukossamme ja se epidemia lähtee siltä istumalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Tosta viestistä tuli hyvä mieli :)
Te ootte molemmat mukavia ja empaattisia ihmisiä. Olisittepa kavereitani.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä sen olisit tukahduttanut. Vaikka meillä nyt olisi täydet nolla tartuntaa ollut jo kuukauden päivät niin syksyllä se jostain kumminkin takaisin tulee. Enemmän tai vähemmän.
Uudessa Seelannissa eletään normaalisti, kun sinne ei pääse tartuttajia. 0 tartuntaa. (paitsi karanteenihotelleissa.)
Ei sitä lähimmäistään ajatella pelkällä eristäytymisellä.
Useimmilla ne lähimmäiset juuri tekee eristäytymisestä vaikean.
Helppohan se olisi eristäytyä jos asuu yksin ja on työtön tai tekee etätöitä.
Kouluja ei pitäisi avata. Etätyösuositusta ei pitäisi poistaa. Baarit ja ravintolat pitäisi laittaa kiinni.
Ärsyttää, kun varovaisen elämä muuttuu vaarallisemmaksi, kun jotkut eivät välitä varoa ollenkaan.
Uusi Seelanti on hiukan erilainen maantieteellisesti kuin vaikkapa suomi 🙄
Naurettavaa naukua sen perään.
Korona ei vaikuta. Mä olen aina kotona. Kerran viikossa käyn kaupassa.
Huonot vaihtoehdot. En elä karanteenissa, mutta en nyt hyvänen aika naureskele kenellekään, joka niin haluaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kouluja ei pitäisi avata. Etätyösuositusta ei pitäisi poistaa. Baarit ja ravintolat pitäisi laittaa kiinni.
Ärsyttää, kun varovaisen elämä muuttuu vaarallisemmaksi, kun jotkut eivät välitä varoa ollenkaan.
Oletko trolli.
Mitä hemmettiä nairiset. Kaikilla on ihan yhtä vaarallista. Mutta en minä sinun takiasi istu nyt Heinäkuussa eristyksissä kun tartunnat on vähissä.
Jokainen huolehtikoon itsestään.
Ap siis elää ja joutuu jatkamaan eristäytymistä nyt kun toinen aalto haluttiin tänne...