Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvomaskeista

Vierailija
25.07.2020 |

Oletko käyttänyt? Mikä on kokemus? Jos et ole niin miksi et? Ja aiotko kieltäytyä käytöstä, vaikka tilanne sitä vaatisi ja se olisi pakollista? Perusteluja kaikkiin.

Itse en ole vielä, mutta olen valmis käyttämään jos tilanne sitä vaatii.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keski-euroopassa ja maskin käyttö on pakollista julkisissa sekä työpaikan yhteisissä tiloissa. Minusta tämä on hyvä käytäntö ja äkkiä sitä oppii muistamaan että maski on oltava mukana!

Vierailija
62/69 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole vara mitään maskeja ostaa :(

Etkö seuraa muun maailman menoa lainkaan? Maskeja ei tarvitse ostaa. Melkein mistä tahansa rätistä voit tehdä maskin, joka riittää jos on pakko pitää maskia. Vaikka huivi suun ja nenän eteen, tai jos haluat itsellesikin jotain suojaa, niin googlailet vähän. Suodatinpusseista ja imurin pölypusseistakin voi tehdä.

Jos tulee maskipakko, niin mitään pakkoa ei ole ostaa maskia kaupasta. Kunhan suu ja nenä on peitetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet tutkimukset ovat todenneet, että maski suojaa myös käyttäjää siten, että altistus virukselle on pienempää. Virusta saa  pienemmän annoksen kun käyttää maskia ja jos sairastuu, tauti ei tule niin pahana kuin se muuten voisi tulla.

Vierailija
64/69 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt ja tuskin tulen käyttämäänkään normaalissa arjessani.

Henki kulkee muutenkin huonosti astman ja allergioiden takia. Maskeista myös irronnee jonkinlaisia hiukkasia ja ei kauheasti houkuttele hengitellä hiukkasia ja kemikaaleja keuhkoihini ja pahentaa keuhkojen tilannetta entisestään.

Toki jos joudun sairaalaan, laitan maskin. Laitoin kauan ennen tätäkin tilannetta, kun ei tiedetty vielä, aiheutuuko keuhkokuume influenssasta vai jostain muusta taudista.

Pahoittelen maskin käyttämättömyyttäni mutta luulen, että tuolla on muutama muu joiden maskin käyttämättömyys on suurempi ongelma. Oma hygieniani ja muiden ihmisten välttely on ollut jo aiemmin paljon paremmalla tolalla kuin monilla on edes nyt.

Monet astmaatikot ja allergiset ovat käyttäneet maskeja jo kauan ennen koronaakin, koska maski suodattaa pölyä ja allergeeneja, esim. siitepölyjä.

Vierailija
65/69 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole vara mitään maskeja ostaa :(

Etkö seuraa muun maailman menoa lainkaan? Maskeja ei tarvitse ostaa. Melkein mistä tahansa rätistä voit tehdä maskin, joka riittää jos on pakko pitää maskia. Vaikka huivi suun ja nenän eteen, tai jos haluat itsellesikin jotain suojaa, niin googlailet vähän. Suodatinpusseista ja imurin pölypusseistakin voi tehdä.

Jos tulee maskipakko, niin mitään pakkoa ei ole ostaa maskia kaupasta. Kunhan suu ja nenä on peitetty.

Sellaisella rätillä ei ole mitään virkaa. Ei se estä virusta pääsemästä läpi.

Vierailija
66/69 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käyttänyt kuin töissä työtehtävien niin vaatiessa, tiettyjen näytteitä analysoidessani. 

Arvelen että työn ulkopuolella käyttäisin vasta kun tulisi maskipakko. Ihmiset käyttää hyvin usein maskeja väärin, monella on nenä paljaana tai ottavat esim. kaupan kassalla asioidessaan maskin pois puhumisen ajaksi, käsittelevät maskia miten sattuu jatkuvasti korjaillen taai käyttävät kertakäyttömaskia yhä uudelleen ja uudelleen... Hyöty on siinä kohtaa olematon kyllä.

Vierailija
67/69 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt, mutta minäkin toivoisin vähintään vahvaa käyttösuositusta esim. julkiseen liikenteeseen. Tyhmää, mutta en tiedä kehtaanko käyttää maskia bussissa, jos kukaan muu ei käytä.

Työt on asiakaspalvelua. Täytyy puhua paljon. Mietin miten se onnistuisi...

Minusta kankaiset maskit ovat hyvännäköisiä - asikastyössä olen kohdannut nuoria, fiksuja ihmisiä, joilla on tyylikäs maski. - Itse olen käyttänyt vain niitä tavallisia, apteekista ostettuja (töissä emme käytä maskeja).

Tämä voisi olla muotijuttu ja toivoisinkin, että muotia esittelevissä kuvastoissa esiteltäisiin samalla asuun sopivia maskeja :)

Vierailija
68/69 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kankaista maskia ja tulen käyttämäänkin kaupoissa niinkauan kun koronan tartuntavaara elää. Pidän eri laukuissa ja repuissa puhtaita maskeja minigrip-pusseissa, on aina mukana jos täytyy ihmisvilinän sekaan tuppautua. Olen jo niin tottunut maskin käyttöön, etten pidä sitä mitenkään ihmeellisenä. Suojaan vain itseni muilta ja muut itseltäni, jos en tiedä olevani oireeton tartuttaja.

Vierailija
69/69 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt ja tuskin tulen käyttämäänkään normaalissa arjessani.

Henki kulkee muutenkin huonosti astman ja allergioiden takia. Maskeista myös irronnee jonkinlaisia hiukkasia ja ei kauheasti houkuttele hengitellä hiukkasia ja kemikaaleja keuhkoihini ja pahentaa keuhkojen tilannetta entisestään.

Toki jos joudun sairaalaan, laitan maskin. Laitoin kauan ennen tätäkin tilannetta, kun ei tiedetty vielä, aiheutuuko keuhkokuume influenssasta vai jostain muusta taudista.

Pahoittelen maskin käyttämättömyyttäni mutta luulen, että tuolla on muutama muu joiden maskin käyttämättömyys on suurempi ongelma. Oma hygieniani ja muiden ihmisten välttely on ollut jo aiemmin paljon paremmalla tolalla kuin monilla on edes nyt.

Monet astmaatikot ja allergiset ovat käyttäneet maskeja jo kauan ennen koronaakin, koska maski suodattaa pölyä ja allergeeneja, esim. siitepölyjä.

Itse olen remontti- ja rakennusaikana parikymmentä vuotta sitten jo käyttänyt rautakaupan tosi ärjyjä maskeja.

Mummoni, jolla oli vaikea astma, käytti kaksinkertaista huivia (rosvotyyli) suun ja nenän suojana siitepölyaikaan, heinätöissä ja esim. siivotessa jo 1960-luvulla, jolloin olin lapsi.

Hän opetti minulle hyödyllisen taidon siivota ja poistaa pölyt siten, ettei pöly nouse ilmaan tai siirry vain paikasta toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän