Mitä mieltä olette nimestä Camilla?
Tuleeks siitä vaan mieleen se prinssi Charlesin hevosnaamainen vaimo?
Kommentit (27)
Ihana nimi. Olen aina pitänyt siitä, mikä onkin hyvä, koska se on oma nimeni.
Tulee mieleeni ihana työkaveri Stockalta.
Camilla nimi vaatii ainakin parikseen sukunimen, joka on joku suomen-ruotsalainen tai vastaava. Eli ei heru multa pisteitä, jos lopputuloksena olisi Camilla Korhonen, Camilla Lötjönen tms.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 21:36"]
Camilla nimi vaatii ainakin parikseen sukunimen, joka on joku suomen-ruotsalainen tai vastaava. Eli ei heru multa pisteitä, jos lopputuloksena olisi Camilla Korhonen, Camilla Lötjönen tms.
[/quote]
No mites kun lapsesta tulee suomenruotsalainen, mutta hänellä on täysin suomenkielinen sukunimi? Eikös sillonkaan sovi antaa tuota nimeä?
Samaa sukua varmaankin kuin ex-missi Camilla Olenius ;)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 21:21"]
Tuleeks siitä vaan mieleen se prinssi Charlesin hevosnaamainen vaimo?
[/quote]
Ihan kiva, ei suomenkielinen nimi. Tunnen yhden Camillan, ja hän on kaksikielinen. Itse en suomenkielisenä antaisi lapselleni kuitenkaan Camilla-nimeä.
Niin eli kyseessä on suomenruotsalainen perhe, jossa kuitenkin lapsella tulee olemaan suomenkielinen sukunimi. Eli mitäs sanotte?
ap
Mun serkun nimi on Camilla Florin ja mun mielestä sopii tosi hyvin toi sukunimi, itsellä on sama sukunimi :)
Nimi on kaunis. Ei tullut mieleen englannin-kaima, vaan se Leevi & the Leavingsin biisi missä nimi mainitaan. Kamilla, silmät kuin naapurin Ramilla. Tai jotain sinne päin. Ei kai se haittaa, paitsi jos naapurissa oikeesti asuu Rami tai Raimo :)
Mä tykkään oikein paljon ihan erityisestä syystä :)
Täysin ruotsinkielisillä perheillä voi tosiaan olla ihan suomenkielinen sukunimi, on Pohjanmaalla tullut pari vastaan. Se nimi tulee joltain esi-isältä, joka on ollut suomenkielinen, mutta kieli ei ole jäänyt perinnöksi, vain nimi on.
makuasioitahan nämä on, mutta itselle tulee mieleen leuhka nainen tuosta nimestä. ja -nen loppuiseen sukunimeen yhdistettynä tulee mieleen, että vanhemmat hienostelee. mutta ethän sinä semmoista nimeä löydä mikä kaikkia miellyttäisi!
Kaunis nimi, mutta sopii paremmin, jos myös sukunimi ruotsin tai saksan jne kielinen. On ok nimi suomenruotsalaiselle, vaikka sukunimi olisi suomenkielinen, mutta uskon, että ensi reaktio ei aina ole ihmisillä positiivinen, koska nimestä suomenruotsalaisuus ei näy ja siksi voidaan luulla lähiönimeksi.
Kiva nimi, monet saattaa tosin kirjoittaa Kamillana.
Ei kannata kysyä av-palstalta mielipiteitä yhdestäkään nimestä! Täältä löytyy aina ne kärkkäimmät arvostelijat.
Mielestäni Camilla on kaunis nimi. Ja tunnen monta suomalaistakin Camillaa, erikoisemmilla ja tavallisemmillakin (-nen) sukunimillä.
Itselläni on myös syntyjään harvinaisempi etunimi, sekä sukunimi, jota löytyy Suomesta noin 50 kpl.
Kuitenkin avioiduttuani vaihdoin mieheni melkein Suomen yleisimmän sukunimen itselleni. Samoin se löytyy lapsiltamme. Mitäköhän nyt ihmiset ajattelevat nimiyhdistelmästäni? - Ei paljoa kiinnosta!
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 21:46"]
Samaa sukua varmaankin kuin ex-missi Camilla Olenius ;)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 21:21"]
[/quote]
[/quote]
Kuka tietää tämän Camilla Oleniuksen nykykuulumisista jotain? Oli lehdissä 70/80-lukujen vaihteessa. Mahtaako olla sairaanhoitaja nykyään?
mulle tulee ainakin mieleen se Charlesin katkera naiinen