Kenellä muulla 50v naisella tulee yhä kuukautiset ja on säännöllinen kierto?
Kommentit (26)
Oli 53 vuotiaaksi asti valitettavasti.54 vuotiaanakin oli vielä kolmet kuukautiset, nyt toivottavasti ei enää tule. Vaihdevuosioireina jalkakivut (nivel-ja lihaskipuja), mutta ei oikeastaan muuta.
Täysin säännöllisesti ja normaalivuodolla tulivat 52 v saakka, kunnes nyppäistiin kierukka pois. Siihen loppuivat.
Onko kellään ollut vuotohäiriöitä ja ongelmia viimeisinä vuosina? Jatkuvaa vuotoa, hevosen kokoisia hyytymiä, jotka pitää synnyttää jne?
Mä täytin just 56 v. Kuukautiset tulee edelleen, tosin nyt näyttäsi vähän pisemmällä välillä, viimeksi 3 kk sitten. Jospa kohta loppuisivat kokonaan.
56 -vuotias ja kuukautiset suunnilleen kahden kuukauden välein, eli ei säännöllinen kierto. Kuumia aaltoja tulee silloin, kun pitäisi normirytkin mukaan tulla kuukautiset. Mutta nyt ne on vihdoinkin kivuttomat ja kestää vain kaksi-kolme päivää.
Minulla on yhä kuukautiset, mutta työnantajani poisti tamponit miesten vessoista.
M51
Mulla oli 53v asti säännölliset. Sitten 53-54v välillä tuli 9 kertaa eli kolmet jäi välistä. Nyt yli 54v on tullut kahdet, viimeksi kuukausi sitten viimeiset. Vaikea tietää milloin loppuu kokonaan. Ja viime vuosina ongelmaksi on muodostunut veren määrä eli sitä tulee todella paljon.
Luojan kiitos ei
Mitä niillä edes tekisi? Äidiksi viisikymppisenä ja äiti olisi seitsemänkymppinen lapsen ollessa vasta 20 vuotias. Ihana elämä lapselle, murrosiässä rypistyneen äipän kanssa vaateostoksille? Kutsuisiko se lapsi äitiään varmuuden vuoksi mummuksi, ettei kukaan tuijottaisi? Kun lapsi perustaisi oman perheen olisi äippä jo hoivakodissa. Lisäksi kehitysvammojen mahdollisuus kasvaa äidin ikävuosien mukana. Olisihan se ihanaa vanhuksen hoitaa kehitysvammaista sirua
Joten, onneksi en enää vuoda verta joka kuukausi täysin turhaan
52- vuotiaaksi tuli säännöllisesti. Nyt olen 53,5- vuotias ja kuukautiset tulevat 3-6 kk välein, viimeksi oli tammikuussa. Toivon että olivat viimeiset.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään ollut vuotohäiriöitä ja ongelmia viimeisinä vuosina? Jatkuvaa vuotoa, hevosen kokoisia hyytymiä, jotka pitää synnyttää jne?
Mulla tulee välillä 1,5 vkon välein kuukautiset, jälkimmäiset on ihan kirkasta verta. Ei mistään säännöllisestä kierrosta tietoakaan.
Minulla jatkui 56v. asti säännöllisinä ja vielä 55v. oli munasarjoissakin toimintaa ja piti ehkäisyä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos ei
Mitä niillä edes tekisi? Äidiksi viisikymppisenä ja äiti olisi seitsemänkymppinen lapsen ollessa vasta 20 vuotias. Ihana elämä lapselle, murrosiässä rypistyneen äipän kanssa vaateostoksille? Kutsuisiko se lapsi äitiään varmuuden vuoksi mummuksi, ettei kukaan tuijottaisi? Kun lapsi perustaisi oman perheen olisi äippä jo hoivakodissa. Lisäksi kehitysvammojen mahdollisuus kasvaa äidin ikävuosien mukana. Olisihan se ihanaa vanhuksen hoitaa kehitysvammaista sirua
Joten, onneksi en enää vuoda verta joka kuukausi täysin turhaan
Kuukautiset eivät tarkoita enää viisikymppisenä, että nainen olisi todellisuudessa hedelmällinen.
"Kuukautiset eivät tarkoita enää viisikymppisenä, että nainen olisi todellisuudessa hedelmällinen."
Kyllä voi tulla raskaaksi ja se on iso riski naiselle, vaikka raskaus menisikin kesken. Sen vuoksi tulee käyttää ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos ei
Mitä niillä edes tekisi? Äidiksi viisikymppisenä ja äiti olisi seitsemänkymppinen lapsen ollessa vasta 20 vuotias. Ihana elämä lapselle, murrosiässä rypistyneen äipän kanssa vaateostoksille? Kutsuisiko se lapsi äitiään varmuuden vuoksi mummuksi, ettei kukaan tuijottaisi? Kun lapsi perustaisi oman perheen olisi äippä jo hoivakodissa.
Miksi ajattelet noin rumasti? Tuohan oli ihan normisetti ennen ehkäisyä. Omakin mummoni on pykännyt äitini ollessaan viiskymppinen. Silloin oli vaan pakko synnyttää niin kauan kun kroppa toimi ja seksi maistui. Ei ollut vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos ei
Mitä niillä edes tekisi? Äidiksi viisikymppisenä ja äiti olisi seitsemänkymppinen lapsen ollessa vasta 20 vuotias. Ihana elämä lapselle, murrosiässä rypistyneen äipän kanssa vaateostoksille? Kutsuisiko se lapsi äitiään varmuuden vuoksi mummuksi, ettei kukaan tuijottaisi? Kun lapsi perustaisi oman perheen olisi äippä jo hoivakodissa.
Miksi ajattelet noin rumasti? Tuohan oli ihan normisetti ennen ehkäisyä. Omakin mummoni on pykännyt äitini ollessaan viiskymppinen. Silloin oli vaan pakko synnyttää niin kauan kun kroppa toimi ja seksi maistui. Ei ollut vaihtoehtoja.
Hän on katkera, kun kuukautiset loppuneet jo alle 40v. Ja vaihdevuodet alkoivat.
Joo tulee mutta toisen munasarjan varassa on. Toinen on jo uuvahtanut.