Mitä tämä oikein on? Puoliso löytää kaikkeen ikävään syyn minusta
Mitä tällainen voi olla? Viime aikoina puoliso on löytänyt kaikkiin ikäviin asioihin, ongelmiin, häntä ärsyttäviin asioihin ja kaikkeen jokabon hänen mielestä pielessä niin syyn minusta. Vaikka omasta mielestäni en liittyisi asiaan edes mitenkään. Ja vaikka kyseessä olisi ihan pieni asia niin se on yhtäkkiä joku hirveä ongelma jonka minä olen hänen mielestään jiten aiheuttanut. Yleensä en saa mitään selitystä miten.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Teidän olisi aika jutella aiheesta rauhassa. Jos ei pysty edes juttelemaan niin en kyllä jaksaisi.
Olen eri, mutta meillä mies kieltäytyy puhumasta sillä syyllä, että ei ole mitään puhumista. Hän ei ole sanonut eikä tehnyt mitään väärää tai kummallista ja mikään ei ole vialla.
Minä olen puhunut mieheni kanssa silloinkin, kun hänen mielestään ei ole mitään puhuttavaa. Se on hyvin helppoa. Joka ikinen kerta mies huomasi, että hänen pitääkin hieman puhua tai hän ei saa korjattua minun sanomisia enää. Kyllä ne miehet siis puhuvat, mutta se pitää vain saada alkuun. Puhuminen on vähän kuin seksi, eli siihen tulee tehdä aloite.
No se puhe on vain kaiken kieltämistä. Jos kysyn, onko huono päivä, painaako sua joku, onko jotain kurjaa sattunut, niin ei. Miksi sitten olet pahalla päällä; en ole. No jos et ole pahalla päällä, niin miksi tiuskit. En tiuski!
Kuinka vanha tämä tiuskija on? 15 vuotiasko? Tuskinpa hän on ollut ennenkään kovin hyvä kertomaan sisimmästään ja ajatuksistaan, joten en usko, että tiuskiminen ja teinimäinen käytös ovat uusia juttuja parisuhteessanne.
Minä en olisi huolinut alunperinkään tuollaista tyyppiä ystäväkseni, saati sitten puolisokseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on uusi suhde.
Olen pahoillani.
Kummastelen ihmisiä, jotka eivät rehellisesti eroa edellisestä puolisostaan ja aloita vasta eron jälkeen seurustelua seuraavan ihmisen kanssa. Pidän heitä katalina.
ja minä taas kummastelen ihmisiä, joiden mielestä kaikki parisuhteen ongelmat tarkoittavat, että toinen pettää.
Sellaiset ihmiset ovat iloisia muiden pahasta olosta ja koska ovat itsekin pettäjiä, niin pettäminen tuntuu luonnolliselta.
Aloin inhota miestäni, kun en enää pitänyt hänestä. Kaikki asiat ärsyttivät viimeiseen pisteeseen asteeseen.
Siis ihan kaikki asiat ärsyttivät vaikka asia ei ollut hänen syytänsä. Sitä ei voi kuvata millainen inho voi nousta puolisoon kohtaan, josta ei enää välitä ja haluaa erota.
"Vaikka omasta mielestäni en liittyisi asiaan edes mitenkään. Ja vaikka kyseessä olisi ihan pieni asia ...."
Niin sinun mielestä ett liity asiaan, isoon tai pieneen.
No se puhe on vain kaiken kieltämistä. Jos kysyn, onko huono päivä, painaako sua joku, onko jotain kurjaa sattunut, niin ei. Miksi sitten olet pahalla päällä; en ole. No jos et ole pahalla päällä, niin miksi tiuskit. En tiuski!