Varatun ihastukseni vastaus
Menin tunnustamaan sähköpostitse naimisissa olevalle miehelle, jonka kanssa olemme tehneet yhdessä töitä, että hän on tehnyt minuun voimakkaan vaikutuksen muutenkin kuin vain töihin liittyen. Olen myös itse naimisissa, enkä todellakaan tiedä, mitä tällä tunnustuksellani yritin etsiä... mutta ihastus, jota häntä kohtaan koin ja koen yhä, oli vain todella uskomaton.
No, mies vastasi takaisin kertomalla, että hänen mielestään on järkevintä vastata mahdollisimman latteasti ja hän kertoi, miten paljon on nauttinut yhteisestä työnteostamme ja miten on kokenut välillämme voimakasta me-henkeä ja miten jää kaipaamaan yhteistyötämme. Vastaus hämmensi minua, enkä ole nyt varma, oliko kyseessä hellävarainen tyrmäys minun tunteilleni vaiko jotain muuta...
Olisi ollut helppoa, jos hän olisi yksioikoisesti esim. viitannut siihen, että on varattu tai en ole hänestä kiinnostava tms. Nyt olen pulassa tulkitessani vastausta, varsinkin kun tiedän, ettei oma mieleni todellakaan ole asian suhteen objektiivinen.
Kommentit (46)
Kysy aviomieheltäsi, miten tulkitsisi vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Hän piti vastauksensa täysin ammatillisella tasolla: yhteinen työnteko, me-henki, jää kaipaamaan yhteisTYÖTÄ. Hän ei jää kaipaamaan sinua henkilönä eikä ole nauttinut seurastasi, vaan ajattelee sinut ainoastaan töiden kautta. Erittäin asiallinen vastaus, josta on helppo säilyttää ammatilliset välit.
Ei ole kiinnostunut.
Juuri näin, paitsi että jättää pienen vihjeen, että pitää kyllä sinua kiinnostavana (ehkä oikeasti, ehkä vain suojellakseen sinun kasvojasi tilanteessa) , mutta kertoo selvästi että ei etsi mitään syvempää kanssa.
Hän pitää sinusta, muttei aio ryhtyä kanssasi mihinkään. Ihailtava moraali.
Erittäin kohtelias torjunta. Ja mitä hittoa nyt muutenkaan viestittelet varattuna varatulle? Selvitä pääsi sisäiset ongelmat ja elämän tyhjyys ihan itse, älä sotke siihen muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän piti vastauksensa täysin ammatillisella tasolla: yhteinen työnteko, me-henki, jää kaipaamaan yhteisTYÖTÄ. Hän ei jää kaipaamaan sinua henkilönä eikä ole nauttinut seurastasi, vaan ajattelee sinut ainoastaan töiden kautta. Erittäin asiallinen vastaus, josta on helppo säilyttää ammatilliset välit.
Ei ole kiinnostunut.
Juuri näin, paitsi että jättää pienen vihjeen, että pitää kyllä sinua kiinnostavana (ehkä oikeasti, ehkä vain suojellakseen sinun kasvojasi tilanteessa) , mutta kertoo selvästi että ei etsi mitään syvempää kanssa.
Herrasmiehen vastaus kiusallisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiinnostunut.
Minä en löydä tuosta sellaista vihjettä. Mikäli hän olisi vedonnut parisuhteeseensa, asia olisi voinut jäädä tulkinnanvaraiseksi noilta osin, mutta nythän hän ei tehnyt edes sitä. Eli hän ei välttämättä olisi kiinnostunut aloittajasta edes vaikka olisi sinkkukin, muuten kuin ammatillisesti siis.
Älä tuhlaa elämääsi siihen, että otat yhteyttä varattuihin ihmisiin ja tunget varattujen väliin. Siitä kuuluukin saada nenilleen.
Ei siis ole tippaakaan sinusta kiinnostunut. Tuo vastaus ei jätä minkäänlaista tulkinnanvaraa.
Hyvä työkaveri olet hänen mielestään, hieman rummoutunut kuitenkin.
Kiitos, jotenkin näin samoin kuin ylläolevissa vastauksissa minäkin olen asiaa tulkinnut. Tarkalleen ottaen viestissä oli, että myöhään iltaan jatkuneet kirjeenvaihdot ovat aiheuttanut välillämme voimakasta me- henkeä... ja tuo oli se mitä minä jäin kovasti miettimään.
AP
Hän ei halunnut loukata sinua plus että teidän työkuvioiden sujuminen on pelissä.
Mutta jos vaihdettaisiin sukupuolet toisin päin niin mies olisi ihan sika että tunnustaa yhtään mitään. Naisen sen sen sijaan ovat sankareita jos heittävät ikkunasta ulos niin oman kuin ihastuksensa kohteen liiton. Näin se vain menee. Epäreilu ajattelu.
Olipa kaunis torjunta. Kivanoloinen tyyppi.
Olipa kaunis torjunta. Kivanoloinen tyyppi.
Hieno mies, ei antanut vieraan pilden viedä.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei halunnut loukata sinua plus että teidän työkuvioiden sujuminen on pelissä.
Mutta jos vaihdettaisiin sukupuolet toisin päin niin mies olisi ihan sika että tunnustaa yhtään mitään. Naisen sen sen sijaan ovat sankareita jos heittävät ikkunasta ulos niin oman kuin ihastuksensa kohteen liiton. Näin se vain menee. Epäreilu ajattelu.
En kyllä itse pitäisi sikana miestä, joka pelkästään kertoisi naisen tehneen häneen voimakkaan vaikutuksen. Eri asia on, jos viesti sisältäisi ehdotuksia jatkosta tai halusta viedä asiaa jollain tavalla eteenpäin. Itse kirjoitin viestiini myös, ”ettei kertomani muuta mitään” eli en ole etsimässä asian suhteen mitään konkreettista. Joskus vain joku ihminen aiheuttaa mieleen voimakkaan häivähdyksen siitä, mitä jossain toisessa todellisuudessa voisi tapahtua.
AP
Minusta tuo vastaus ei kerro, onko mies kiinnostunut vai ei (voi ollakin) vaan siitä, että mies ei halua edetä kanssasi suhteeseen. Kunnioita sitä.
Ei ole kiinnostunut.