Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varatun ihastukseni vastaus

Vierailija
25.07.2020 |

Menin tunnustamaan sähköpostitse naimisissa olevalle miehelle, jonka kanssa olemme tehneet yhdessä töitä, että hän on tehnyt minuun voimakkaan vaikutuksen muutenkin kuin vain töihin liittyen. Olen myös itse naimisissa, enkä todellakaan tiedä, mitä tällä tunnustuksellani yritin etsiä... mutta ihastus, jota häntä kohtaan koin ja koen yhä, oli vain todella uskomaton.

No, mies vastasi takaisin kertomalla, että hänen mielestään on järkevintä vastata mahdollisimman latteasti ja hän kertoi, miten paljon on nauttinut yhteisestä työnteostamme ja miten on kokenut välillämme voimakasta me-henkeä ja miten jää kaipaamaan yhteistyötämme. Vastaus hämmensi minua, enkä ole nyt varma, oliko kyseessä hellävarainen tyrmäys minun tunteilleni vaiko jotain muuta...

Olisi ollut helppoa, jos hän olisi yksioikoisesti esim. viitannut siihen, että on varattu tai en ole hänestä kiinnostava tms. Nyt olen pulassa tulkitessani vastausta, varsinkin kun tiedän, ettei oma mieleni todellakaan ole asian suhteen objektiivinen.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei halunnut loukata sinua plus että teidän työkuvioiden sujuminen on pelissä.

Mutta jos vaihdettaisiin sukupuolet toisin päin niin mies olisi ihan sika että tunnustaa yhtään mitään. Naisen sen sen sijaan ovat sankareita jos heittävät ikkunasta ulos niin oman kuin ihastuksensa kohteen liiton. Näin se vain menee. Epäreilu ajattelu.

En kyllä itse pitäisi sikana miestä, joka pelkästään kertoisi naisen tehneen häneen voimakkaan vaikutuksen. Eri asia on, jos viesti sisältäisi ehdotuksia jatkosta tai halusta viedä asiaa jollain tavalla eteenpäin. Itse kirjoitin viestiini myös, ”ettei kertomani muuta mitään” eli en ole etsimässä asian suhteen mitään konkreettista. Joskus vain joku ihminen aiheuttaa mieleen voimakkaan häivähdyksen siitä, mitä jossain toisessa todellisuudessa voisi tapahtua.

AP

En kyllä ymmärrä miksi sinun piti päästä tunteistasi avautumaan jos et halunnut muka mitään tapahtuvan?

Kuinka mukavaa olisi jos miehesi laittelisi vastaavaa viestiä naiskollegalleen?

Vierailija
22/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, anna olla. Oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen tarve ihmisillä on nolata itsensä? Eikö yhtään hävetä? Jos yhtään arvostat työkaveria, arvosta myös hänen parisuhdettaan ja pidä mölyt mahassasi.

Vierailija
24/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, jotenkin näin samoin kuin ylläolevissa vastauksissa minäkin olen asiaa tulkinnut. Tarkalleen ottaen viestissä oli, että myöhään iltaan jatkuneet kirjeenvaihdot ovat aiheuttanut välillämme voimakasta me- henkeä... ja tuo oli se mitä minä jäin kovasti miettimään.

AP

Me-henki on puhtaasti yhteistyöhön liittyvä termi. Toimitte hyvin tiiminä. Ei se ainakaan mihinkään syvempiin tunteiisin viittaa.

Vierailija
25/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä annan AP:lle pisteen rohkeasta aloitteen teosta. Minä ottaisin tuollaisen hyvin kauniina kohteliaisuutena. Minäkin vastaisin kieli keskellä suuta, etten torjuisi liian kovakouraisesti. Tuo meni molemmin puolin niin tyylikkäästi kuin voi. Toivottavasti molemmille jää siitä hyvä mieli. AP:kin pääsi purkamaan tuntojaan, mikä oli ilmeisesti viestin alkuperäinen tarkoitus.

Vierailija
26/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa ei tee työtä kanssasi.

"jää kaipaamaan yhteistyötä"

Nolasit itsesi pahemman kerran työyhteisössä. Mikä järki on kirjoittaa tuollaista mitä kirjoitit. Mies voi näyttää tekstin esimiehellenne ja varmasti siirtää sinut muihin tehtäviin. Tuon viestin voi kokea ahdisteluna.

Vierailija
27/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, jotenkin näin samoin kuin ylläolevissa vastauksissa minäkin olen asiaa tulkinnut. Tarkalleen ottaen viestissä oli, että myöhään iltaan jatkuneet kirjeenvaihdot ovat aiheuttanut välillämme voimakasta me- henkeä... ja tuo oli se mitä minä jäin kovasti miettimään.

AP

Me-henki on puhtaasti yhteistyöhön liittyvä termi. Toimitte hyvin tiiminä. Ei se ainakaan mihinkään syvempiin tunteiisin viittaa.

Tämä. Mies on valinnut sanansa todella hyvin, vältellyt puhumasta esim kemiasta tai mistään yhtään tulkinnanvaraisesta. Me-henki on todella neutraali ja jalat maan pinnalle palauttava käsite.

Fiksu mies, monella tavalla. Vaimonsa on tosi onnekas.

Vierailija
28/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen tarve ihmisillä on nolata itsensä? Eikö yhtään hävetä? Jos yhtään arvostat työkaveria, arvosta myös hänen parisuhdettaan ja pidä mölyt mahassasi.

Ihmiset jotka pelkää aina nolaavansa itsensä ei yleensä uskalla tehdä mitään. Ihan hyvä ap, että otit asian esiin. Ei tarvitse keinutuolissa miettiä että olisiko se ollut jotain suurempaa. Ei ollut. Eteenpäin kohti uusia pettymyksiä. Ehkä kannattaa zoomailla sitä omaa parisuhdetta myös vähän tarkemmin. Siinä taitaa olla jotain vikaa.

Vierailija
29/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kana. Yrität iskeä varattua miestä ja olet itsekin varattu.

Ehdoton ei työpaikkaromansseille. On totta että viehättäviä ihmisiä ja ihastumisia tulee vastaan työelämässä, on niitä ollut itsellänikin pitää vaan päättää vahvasti ettei sotke työkuvioihin romantiikkaa.

Vierailija
30/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa ei tee työtä kanssasi.

"jää kaipaamaan yhteistyötä"

Nolasit itsesi pahemman kerran työyhteisössä. Mikä järki on kirjoittaa tuollaista mitä kirjoitit. Mies voi näyttää tekstin esimiehellenne ja varmasti siirtää sinut muihin tehtäviin. Tuon viestin voi kokea ahdisteluna.

Tuo ”jään kaipaamaan yhteistyötä” viittaa siihen, että klo. projekti, jota olemme yhdessä hoitaneet oli tullut valmiiksi ja tiivis 24/7 yhteistyö tältä osin päättyy ihan suunnitelman mukaisesti.

Vierailija
31/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset asiat otetaan puheeksi keskustelussa jos koetaan tarpeelliseksi, on raskauttavaa jättää mustaa valkoiselle todistusaineistoksi.

Kiinnostaisi tietää minkälaisessa työyhteisössä työskentelet ja mitkä ovat teidän asemanne. Onko riski saada potkut? 

Vierailija
32/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin joku varattu mies ei ole heti lähtemässä jonkun luuskan matkaan! Osasi sanoa erittäin hienosti että ammatillisessa mielessä on ollut jees, eikä antanut mitään muuta toivoa. Jätä tyyppi rauhaan, kokeile oman liiton parantamista ja jätä muiden liitot rauhaan.

Vierailija
33/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin mies hoiti tilanteen tyylikkäästi. Tosin en lähtisi ap:takaan tyrmäämään. Kai sitä saa toiselle ihmiselle kertoa tämän olevan hyvä tyyppi ja tehneen vaikutuksen, ilman mitään taka-ajatuksia? Itselleni ainakin tulisi hyvä mieli, jos olisin tehnyt vaikutuksen johonkin. Ehkä tässä näkyy omat vanhat traumani, mutta minä kyllä pyrin sanomaan, jos on jotain hyvää sanottavaa.

Vierailija
34/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäästi hoidettu tilanne miehen puolelta, todella. Voi olla silti vaikea jatkaa yhteistyötä ja toivottavasti mies on luottamuksesi arvoinen, eikä lähde levittämään tätä juttua. Niin uskon, on sen verran hieno viesti. Voi olla vaikka vaimon laatima....

Mieheni on kahdesti saanut vastaavanlaisen viestin työkaverilta. Hän näytti ne minulle eikä vastannut mitään. Tunteiden sokaisemana on vaikea käsittää, että tuollaiset viestit ovat äärimmäisen kiusallisia. Jos haluat iskeä varatun miehen työpaikalta jatkossa, niin älä kirjoita kirjettä, vaan puhu kasvotusten. Silloin yhteistyötä on helpompi jatkaa.

Vierailija
35/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteita tulee ja menee, mutta kannattaa harkita ryhtyykö viemään tilannetta eteenpäin varsinkin, jos kohde on varattu ja jos vielä itsekin on. Kokemukseni mukaan hyvät työpaikatkin ovat kiven alla, joten sellaistakaan en tahtoisi vaarantaa millään säätämisellä.

Arvostan tätä miestä, mutta mielestäni hän olisi voinut ilmaista torjunnan selkeämmin. Nyt vastaus on sellainen, että siinä on vielä pyörittelyn varaa, jos vastaanottaja on sellainen, joka vatvoo ja pyörittelee asioita loputtomiin.

Vierailija
36/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteita tulee ja menee, mutta kannattaa harkita ryhtyykö viemään tilannetta eteenpäin varsinkin, jos kohde on varattu ja jos vielä itsekin on. Kokemukseni mukaan hyvät työpaikatkin ovat kiven alla, joten sellaistakaan en tahtoisi vaarantaa millään säätämisellä.

Arvostan tätä miestä, mutta mielestäni hän olisi voinut ilmaista torjunnan selkeämmin. Nyt vastaus on sellainen, että siinä on vielä pyörittelyn varaa, jos vastaanottaja on sellainen, joka vatvoo ja pyörittelee asioita loputtomiin.

Emme siis ole samassa työpaikassa ja ko. viestittely käytiin ihan privaatti-osoitteista, joten kovin vahvaa linkkiä töihin ei tästä pysty vetämään enkä työpaikkani suhteen ole tämän vuoksi mitenkään huolissani. Ja todellakin olen ihminen, joka pyörittelee asioita ja sen vuoksi olisin kovasti arvostanut vastausta, jossa olisi suoraan käsketty hyppäämään alas pilven reunalta ja unohtamaan koko juttu tms.

AP

Vierailija
37/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme siis ole samassa työpaikassa ja ko. viestittely käytiin ihan privaatti-osoitteista, joten kovin vahvaa linkkiä töihin ei tästä pysty vetämään enkä työpaikkani suhteen ole tämän vuoksi mitenkään huolissani. Ja todellakin olen ihminen, joka pyörittelee asioita ja sen vuoksi olisin kovasti arvostanut vastausta, jossa olisi suoraan käsketty hyppäämään alas pilven reunalta ja unohtamaan koko juttu tms.

AP

Viestissähän annettiin selvät pakit. Juuri tällaisen takia ei kannata vastata mitään. Rakastunut nainen keksii vaikka minkä syyn selittää, että tunteet ovat molemminpuolisia.

Vierailija
38/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin mies hoiti tilanteen tyylikkäästi. Tosin en lähtisi ap:takaan tyrmäämään. Kai sitä saa toiselle ihmiselle kertoa tämän olevan hyvä tyyppi ja tehneen vaikutuksen, ilman mitään taka-ajatuksia? Itselleni ainakin tulisi hyvä mieli, jos olisin tehnyt vaikutuksen johonkin. Ehkä tässä näkyy omat vanhat traumani, mutta minä kyllä pyrin sanomaan, jos on jotain hyvää sanottavaa.

Ilman taka-ajatuksia? Nyt pientä rajaa itsepetokseen. Ikävä kyllä kukaan ei usko että tuollainen olisi mitään muuta kuin se on eli aloite.

Vierailija
39/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän pitää sinusta, muttei aio ryhtyä kanssasi mihinkään. Ihailtava moraali.

Harvinaista nykyaikana.

Arvostaa avioliittoaan ja perhettään niin paljon ettei riskeeraa niitä työpaikkasuhinan takia.

Vierailija
40/46 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain opittu Christopher Watts-Nichole Kessinger tapauksesta.