Mahtaako kaikissa veneissä olla vessa?
Veneihmiset please, älkää naurako. Kysyn vakavissani. Olen ilmaissut halukkuuteni lähteä kalareisuun uuden miehen ja tämän kahden kaverin kanssa. Olen Sisä- Suomesta kotoisin, enkä ole koskaan aikaisemmin käynyt merellä kalassa. Eilen kävimme rannassa ja näin veneen. Sellainen iso avovene. Nyt kotona rupesin miettimään, että missä hitossa siinä veneessä on vessa? En kehtaa kysyä mieheltä, ettei pidä minua aivan tyhmänä ja heivaa heti. Haluaisin kovasti tästä pysyvän suhteen ja siksi pistän itseni alttiiksi tälle kalareissulle vaikka jännittää pirusti :/
Kommentit (29)
Ei niissä ole aina. Yleensä pidetään vessataukoja tai kyllä, pissataan yli laidan/ äyskäriin(kippo/kauha jolla otetaan mahdolliset sadevedet pois avoveneistä). Tuskin ne siellä kuseksii veneestä yli kun olet mukana.
No ei todellakaan ole kaikissa vessaa. Oletteko kauankin merellä? Mihin ajattelit kusta? Miehillä on luultavasti mukana sorsa tai husevat laidan yli?? Oletko nainen??
Ei ole, tietenkään. Kundit kusee laidan yli ja naisia varten lasketaan jonnekin maihin. Joskus olen joutunut turvautumaan ämpäriin, kun on tullut kiire.
Oletteko tunteja vai päiviä reissussa? Jos tunteja, niin selvinnet ihan sillä ettet lipitä olutta reissun päällä.
Voi ei :(. Tätä vähän pelkäsinkin. Miten mä ikinä kehtaan pyllistellä siellä veneessä uusien tuttavuuksien kanssa ja pissata yli laidan. Voi kun olisikin mies ;D. Mulla on vähän sellaista jännistys pissavikaa, että pissattaa koko ajan, jos tiedän, että vessailu hankalaa :(. Pitääkö mun nyt perua tämä reissu. Ymmärsin, että olisimme kalassa useita tunteja. AP
Älä usko näitä aikaisempia kirjoittajia. Jos ei ole ihan WT-pikkupurkki, on veneessä AINA vessa. Miehet vain usein huijaavat naisia koska heistä on hauska katsella kun he yrittävät kykkiä laidan yli. Vessa sijaitsee keulassa olevan luukun alla. Kaikissa Busteria isommissa veneissä on myös matala sermi, jonka voi nostaa eteen katseensuojaksi.
Kaikkea sitä kuuleekin. Kustaan muka äyskäriin. Just joo.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 10:57"]
Ei ole, tietenkään. Kundit kusee laidan yli ja naisia varten lasketaan jonnekin maihin. Joskus olen joutunut turvautumaan ämpäriin, kun on tullut kiire.
Oletteko tunteja vai päiviä reissussa? Jos tunteja, niin selvinnet ihan sillä ettet lipitä olutta reissun päällä.
[/quote]
Taisit olla tutussa porukassa, kun ämäriin kehtasit kusta??
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 11:01"]
Älä usko näitä aikaisempia kirjoittajia. Jos ei ole ihan WT-pikkupurkki, on veneessä AINA vessa. Miehet vain usein huijaavat naisia koska heistä on hauska katsella kun he yrittävät kykkiä laidan yli. Vessa sijaitsee keulassa olevan luukun alla. Kaikissa Busteria isommissa veneissä on myös matala sermi, jonka voi nostaa eteen katseensuojaksi.
[/quote]
No, meillä on isohko avovene ja vanhemmillani hytillinen vene. Ei näissä ole vessaa ja kyllä olen muksusta asti ollut kalastusreissuilla ja muutenkin pitemmillä veneilyillä mukana. äyskäriin olen pissinyt. -3-
Ihan hyvä, että tässä kohtaa mietit tuota. Minun vaimoni (silloin vasta tuore tyttöystävä) ja me miehet emme parikymmentä vuotta sitten osannet tuohon varautua (siihen asti aina miesporukassa kalastaneina). Me miehet kusimme laidan yli ja mun muija ei ujona tyttönä kehdannut. Ämpäriä ei ollut mukana. Lopulta tuli kiire, kun pissa meinasi tulla housuun. Taisi osa tullakin ;D
Ai, sorry äyskäri oli jo selitetty. Apua, mua rupes jännittämään :/ AP
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 11:06"]
[/quote]
No, meillä on isohko avovene ja vanhemmillani hytillinen vene. Ei näissä ole vessaa ja kyllä olen muksusta asti ollut kalastusreissuilla ja muutenkin pitemmillä veneilyillä mukana. äyskäriin olen pissinyt. -3-
[/quote]
Mitä??? Kustaan johonkin purkkeihin tai reunan yli?? Onneksi en ole koskaan veneillyt. Minä en ainakaan miesten aikana mihkään kippoon kehtaisi pissata. Älä AP lähde mukaan. Idioottien hommaa tuollainen törkyily. Onko nämä vastaukset jotain provoja?
Ei ole ainakaan minun vastaukseni. Eikä siellä veneessä nyt ensimmäinen asia ole pissalla käynti. Kerroin ainoastaan miten olen toiminut jos on oltu veneellä kalassa tunteja. Ja ehkä voin nyt suhteuttaa. Eli esim. tänä kesänä olen veneillyt n. 30 kertaa. Näinä kertoina en ole kertaakaan siihen äyskäriin pissannut. Ukko pissannut kerran yli laidan ja lapsista toinen (4v) kahdesti äyskäriin.
Silloin jos joudutaan turvautumaan veneessä pissaamiseen ollaan kaukana rannasta ja siellä ei tosiaan ole muita veneitä jne. -3-
Toisissa veneissä on ja toisissa ei. Jotkut eivät anna käyttää vessaa, koska noiden vessojen puhdistus on aika työlästä ja vessa toimii jonain varastona. Tuo, että kaikissa veneissä olisi vessa, höpön löpön. Tosi isoissa veneissä on useimmiten, mutta ei aina. Avoveneissä harvoin. t. Kokenut vesillä liikkuja, joka etsii juuri nyt venettä.
Minä en voisi lähteä kuin miehen kanssa mutta jos mukaan tulee 2 kaveria niin en voisi lähteä.
Eli minulla on "yliaktiivinen rakko" jota jännittäminen vielä pahentaa :(
Jos tiedän etten pääse pissalle niin rakkoa alkaa jopa särkeä ja tuntuu että on ihan kamala pissahätä vaikka en olisi edes juonut mitään moneen tuntiin.
Lähtisin vain kahdestaan miehen kanssa niin voisin pissiä vaikka siihen ämpäriin jos olisi pakko :)
Suosittelen vaippaa. Tenoja saa isommista marketeista.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 11:06"]
[/quote]
[/quote]
Mitä??? Kustaan johonkin purkkeihin tai reunan yli?? Onneksi en ole koskaan veneillyt. Minä en ainakaan miesten aikana mihkään kippoon kehtaisi pissata. Älä AP lähde mukaan. Idioottien hommaa tuollainen törkyily. Onko nämä vastaukset jotain provoja?
[/quote]
Pitäähän sitä tarpeensa johonkin tehdä, kun hätä tulee. Housut ei ole se paras paikka noille :-).
Tähän liittyen voisi kysästä, että oletteko ikinä ajatelleet mihin esim yleisurheilijat tekevät tarpeensa isoissa ja pitkissä kisoissa :-).
No mihin ne urheilija tarpeensa tekee?? En ole ikinä ajatellut?? Ei kai ihmisten ilmoilla lennosta kuse?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 11:31"]
No mihin ne urheilija tarpeensa tekee?? En ole ikinä ajatellut?? Ei kai ihmisten ilmoilla lennosta kuse?
[/quote]
Kyllä niitä esim. olympialaisten maratonilla on joskus kuvattu tien poskessa, toki sopivasta kuvakulmasta, ihan sitä itseään tekemässä. Mutta vaan miesten, naisia ei koskaan koskaan. Yleensä kovassa rääkissä neste poistuu hikoilemalla, joten sitä hätää ei monelle edes tule.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 11:31"]
[/quote]
Ei ne tietenkään kesken suorituksen kuse, mutta eipä ne sieltä stadionilta poistuakaan saa eikä siellä mitään puuceitäkään ole. Loput jätän teidän mielikuvituksen varaan :-)
Ei ole avoveneessä vessaa :)
Aika iso vene saa olla muutenkin jos on vessa ym hienoudet.