Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teette jääkahvia??????

Vierailija
18.06.2013 |

kertokaas nyt kiltit av-mammat. miten sitä tehdään kotona? vai eikö onnistu? Onko pakko ostaa kaupasta niitä valmiita pulvereita? en haluaisi mennä kauppaan mutta tekee mieli jääkahvia!!!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitokahvi kaadetaan jäiden päälle

vahva kahvi

Vierailija
2/8 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok onko se hyvää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murukahvia maitoa jäämurskaa ja sokeria. kaikki sekaisin sekoittimessa niin tulee hyvää ja kuohkeeta! Nam

Vierailija
4/8 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aeropress-kahvia jäiden päälle niin, että puolet vesimäärästä on korvattu jääkuutioilla. Vähän sokeria.

Vierailija
5/8 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan aamulla juoda kuumaa kahvia, mutta iltapäivällä jääkahvia. keitän aamulla normaalia isomman satsin kahvia ja annan ylimääräisen jäähtyä ja laitan jääkaappiin. Iltapäivällä sitten isooooon lasiin kahvia, maitoa, sokeria/makeutusainetta ja jäitä. Hyvää!

Vierailija
6/8 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vaikeamman kaavan mukaan, mutta on hyvää. Kokeile itse ja vertaile jäähdytettyyn kahviin tehtyä, ja kylmäsuodatetusta tehtyä....

Eli teen näin:

Astiaan 1osa espressojauhetta ja 4osaa kylmää vettä. Sekoita ja jätä huoneenlämpöön min. 4h, miel yön yli.

Suodata ensin pari kertaa siivilän läpi suurin osa pois, lopuksi kahvisuodattimen läpi.

Siihen sitten makua mieltymyksen mukaan (itse laitan n 1osaa kahvia ja 3osaa punaista maitoa +vaniljasokeria tai kaakaota)

Vierailija
7/8 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulostaa hankalilta ohjeilta!

Minä täytän lasin jäillä ja kaadan päälle vahvaa kahvia, mieluiten espressoa. Maitoa päälle, siinä se. Jos on pakko makeuttaa, lorautan joukkoon sokerilientä.

Vierailija
8/8 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 22:38"]

Kylläpä kuulostaa hankalilta ohjeilta!

Minä täytän lasin jäillä ja kaadan päälle vahvaa kahvia, mieluiten espressoa. Maitoa päälle, siinä se. Jos on pakko makeuttaa, lorautan joukkoon sokerilientä.

[/quote]

Näin se tehtiin kahviossakin. Makeutuksena käytettiin asiakkaan valitsemaa makusiirappia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan