Korvatulehdus aikuisena
Te, joilla on ollut korvatulehdus aikuisena ja antibiootit siihen, osaatteko sanoa, kuinka nopeasti ne alkoivat teillä vaikuttaa?
Sain eilen aamulla korvatipat ja antibioottikuurin, olen ottanut lääkkeet nyt eilen ja tänään aamulla eli yhteensä 4 kertaa. Kivut ovat nyt aivan infernaaliset, en ole tällaista kipua tuntenut koko aikuiselämäni aikana. Maksimimäärä buranaa ja panadolia auttaa pari tuntia kerrallaan. Eilen näin pahoja kipuja ei ollut, eli mennyt siis vain pahemmaksi. Onkohan normaalia, että oireet pahenevat ennen kuin lääkkeiden teho alkaa? Muistaakseni angiinassa ab-kuuri on tehonnut oireisiin lähes heti.
Mietin tässä, kauanko tätä kipua "kuuluu" kestää ja odotella lääkkeiden vaikutusta, ennen kuin soitan uudelleen lääkäriin.
Kommentit (15)
Ota nyt ihmeessä yhteys lääkäriin, ennen kuin sinulta lähtee taju.
Olisi pitänyt alkaa jo helpottamaan, tai ei ainakaan pahemmaksi olisi saanut mennä.
Muutama tunti ja puhkeaa niin kipu helpottaa. Eo tarvi antibiootteja syödä
Etkö huolehdi käsihygieniasta kun sait flunssan
Ei ollut kipua ollenkaan niin en osaa tuohon sanoa, mutta korva oli lukossa ainakin kuukauden.
Minulla oli sama juttu, vasta toinen ab-kuuri tehosi.
Mitä tuo puhkeaminen tarkoittaa? Ei kuulosta hyvältä :o
Ap
Kylla sen pitaisi jo helpottaa. Antibiootteja on monenlaisia. En ole laakari, mutta luulisin etta jos tuo kuuri olisi toimiakseen, tulehdus olisi jo helpottamaan pain. Saatko viikonlopulle aikaa?
Vuosia sitten piti syoda tulehdukseen pari antibioottikuuria etta tulehdus lahti. Laakkeita piti siis vaihtaa. Tulehtuneesta korvasta meni kuulo moneksi viikoksi... ei kiva.
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt ihmeessä yhteys lääkäriin, ennen kuin sinulta lähtee taju.
Olisi pitänyt alkaa jo helpottamaan, tai ei ainakaan pahemmaksi olisi saanut mennä.
Itselläni tehosi vasta kolmantena päivänä ja sitä ennen tosiaan ehti oireet pahentua, kun lääkäriin mennessä ei sitä kipua vielä juurikaan ollut.
korvalääkäri määräsi minulle puuduttavia korvatippoja kipuun, päätin silloin, että muistan varmasti vaatia samaa kamaa seuraavalla kerralla. harmi etten nyt muista tuotteen nimeä... enkä kyllä tiedä saako suomessa niitä antaa potilaalle, miksipä ei, kun muuallakin maailmassa sa...
Pari päivää menee. Ei se lääkärikään sille oikein mitään voi tehdä, korkeintaan vaihtaa antibioottia. Kyllähän sinne soittaa voi.
Venyvä tärykalvo on aivan helvetillisen kipeä. Nyt ymmärrät, miksi lapset itkevät korviaan!
Jos tärykalvo puhkeaa, kipu loppuu siihen, koska venytyskin loppuu. Puhjenneeseen korvaan ei saa tiputtaa korvatippoja!
Tärykalvo voi puhjeta kun siellä on märkää tuottamassa painetta. Kipu hellittää heti ja korvasta valuu märkää viikon pari. Silloin EI saa laittaa tippoja/vettä korvaan.
lääkäri kyllä tarkistaa ne tärykalvot ennenkuin kirjoittaa puuduttavan tipan reseptin :)
Vierailija kirjoitti:
korvalääkäri määräsi minulle puuduttavia korvatippoja kipuun, päätin silloin, että muistan varmasti vaatia samaa kamaa seuraavalla kerralla. harmi etten nyt muista tuotteen nimeä... enkä kyllä tiedä saako suomessa niitä antaa potilaalle, miksipä ei, kun muuallakin maailmassa sa...
Niitä tippoja saa ilman reseptiä, mutta ne on tarkoitettu ensiapuun, eivätkä ne paranna tulehdusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä tippoja saa ilman reseptiä, mutta ne on tarkoitettu ensiapuun, eivätkä ne paranna tulehdusta.
niin?
Kyllä mä oon eron huomannut ihan pari tuntia ekan annoksen jälkeen. Muutaman annoksen jälkeen ei enää ole ollut kipua ollenkaan, vaikka korva onkin vielä tuntunut oudolta.