En voi ymmärtää tuota intoilua lakka, hilla, suomuuraimen perään...!
On niin härskin makuinen marja, että laatta, yrjö, oksu ja pirjo lentää.
Kommentit (33)
On ne hyviä. Lapsesta saakka olen tykännyt. Syön aamuisin kaurapuuron kanssa lakkoja tai muita marjoja. Hyvän ja terveellisen startin niillä saa päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valiolla oli joskus muinoin lakkajogurttia. Hyvää oli.
Juustoportilla on yhä hyvää lakkajogurttia.
Onkohan niissä oikeeta lakkaa lainkaan, keinotekoisesti tehty maku?
Vierailija kirjoitti:
En tykkää kun niissä on niitä kiviä ja ne menee aina hampaiden väliin. Sama vadelmissa. Ärsyttäviä marjoja.
Soseruokaa syövä siiviläkurkku se siellä.
Lakka ja mustikka on parhaat marjat. Syön niitä paljon mieluummin kuin jotain mautonta suomalaista peltomansikkaa. Mustikoita kerään itse ja lakkaa saan onneksi sukulaisilta kotoa Pohjois-suomesta, kun täällä lähellä ei ole lakkasoita.
Vierailija kirjoitti:
BTW - kerran työpaikallani oli saksalaisia yritysvieraita ja keittiö tarjosi heille kermassa haudutettuja leipäjuustopaloja lakkahillolla - eipä ollut mikään hitti kyseinen "ruoka"...
Samaa tarjottiin Gordon Ramsaylle Suomen vierailullaan.
Kutsui sitä "koiranpaskaksi". Video löytyy tubesta.
Tämä suomalainen perinneruoka markettikylmänä ei ole kovinkaan isoa herkkua. Ehkä aitona tuoreena versiona on, mutta toimittaja se epäonnistui pahasti.
Rahan takia saatan poimia niitä ja laittaa omaan pakastimeen ne mitä en saa myytyä. Mutta enpä itse ikinä maksaisi niistä 15 saati 20 euroa kilolta.
Laiskat ei ymmärrä mistään mitään.
Ainoa hyvä tuote noista on Valion lakkaraejuusto. Sitä syön jälkkärinä säännöllisesti, eikä ole kiviäkään seassa.
Muuten en välitä lakasta tai marjoista muutenkaan.
Joo outo marja siinä että jakaa mielipiteitä laidasta laitaan. Itse en oikein pidä kun taas puoliso pitää suurena herkkuna.
Hyi