Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt takokaa järkeä muhun!!!!

Vierailija
18.06.2013 |

Siis en kestä enääää... tyttömme sai nimen 3kk sitten.... Nimi on suomalainen perinteinen nimi. Nimi on suvusta, tulee henkilöltä joka elänyt 1800-1900 luvuilla. Tämä henkilö ollut aika ankara, ja luonteeltaan paha. Enkä tajunnut tätä nimeä antaessani. Nyt ajattelen, että kaikki liittää tyttöni tuohon henkilöön. Mietin tätä joka päivä, en kestä enää.....:(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

¨no jep kun sukulaistäti asiasta mainitsi..........

Vierailija
2/14 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 17:59"]

Kasvaessaan lapsi luo nimelle uuden merkityksen!

Kyllä ne sukulaiset unohtavat kohta sen kauan aikaa sitten kuollen kääkän, kun laitat muutaman söpön vauvakuvan jakeluun ja nimi kauniisti kirjailtuna alle.

[/quote]

Juurikin näin!

Meillä eräs sukulainen antoi lapselleen nimeksi suvussa olleen Sonnin nimen (kyllä, oikeasti sellainen iso sonni, josta kerrottiin tarinoita, eikä niin kauniita =D ).

Alkuun sitä naureskeltiin, mutta sitä ei kestänyt varmaan kuin pari kuukautta ja se vauva oli "ominut" nimen itselleen ja nyt kukaan ei enää muistakaan koko sonnia, kun kuulee nimen =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä kukaan enää kohta muista. Meidänkin poika on kaima minun sodassa kuolleen isosedän kanssa, eikä sitä enää kukaan muista vaikka heti tuli kaikille mieleen nimiäisissä. Tietenkin tuli kun ei muita samannimisiä ole kummankaan suvussa. Vauva on kuitenkin elävä nykyhetkessä oleva ihminen, ja kohta kaikki yhdistävät nimen vain siihen.

Vierailija
4/14 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa synnytyksen jälkeiseltä herkältä tilalta kun kaikki pienet asiat huolestuttavat.

Vierailija
5/14 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksestä on jo puoli vuotta..

Vierailija
6/14 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla julmilla rikollisillakin on syyttömiä kaimoja vaikka millä mitalla.

Vierailija
7/14 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä liitä. Höpön höpön. Olet nyt vaan kehitellyt tuosta ongelman, mutta mitään ongelmaahan tuossa ei olekaan. Sehän on vain nimi, ja tyttäresi antaa nimelle jälleen ihan uuden merkityksen, millä ei ole mitään tekemistä kenenkään olleen ja jo menneen ihmisen kanssa. Ehkä kippaat jonkun ihan muun nimettömän ahdistuksen tai stressin tuohon asiaan nyt? Eikä sun tarvitse edes selitellä kenellekään miksi annoitte jonkin tietyn nimen. Älä huoli, selvästi ihan täysin turha huoli. :)

Vierailija
8/14 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^kiitos noista sanoista. Pitää yrittää ajatella noin. Tosiaan olen tätä pyöritellyt päässäni ristiäis-illasta asti...että alkaa pikkuhiljaa vippaamaan päässä..

ap

Vierailija
9/14 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaessaan lapsi luo nimelle uuden merkityksen!

Kyllä ne sukulaiset unohtavat kohta sen kauan aikaa sitten kuollen kääkän, kun laitat muutaman söpön vauvakuvan jakeluun ja nimi kauniisti kirjailtuna alle.

Vierailija
10/14 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoimme pojallemme minun pappani nimen.

Pappani oli nuorena miehenä ilmeisesti aika hurjaluonteinen, riidanhaluinen ja ilmeisesti viinakin on maistunut. Vaimoaan, eli mummuani hän on kohdellut melkoisen kovalla kädellä. Tämän kaiken olen kuullut sukulaisilta, jotka ovat tunteneet papan ennen minun syntymääni. Minä muistan pappani hiljaisena ja nöyränä, joka kuunteli mummuni pahantahtoista marmatusta vanhoista papan tekemistä vääryyyksistä. Pappa oli muutenkin pehmennyt vanhetessaan ja hän hoiti sairasta vaimoaan loppuun asti. Minulle hän oli ystävällinen mutta hieman etäinen, ehkä ujouttaan. 

Kun katselen poikaani, en näe pojassani pappani hurjaa nuoruutta enkä hänen nöyrää vanhuuttaankaan. Näen hänessä nuorukaisen, jolla on oma mieli ja tahto. Hän on oma persoonansa. 

Ap, katso lastasi. Mitä näet? Näetkö sen pahantekijäsukulaisesi, jota et koskaan tuntenut vai näetkö lapsesi?  Millainen lapsesi on? Entä muut ihmiset, joilla on sama etunimi? Muistuttavatko he sinun pahantekijäsukulaistasi?

Ei nimi tuo mukanaan minkäänlaisia ominaisuuksia. Jokainen ihminen on oma persoonansa. 

Vierailija
11/14 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen tytössäni oman tyttöni, en pahaa sukulaistani. Mutta ajattelen että muut näkevät tämän pahan sukulaisen, tai että automaattisesti tälle tulee sama luonne...en tiedä miksi näin ajattelen..

ap

Vierailija
12/14 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, se sukalainenhan on kuopattu jo aikaa sitten. Eihän nuoremmat sululaiset ole sitä edes tunteneet...

Vierailija
13/14 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia oikeasti sinua niin vaivaa niin voithan vaihtaa lapsesi nimen tai ottaa toisen nimen kutsumanimeksi.

Vierailija
14/14 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua mitä ongelmia. Vasta ristiäisiltanako tajusit tämän asian? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi