Kannattaako 13v tyton kayttaa tamponeja vai siteita eiks olisi parempi venyttaa immekalvoa yhdyntoja varten jo varhaisessa vaiheessa?
Kommentit (5)
Multa iteltäni repesi immenkalvo n. 13-vuotiaana tosi rumasti ja nimenomaan tamponin kanssa. Jäi aika " pahat" jäljetkin siitä (siis edelleen). Voihan olla että olisi tietty revennyt vielä rumemmin, jos olisi vasta yhdynnässä tai muulla konstilla mennyt.
Itse käytin tamppoonia jo ennen kuin harrastin seksiä. En tiedä oliko siitä mitään hyötyä tai haittaa. Eli vaikea sanoa kun ei voi verrata että jos en olis käyttänyt. Mulle kuitenkin tamppoonien käyttö oli mukavuus asia en tullut tuolta kantilta ajatelleeksi. Mutta jos kovasti on tarvetta " venytellä" niin osta suoraan hieromasauva ja liukastetta ;-)
Muistan kun halusin aloittaa tamponien käytön ja se oli hankalaa.
Ei mahu ei sovi.
Sitkeästi yritin koska olin työlääntynyt siteisiin ja halusin siistimmän vaihtoehdon. Niinpä tein töitä ja sain kuin sainkin kivulla tosin tamponin paikoilleen. Paikat venyi vähitellen sen verran että pystyin käyttämään tamponeja toki piti osata rentouttaa ne alapään lihakset.
Vastaus: Jos lapsi haluaa itse käyttää niitä tamponeja niin toki näin mutta en ajattelisi tässä yhteydessä näin nuoren kysesssä ollen vielä yhdyntöjä.
Nuori lapsi ei tarvitse seksiä eikä äiti ajatuksia että lapsensa seksi olisi helpompaa.
kuukuppikunta-nettisivuilta lisätietoa
vaihda keskustelukanavaa ja HÄIVY