Millainen ihminen inhoaa hellettä?
Oletko tai onko läheisesi hellettä (yli 25 astetta) inhoava, kuvaile itseäsi muutenkin vähän, oletko ulospäinsuuntautuva seuraihminen vai introvertti omissa oloissasi viihtyvä, positiivinen vai negatiivisuuteen taipuvainen?
Kommentit (53)
Kaikenlaiset ihmiset inhoavat hellettä. Ei ole mitään syytä olettaa, että kyky sietää kuumaa liittyisi ihmisen introversioon tai ekstroversioon.
IHminen, jolla on MS-tauti, psykologisista ominaisuuksista ei niin väliä.
Mä en välitä helteestä. En oikeen tajua että miksi jonkun mielestä on kivaa olla yltäpäältä hiessä ja kuumissaan. Musta on kivempi kun on sopivan lämmin.. Talvi on siltä kannalta parempi että talvella voi laittaa sopivasti vaatetta päälle niin on aina hyvä olla, kesähelteillä taas on kuuma vaikka olisi alasti. Toisaalta tykkään tietenkin pukeutua kesämekkoihin ja bikineihin mutta siltikään en välitä jatkuvasta hikoilusta. Nukkuminenkin on hankalaa kun on liian kuuma.
Ihmisenä olen negatiivisuuten taipuvainen juhlaeläin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 15:43"]
Oletko tai onko läheisesi hellettä (yli 25 astetta) inhoava, kuvaile itseäsi muutenkin vähän, oletko ulospäinsuuntautuva seuraihminen vai introvertti omissa oloissasi viihtyvä, positiivinen vai negatiivisuuteen taipuvainen?
[/quote]
Todennäköisimmin hellettä inhoava ihminen on:
lihava
introvertti
negatiivinen
Kroonisesti sairas ihminen jonka lämmönsäätely ei tämän vuoksi toimi.
Olen introvertti, misantropisti, hoikka/normaalipainoinen ja nukun suht huonosti.
Silti huomaan pitäväni helteestä.
Mä inhoan, eikä sillä ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa. Lähes järkytyin kun luki noita vastauksia. Onko av-mammalle kaikki ulkonäöstä kiinni?
En pidä kuumasta. Nyt on ollut parhaat kesäsäät +20 astetta ja puolipilvistä. Olen positiivinen introvertti. Säästäkään en valita, Suomessa kun on otettava se, mitä annetaan. :)
Minulla on ylipainoa ja viihdyn hyvin yksikseni. En ole kovin seurallinen, mutta en ole negatiivinen ihminen eli en pura satunnaista pahaa tuultani muihin ihmisiin. Olen aina tykännyt helteestä, mutta nyt astman mentyä hankalaksi helle tekee hengittämisestä tukalan. Voivoi, mulla on sitten varmaan päässä vikaa :(
Mulletukeneille tulee tukala olo helteestä
pari päivää ok, mutta viikko on tuskaa. Kuumus yöllä on inhaa!
rakastan syksyä! Se on niin ihanaa, elokuun illat.
Olen introvertti. Nuorena kestin hellettä paremmin, koska nuorena naisena olin herkkä palelemaan. En nauttinut rantaelämästä, koska olin ujo, mutta silti halusin, että kesällä aurinko paistaa ja on kunnolla lämmin. Tämä siis siitäkin huolimatta, että ihoni on vaalea ja palaa herkemmin kuin ruskettuu. Auringonotto myös saa kasvoihini suuria patteja.
Nyt vaihdevuosi-ikäisenä tilanne on muuttunut. Hikoilen kuin sika hyvin helposti. En jaksa helteellä tehdä paljon mitään enää nykyisin ja 20 astetta, mikä aiemmin tuntui järkyttävän kylmältä, tuntuu nyt kohtuulliselta lämpötilalta.
Joten itse kyllä uskon, että syyt ovat enemmän fysiologisia kuin psyykkisiä.
En viihdy varsinaisessa helteessä, mutta jos ei tarvitse mitään tehdä, niin kyllä 25 astetta menee vielä. Haluan liikkua ja leikkiä lasteni kanssa, teen paljon ihan fyysistä työtä äitinä ja omakotitaloasujana, ja kaikki se on mukavinta hiukan viileämmässä. Ihan nätiltä näytän hellevaatteissakin, ja luonteeltani olen ulospäinsuuntautunut ja hyväntuulinen.