Jos avioliittosi kariutuisi, olisitko puilla paljailla?
Olen eronnut tänä kesänä miehestäni, jolla on uusi nainen.
Rauha heidän ihanuudelleen.
Eestään löytää.
Meillä on omakotitalo Helsingissä.
Se ei ole täysin velaton, mutta suurimmaksi osaksi (n. 70%) minun, joten on itsestään selvää, että jään lasten kanssa tähän.
Ei olla erityisen rikkaita porhoja koskaan oltu, mutta olen tienannut paljon enemmän kuin ex.
Vahvan uranaisen mies löytää näköjään helposti uuden pikkusielun.
Kommentit (51)
Saisin rahoillani nykyiseltä kotiseudultani 3h rivarin, tulot riittäisivät juuri ja juuri elämiseen. Eläkkeeseen vielä 3v aikaa, sitten ei ongelmaa enää
Emme ole naimisissa emmekä mene naimisiin mutta talouden kannalta tilanne olisi sama: jos eroaisimme, minulla olisi edelleen omat rahani ja omaisuuteni ihan kuten puolisollakin. Asumiskulut tietysti nousisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä avioehto? Jos talo jää sinulle.
Ei onneksi ole.
ap
Miten niin "onneksi"? Sinähän maksat sitten ukollesi tasinkoa.
Mutta kysymykseen: oma elintasoni säilyisi, mies joutuisi hankkimaan itselleen asunnon jostain.
Ap... Puolisollasi selvästikään ei ollut taloudellisia syitä vaihtaa toiseen. En tunne sinua, joten en tiedä oletko huippupuoliso vai kauhea. Yritä jatkaa elämää.
Todella outo sanavalinta. Et ole koskaan tuota uutta naista edes tavannut, miten voit tietää että hän on ”pikkusielu”? Et tiedä hänestä etkä hänen luonteestaan yhtään mitään.
Minulla on 2 kesämökkiä, metsää ja 2 sijoitusasuntoa. Irtisanoisin vuokralaisen ja muuttaisin kaupunkiin. Avoliitossa olemme, joten miehen kanssa ei jaettaisi mitään.
Mutta ennen lähtöä kaivaisin maasta kaikki perennat ja moottorisahalla pätkisin omenapuut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä avioehto? Jos talo jää sinulle.
Ei onneksi ole.
ap
Ei onneksi ole? Niin että pääset varakkaampana maksamaan tasinkoa exällesi. Esim. sanot että omistat talosta 70 %. Osa siitä arvosta menee exälle jos hänellä ei ole vastaavaa omaisuutta. Palkkasi on myös ollut parempi joten sinulla luultavasti on säästöjä ja sijoituksia. Nekin lasketaan mukaan kun ositusta tehdään. Suurin osa ihmisistä ei ajattelisi tuota tilannetta ”onnena”.
Oletko täysin varma että osituksen jälkeen sinulla on edes varaa jäädä nykyiseen kotiin asumaan?
Jäin puille paljaille. Tili tyhjä, 1000 euroa Visalla maksettavaa ja 130 000 asuntolaina. Siitä nousin viidessä vuodessa ylös lähes 10 000 €:n vuosittaista säästotahtia.
Se mies oli kallis erehdys. Lähes kolmenkymmenen vuoden jälkeen vaihtoi minut nöyryyttävästi lennossa nuorempaan ja aiheutti lapsillekin paljon pahoinvointia.
Tsemppiä ap. Muutama vuosi menee toipuessa henkisesti. Sitten ihana elämä on juuri sinua varten.
Pärjäisin taloudellisesti paremmin yksin, vaikka olen merkittävästi miestäni huonotuloisempi. Tämä elämäntapamme vaan menee tavallaan miehen ehdoilla enkä halua loisia, joten kaikki omat tuloni menee mitä tulee. Yksin siis pärjäisin paremmin, eläisin mielelläni vaatimattomammin ja saisin säästöönkin jotain.
Ero on ilmeisesti tuore, koska ap ei ole ymmärtänyt varakkaampana joutuvansa maksamaan tasinkoa exälleen, kun kerran avioehtoa ei ole.
Ymmärrän kyllä katkeruuden, jos joutuu jätetyksi. Se on ihan luonnollista ja varsinkin, jos ja kun joutuu maksamaan pettävälle puolisolleen tasingon.
Meillä ei ole avioehtoa enkä vielä ole saanut isohkoa perintöäni. Miehellä on merkittävä omaisuus, joten minusta tulisi miljonääri, jos nyt eroaisimme. Taloudellisesti tilanteeni olisi erinomainen, mutta eipä se varmasti lohduttaisi.
Ehkä eksäsi haluaa nyt mukavan luonteen hyvän ulkonäön sijaan.