Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei ole yhtään rahaa

Vierailija
18.06.2013 |

Siis ei yhtään. Tai no, on 20€ jotka voin käyttää tänään tarkkaan laskeskellen ruokakauppaan. Sen jälkeen tili on nollilla, samoin miehen tili. Meillä ei ole senttiäkään. Miehen yritys on syönyt kaikki meidän rahat ja nyt ollaan totaalisen kusessa. Kaikilta niiltä sukulaisilta joilta voidaan lainata, ollaan jo lainattu tuhansia euroja. Enempää ei tule lainaa.

Yritän myydä ihan kaikenlaista ja pilkkahintaan. Tällä hetkellä on myynnissä iso arabian astiasto. Kukaan ei osta sitä. Oon soittanut osto- ja myyntiliikkeisiin eikä heitä kiinnosta.

Mulla on ehkä ensimmäistä kertaa elämässä täysin avuton olo. Nyt en enää keksi yhtään mitään. Mietin sitä vaihtoehtoa että jos söisin vain joka toinen päivä. Oon alentunut jopa harkitsemaan maksulliseksi ryhtymistä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tilillä muutama euro. Työmarkkinatuki tulee viikon päästä.Rahat meni ihan ruokaan ja terveyskuluihin yms. välttämättömään.

Hauskaa juhannusta...

Vierailija
2/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yks persaukinen. Ensi viikolla tulee työmarkkinatuki.

Ja joo, kyllä etsin töitä ja haluan töihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asut?

Mitä maksaa?

T: asiakas

Vierailija
4/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty edes ajattelemaan juhannusta, tällä hetkellä elän vain tässä hetkessä. Mietin vain miten selvitään ja mitä pitäisi tehdä. Meidät on kutsuttu sukumökille periaatteella että kaikki ottaa mukaan omat syömiset. Muut varmaan vetää jotain sisäfilettä mutta sitä en tiedä mitä me siellä syödään, kun en tiedä mitä me huomennakaan syödään.

ap

Vierailija
5/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:11"]

Missäpäin asut?

Mitä maksaa?

T: asiakas

[/quote]

Asun Keski-Suomessa, sen tarkemmin en halua tässä sanoa.

ap

Vierailija
6/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sukulaiset vois tarjota juhannusruokia? Itse ainakin haluaisin tarjota tuossa tilanteessa.

t.3

Vierailija
7/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Suomessa ei oikein asiakkaita saa, mutta jos olisit Helsingissä niin olisit rikas. Riippuu kuitenkin minkä näköinen olet.

Vierailija
8/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti rahaa saa, mutta ensin pitäisi tietysti olla matkaraha Helsinkiin ja sitten kaikki hoituisikin helposti. Ei muuta kuin omenahotellista huone ja muutama päivä niin olisi jo tuhansia euroja rahaa.

Vierailija
9/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:13"]

Eikö sukulaiset vois tarjota juhannusruokia? Itse ainakin haluaisin tarjota tuossa tilanteessa.

t.3

[/quote]

Sinne tulee sukulaisia joilta ollaan lainattu rahaa ja ollaan ne vieläkin velkaa. Mun tekee jo nyt pahaa katsoa heitä silmiin saatikka jos pyydettäisiin heitä tarjoamaan ruoat koko meidän poppoolle.

ap

Vierailija
10/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilitoimistoyrittäjän suusta: kannattaa katsoa ihan realistisesti sitä miehen yritystä, onko aika laittaa pillit pussiin sen saralta ja miehen mennä vaikka hetkeksi ihan palkkatöihin kunnes sitten voi yrittää jotain muuta. Moni yrittäjä sinnittelee ihan liian pitkään toivoessaan tilanteen parantumista. Lisäksi kannattaa tehdä laskelman siitä, kuinka kauan menisi sitten kun menee paremmin, että firma saisi normaalin tuoton lisäksi katettua nuo jo tehdyt tappiot.

Eikö sinun itsesi ole mahdollista mennä töihin, joudutko tosiaan turvautumaan vain kaiken mahdollisen kauppaamiseen?

Vierailija
11/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yritys kaatunut jo vai tekeekö tappiota lisää jatkuvasti? Tuleeko tilanne pahenemaan? Onko sinulla töitä? Maksulliseksi nyt ei ainakaan kannata ryhtyä, se tuskin on kauhean mieltäylentävää tai parisuhdetta vahvistavaa.

Vierailija
12/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä ole lapsia?

Vierailija
13/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurakunnat avustaa esim. ruokatarvikkeissa vaikka ei kuuluis kirkkoon soitappa sinne.

Vierailija
14/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:20"]

Tilitoimistoyrittäjän suusta: kannattaa katsoa ihan realistisesti sitä miehen yritystä, onko aika laittaa pillit pussiin sen saralta ja miehen mennä vaikka hetkeksi ihan palkkatöihin kunnes sitten voi yrittää jotain muuta. Moni yrittäjä sinnittelee ihan liian pitkään toivoessaan tilanteen parantumista. Lisäksi kannattaa tehdä laskelman siitä, kuinka kauan menisi sitten kun menee paremmin, että firma saisi normaalin tuoton lisäksi katettua nuo jo tehdyt tappiot.

Eikö sinun itsesi ole mahdollista mennä töihin, joudutko tosiaan turvautumaan vain kaiken mahdollisen kauppaamiseen?

[/quote]

Mies yrittää myydä kalustoa ja on aivan valmis lopettamaan yrityksen. Vielä ei ole saanut myytyä eikä myöskään ole saanut palkkatöitä mistään. Hakee kyllä koko ajan.

Mä käyn kokopäivätöissä. Eletään tällä hetkellä täysin mun palkalla eikä se riitä mihinkään kun siitä maksetaan lainanlyhennys, hoitomaksut, vakuutukset... Näihin menee mun palkka kokonaisuudessaan, ruokakuluihin ym. pakollisiin ollaan lainattu sukulaisilta. Miehen pienet tulot menee kaikki yrityksen kuluihin eikä aina riitäkään.

ap

Vierailija
15/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yritys pussiin ja mies kortistoon, alkaa hänkin "tienaamaan" jotain. Kalustoa voidaan myydä työttömänäkin. Pankkiin ilmoitus maksatte vähemmän lyhennystä vähän aikaa.

Ja ette tietenkään änkeä mökille, mieti lasten kanssa kahta kättä heiluttaen. Juhannus ei ole mikään juhla vaan ylimääräinen vapaapäivä ja voitte hyvin mennä vaikka pyörillä läheiselle rannalle, otatte eväät mukaan.

Vierailija
16/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs astiasto on kyseessä? Onko missä myynnissä?

Vierailija
17/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:58"]

Mikäs astiasto on kyseessä? Onko missä myynnissä?

[/quote]

Keski-Suomessa. Pääosin kestoa (iso ja pari pienempää kannua, kahvikuppeja ja -tasseja, vateja..) + joitain kiltan lautasia ja kastikekulho.

ap

Vierailija
18/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, eihän tuo tilanne varmaan ihan yhtäkkiä ole syntynyt. Jos miehen firmalla ei ole töitä, niin ottakaa ihmeessä ne lapset pois hoidosta, ettei siitä tarvi maksaa. Pyydätte pankilta lyhennysvapaata lainaan ja alatte miettiä, kannattaisko se asuntokin myydä.  Mies töitä etsimään. 

Välitöntä apua varten ota jo tänään yhteys seurakunnan diakoniapalveluun, saatte ruokakassin jussiksi.

Vierailija
19/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ala maksulliseksi naiseksi. ei kannata tuhota omaa seksuaalisuuttaan rahan takia. olla haluttomana kiimaistein äijien pantavana.

Vierailija
20/29 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 14:07"]

Tuota, eihän tuo tilanne varmaan ihan yhtäkkiä ole syntynyt. Jos miehen firmalla ei ole töitä, niin ottakaa ihmeessä ne lapset pois hoidosta, ettei siitä tarvi maksaa. Pyydätte pankilta lyhennysvapaata lainaan ja alatte miettiä, kannattaisko se asuntokin myydä.  Mies töitä etsimään. 

Välitöntä apua varten ota jo tänään yhteys seurakunnan diakoniapalveluun, saatte ruokakassin jussiksi.

[/quote]

Nyt pyydettiinkin lyhennysvapaata kesäksi. Olis pitänyt pyytää jo aiemmin. Lapset ei ole koko ajan olleetkaan hoidossa mutta nyt ovat kun miehellä on välillä joitain keikkoja. Pitää olla heti valmiina lähtemään töihin jos niitä ilmenee.

Talon myyntiä harkitaan kyllä. Tästä on liikaa kuluja meidän tuloihin nähden. Ennen oli asiat toisin. Silloin kun miehellä oli kunnolla töitä, ei tehnyt tiukkaakaan asua tässä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi