Raitis juhannus ilman mitään syytä, muita?
Ei absolutisti, ei raskaana,ei lääkekuuria, ei pieniä lapsia eikä mitään muutakaan estettä. On vain perinne viettää juhannus täysraittina. Muita?
Kommentit (28)
Muuten sama, mutta en edes vietä Juhannusta sen kummemmin.
Harvinainen perinne mielestäni, mutta ei ollenkaan huono!
Mä olen juomatta, mutta vain sen vuoksi, että olen yhdessä nuorimmaiseni kanssa. Muuten joisin varmaan.
kuulostaa kivalta, mulla myös raitis juhannus, jonka vietän vanhempieni kanssa. eivät he minua kieltäisi juomasta (olen 21) mutta tällaiseen olen tottunut. paikalla tosin saattaa olla perhetuttuja jotka ottavat muutaman
No nykyään olen absolutisti, joten en ehkä mene enää tuohon kuvaukseen, mutta nuorena monesti olin juhannukset selvänä, ehkä fifty fifty eri vuosina.
Voipi hyvin olla, etten ota mitään Juhannuksena. Ehkä ostan yhden lonkeron, minkä saatan saunan jälkeen juoda, mutta kyllä vei tai mehu ihan riittää. Ei ole vieraita tulossa, ihan ollaan miehen ja lapsen kanssa kotosalla :) Mies varmasti ottaa muutaman oluen, muttei mitään varsinaisia kännejä vedä. Elämme muutenkin varsin terveellisesti ja olemme kaikki urheilijoita. Luultavasti tulee jokin pidempi juoksulenkki tehtyä viikonlopun aikana.
Minä olen selvänä juhannuksena. Nykyään on pieni taapero mutta olen jo monia vuosia juhlinnut "jussia" mehu-linjalla. Ystävätkin arvostavat sitä että kun kutsutaan syömään niin ei "tarvitse" juoda. Juhannus on minulle ehkä jopa isompi ruoan juhla kuin joulu ja koska panostan ruuan laatuun niin juominen on jäänyt pois.
En ole tainnut ottaa mitään moneen juhannukseen. En ole edes ajatellut sen olevan jotenkin erikoista. Ollaan vain kotona ja pihaterassilla grillaillaan ja juodaan kakkukahvit. Ei sen kummemmin vietetä juhannusta.Toki saunotaan ja käydään uimassa, mutta ei muuten.
Mulle juhannus ei ole mikään "ryyppyjuhla", itseasiassa sellaisia ryyppyjuhlia ei mun elämässä ole muutenkaan. Voi olla, että otan juhannuksen aikaan muutaman siiderin tai voi olla, etten ota yhtään. Juon muutenkin suht harvoin ja pieniä määriä kerrallaan, joten olen sallinut itselleni nauttia alkoholia silloin kun tekee mieli.
Nämä muut kalenterijuhlat jolloin kansakunta rynnii alkoon, vietän aina ihan selvinpäin, kuten vappu, pääsiäinen ja uusivuosi. Jouluna otan ruuan kanssa viiniä.
Mulla ei ole edes mitään varsinaista perinnettä. En tarvi mitään syytä olla ilman alkoholia - en tosin tarvitse myöskään mitään erityistä syytä nauttia lasin tai pari jotain hyvää.
En siis varmaksi myöskään tiedä, onkoo juhannukseni täysin alkoton vai ei. Luulen kyllä, että on, sillä kukaan ei ole tainnut jaksaa hankkia mitään viiniäkään.
Tämä on varmaan 15. juhannus raittiina. En juo edes sitä yhtä siideriä.
Menen kuitenkin lenkille vielä illalla myöhään, joten juominen ei kuulu ohjelmaan.
Sama kuin ap:lla paitsi ettei ole mitään perinnettä olla nimenomaan juomatta juhannuksena.
Minullakaan ei ole lapsia, lääkekuuria, ei tarvitse autoilla tai olla töissä, en ole absolutisti, juon silloin kun huvittaa, mutta en koskaan tavan vuoksi. Eli ei minun tarvitse juoda siksi että on vappu tai juhannus. Vappu meni juomatta, viimejuhannus meni juomatta, ei vietetä juhannusta muuten kuin että nautitaan tavallista pidemmästä viikonlopusta.
Ei ole oikein maistunut parina viimeisenä vuonna muutenkaan alkoholi enää kovin usein, kuukausia menee tipattomalla huomaamatta, joten kai sitä ollaan lipsumassa johonkin absolutismin tapaiseen, paitsi ettei minulla liity juomattomuuteen mitään sen kummempia intohimoja tai aatetta.
Alkoholi on vähän sellainen turhake. Joskus ostan viiniä kun tekee mieli, mutta mielitekoa on harvemmin ja rinnastan sen suklaamielitekoon, jota myös on harvakseltaan. En kaipaa hiprakkaa tai humalaa vaan toisinaan punaviinin makua.
En ole muutenkaan niitä ihmisiä jotka tekevät jotain koska kaikki muutkin. Tai koska ennenkin on tehty. Olen kolmena juhannuksena juonut koko elämän aikana, ja kolkuttelen kolmeakymmentä. Töissä en ole koskaan ollut juhannuksena.
Olen nähnyt kaupunkijuhannuksia (autiota ulkona mutta kotona ihan yhtä tavallista kuin muulloinkin) ja mökkijuhannuksia (yleensä kivaa).
En tuomitse niitä jotka juovat, mutta olen tässä huomannut juomiseni jäätyä vähiin että joillekin ihmisille on vain tosi vaikeaa se jos joku ei ota. Olen ihan rentoa seuraa selvinpäinkin, iloinen ja nauravainen, mutta joidenkin on pakko tuputtaa juomista sellaiselle joka ei halua, ettei vaan itse näyttäisi mitenkään oudolta tai alkoholistilta (kai?)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:03"]
Tämä on varmaan 15. juhannus raittiina. En juo edes sitä yhtä siideriä.
Menen kuitenkin lenkille vielä illalla myöhään, joten juominen ei kuulu ohjelmaan.
[/quote]
Minä en myöskään ota, koska mene juhannuksena maratonille. Näin on ollut monena vuotena
12: Tuossa viimeisessä kappaleessa on se, miksi tämän aloituksen tein. Minulla ja perheellä muutenkin tapana vappunakin juoda simaa vahvimpana juomana. Meillä on vain tapana, ettei oteta alkoholia silloin kun muut ottavat. Eikä tosiaan sillä tavalla mitenkään ihmeellistä juhannuksen viettoa muutenkaan, kunhan grillaillaan ja pelaillaan pihapelejä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:05"]
Sama kuin ap:lla paitsi ettei ole mitään perinnettä olla nimenomaan juomatta juhannuksena.
Minullakaan ei ole lapsia, lääkekuuria, ei tarvitse autoilla tai olla töissä, en ole absolutisti, juon silloin kun huvittaa, mutta en koskaan tavan vuoksi. Eli ei minun tarvitse juoda siksi että on vappu tai juhannus. Vappu meni juomatta, viimejuhannus meni juomatta, ei vietetä juhannusta muuten kuin että nautitaan tavallista pidemmästä viikonlopusta.
Ei ole oikein maistunut parina viimeisenä vuonna muutenkaan alkoholi enää kovin usein, kuukausia menee tipattomalla huomaamatta, joten kai sitä ollaan lipsumassa johonkin absolutismin tapaiseen, paitsi ettei minulla liity juomattomuuteen mitään sen kummempia intohimoja tai aatetta.
Alkoholi on vähän sellainen turhake. Joskus ostan viiniä kun tekee mieli, mutta mielitekoa on harvemmin ja rinnastan sen suklaamielitekoon, jota myös on harvakseltaan. En kaipaa hiprakkaa tai humalaa vaan toisinaan punaviinin makua.
En ole muutenkaan niitä ihmisiä jotka tekevät jotain koska kaikki muutkin. Tai koska ennenkin on tehty. Olen kolmena juhannuksena juonut koko elämän aikana, ja kolkuttelen kolmeakymmentä. Töissä en ole koskaan ollut juhannuksena.
Olen nähnyt kaupunkijuhannuksia (autiota ulkona mutta kotona ihan yhtä tavallista kuin muulloinkin) ja mökkijuhannuksia (yleensä kivaa).
En tuomitse niitä jotka juovat, mutta olen tässä huomannut juomiseni jäätyä vähiin että joillekin ihmisille on vain tosi vaikeaa se jos joku ei ota. Olen ihan rentoa seuraa selvinpäinkin, iloinen ja nauravainen, mutta joidenkin on pakko tuputtaa juomista sellaiselle joka ei halua, ettei vaan itse näyttäisi mitenkään oudolta tai alkoholistilta (kai?)
[/quote]
luuletko, että absolutismiin liittyy joku aate?
kyllä suurin osaabsoista ei juo vain siksi, ettei maistu. iysekään en ole ottanut 20 vuoteen vain siksi, että ei ole haluttanut. sen kummempaa aatetta en tiedä muillakaan
sitten kun näen jonkun syyn ottaa ja haluttaa, niin otan. vielä ei ole 20 vuoteen näkynyt syytä
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:05"]
[/quote]
luuletko, että absolutismiin liittyy joku aate?
kyllä suurin osaabsoista ei juo vain siksi, ettei maistu. iysekään en ole ottanut 20 vuoteen vain siksi, että ei ole haluttanut. sen kummempaa aatetta en tiedä muillakaan
sitten kun näen jonkun syyn ottaa ja haluttaa, niin otan. vielä ei ole 20 vuoteen näkynyt syytä
[/quote]
Ja tarvitseeko juomiseen sitten joku syy?
Minusta on mukava ottaa saunakalja tai viiniä ruuan kanssa. Ei samana päivänä mutta juhannus on meillä kiireetön päivä, keskikesä! Ei mekään "vietetä" tätä mitenkään erityisesti. Saattaa olla että teillä absolutisteilla on jopa vähän enempi juhlaa kuin meillä..
Minä en vaan jaksa tätä dissausta alkoholista: juon pari eikä siinä mitään ihmeellistä. Varmaan teille eräille se minun juomiseni tässä on jotenkin enempi pöydällä? Hohhoijaa.
Mä olin aika kova rellestämään vuosia, sitten rauhoitun kun tapasin mieheni. Joskus, hyvin harvoin juotiin viiniä ruuan kanssa, mutta vähän ajan päästä tämäkin jäi pois. Nyt kun on lapsikin, me voidaan olla kuukausikin ulkomailla kesällä eikä juoda yhtään mitään alkoholipitoista koko loman aikana. Vähän outoa tämä hei, mä en juo mitään juhannuksena hehkutus. Ihan normaalia meillä.
Käyn säännöllisesti ystävieni kanssa syömässä ja silloin juon viiniä ruuan kanssa, jos olen juhlissa, voin juoda vähän enemmänkin, kaapissa on aina viiniä, jos menen kylään, vien pullon mukanani jne jne.
n 362 päivää vuodesta olen juomatta.
Kyllä tämä juomattomuus on niin arka aihe joillekin.
Nimittäin niille, jotka juo, enemmän tai vähemmän.
Itse olen niin ylpeä juomattomuudestani, eikä minulla liity siihen mitään aatteita tms. Ei vain huvita. Ja mieheni kuulemma arvostaa minua, kun en juo.
Kaikilla kauhee hinku todistella, ettei koko juhannus oikeastaan edes merkitse yhtään mitään... :D Tai että muut ihmettelee ihan hirveän paljon, jos joku ei ota. Itse otan, mutta mua ei kiinnosta/haittaa, jos muut eivät ota. Otan, kun se on tapa siinä kuin jollekin olla ottamatta. Saatan olla humalassa, saatan olla olematta. En ole etukäteen päättänyt mitään, mutta juhannusta kyllä vietän todellakin! (Alkoholin juominen ei ole mielestäni "viettämistä", se vaan tapahtuu)