Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ottamat turhat riskit lasten kanssa

Vierailija
18.06.2013 |

Olenko nipottaja kun kiellän miestäni ottamasta turhia riskejä leikkiessä lasten kanssa? Toisessa keskustelussa oltiin sitä mieltä, että aikuinen ei voi määrätä toista ihmistä, mutta kun on kyse lasten turvallisuudesta, niin voiko silloin?

Esimerkkejä riskeistä, joita mies on ottanut:

- 1v4kk lapsi kiipesi ulkona asfaltilla potkuauton päälle seisomaan. Autossa on pyörät alla, korkeus noin 30cm. Auto lähtee mielestäni siinä tilanteessa helposti liikkeelle ja lapsi lentää asfalttiin. Mies oli vahtimassa lapsia ja katsoi vieressä ja otti valokuvia, mielestäni lapsi olisi pitänyt nostaa tai käskeä alas.

- Mies nosti 2v lapsen vajaan metrin korkuisen ohuen tolpan päähän seisomaan ja otti kuvia. Asfaltilla tämäkin. Näytti kuulemma niin hauskalta, ja "kyllähän se lapsi siinä pysyy".

- Mies temppuilee rappusissa, hyppii lapsiportin yli vauhdilla ym., kun lapset ovat vieressä. Lapset ottavat mallia.

Tässä nyt oli esimerkkejä. Muutenkin koko ajan kun katson vierestä mitä mies ja lapset puuhaavat, niin vaaratilanteita on tosi usein. Mies on sitä mieltä että pelkään riskejä turhaan ja nipotan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa. Anna lasten olla lapsia.

Vierailija
2/5 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen kuviohan menee niin, että mies pitää hauskaa ja sotkee, riehuu jne. lasten kanssa. Kaikki on hyvin ja perheen nainen vain "nipottaja", kunnes jotain sattuukin oikeasti. Sitten menee uroksella sormi suuhun ja lapset tulevat itkemään äidin helmoihin. Nainen myös lähes poikkeuksetta siivoaa sotkut, korjaa rikotut vaatteet jne. mitä mies onkaan saanut aikaiseksi. Nainen on aina "hysteerinen", mies "rento".

Minä en ole onnistunut saamaan mieheni päähän sitä, että tonnin sohvalla ei tarvitse hieroa työpäivän päätteeksi haisevia kainaloitaan tai palleja kankaaseen. Aikani raivosin ja itkin, mutta tajusin lopulta että aivan hukkaan heitettyä energiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kanssa osaisi huolehtia. Meillä on mun mielestä jopa ihan rauhalliset lapset, mutta kyllä nyt ihan perusleikki on kiivetä lelun päälle. Tai kiivetä puuhun. 

Tietysti sillä lailla järki päässä, että esimerkiksi liikenteessä ei leikitä tai veden äärellä ei oteta turhia riskejä. Mutta lelun päälle saa kyllä kiivetä, mä jopa kannustan siihen.

Vierailija
4/5 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jssap

Vierailija
5/5 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 on oikeassa. Varautuu vain siihen että asioita saattaa tapahtua. Käy ea-kurssit ja pitää ea-laukut vain mukana kokoajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi